Tehnologie

4.5

Odată cu debutul noii generații, Renault Captur a câștigat foarte mult la capitolul tehnologie. Facelift-ul nu a făcut altceva decât să îmbunătățească și mai mult acest departament.

Așadar, în spatele volanului ai un instrumentar de bord digital, cu diagonala de 10.3 inch, personalizabil și cu o grafică bună. Apoi, display-ul central al sistemului multimedia a crescut în dimensiuni, astfel că acum măsoară 10.4 inch.

Nu este cu mult mai mare decât înainte, dar contează ce se ascunde sub această interfață tactilă. Ma refer aici la sistemul OpenR Link, bazat pe Android Automotive. Asta înseamnă că se mișcă foarte bine și, mai ales, ai la îndemână foarte multe aplicații cunoscute, de la Google.

Lista include, printre altele, Google Assistant, Maps, Spotify și așa mai departe.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul mașinii, îți poți conecta foarte ușor telefonul mobil prin intermediul Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless.

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție, dar și porturile USB-C, în caz că vrei să încarci mai multe telefoane în același timp.

Cu sistemul de climatizare interacționezi prin intermediul unor butoane fizice, poziționate fix sub ecranul central. De la acestea modifici temperatura, viteza ventilatorului, pornești dezaburirea și activezi funcția de recirculare.

Dacă vrei să pornești încălzirea în scaunele față sau în volan, aceste operațiuni se realizează de la ecranul central. Așadar, nu ai butoane fizice pentru aceste funcții. Nu este tocmai ideal, pentru că dacă vrei să le activezi în timpul condusului te obligă să îți iei pentru câteva secunde ochii de la drum.

  • ds, vineri, 01.11.2024 13:37

    "câțiva zeci de kilometri" Pe bune? Mă copii, acordul se face cu numeralul, indiferent de genul substantivului care urmează după "zeci". Hai, să vă fie mai ușor: Câte zeci? Câteva. Sau, câți zeci? Câțiva? Așa că faceți bine și corectați. Și mai puneți mâna și verificați textele că vă faceți de pomină cu greșeli de clasa a șaptea.

  • !!!, vineri, 01.11.2024 14:02

    Ai ramas in urma, baiatu' meu. Vezi ca_Captur Facelift are patru stele la testele Euro NCAP, nu cinci. Pune mana si corecteaza rapid, ca-i o greseala semnificativa.

  • Volvo franchise, vineri, 01.11.2024 14:06

    Ante facelift - Vmax 205 km/h Post facelift - Vmax 180 km/h

  • ds, vineri, 01.11.2024 14:50

    Adică bateți câmpii cu cele 5***** pe care le puneți voi! Asta vrea să spună @! - ocupanți adulți 76% - ocupanți copii 80% - pietoni 76% - sisteme de siguranță 69% Chiar vă faceți de râs.

  • ^, vineri, 01.11.2024 15:57

    Ce naibii sa se mai faca de ras? Vorbim despre automarket, site-ul care i-a acordat trei stele Daciei Spring la capitolul Siguranta, in conditiile in care aceasta s-a facut de ras la testele Euro NCAP si nu a obtinut decat una singura (cu un nivel de protectie de 49% pentru ocupantii adulti!!!). "That ship has sailed", dupa cum ar zice un mester.

  • DAN, vineri, 01.11.2024 19:14

    Toate bune si frumoase, dar nu inteleg de ce la un motor pe benzina modern si mai ales cu sistem mild hybrid (care ar trebui sa mai umple eventualul gol de turbo) inca exista o intarziere inexplicabila la acceleratii bruste. Au ajuns cumva cutiile cu convertizor (cele bune evident, precum ZF) sa fie mai rapide in reactii ca cele cu dublu ambreiaj? Ciudat.

  • K62i, vineri, 01.11.2024 19:24

    serios? cum faceti calculul de consum? ceea ce afișează calculatorul? nu prea este real ,consumul rel se face se la plin la plin ,conform km efecruati, calculatorul face media pe ultimii o suta de km!

  • Banditos, vineri, 01.11.2024 20:24

    @K62i..."calculatorul face media pe ultimii o suta de km!" ????

  • StM, vineri, 15.11.2024 21:03

    Ciudata asta cu viteza maxima. Sa intelegem ca asta e cu facelift si cu limitare? Ca alta explicatie nu ar fi. Sau e vorba de o greutate mult mai mare? Sau o altfel de softare a cutiei de viteze? Ceva nu miroase bine...