Renault Clio

Renault Clio 1.0 TCe 100 CP Man5

Motor / Transmisie

4.5

Pentru că este liderul segmentului și pentru că trebuie să fie un deschizător de drumuri atât pentru ceilalți rivali, cât și pentru gama Renault, francezii au făcut curățenie generală sub capota noului Clio.

Intrarea în gamă este asigurată de un motor cu trei cilindri, de un litru, aspirat, cu 65 sau 75 de cai putere. Dar nu aș recomanda foarte tare aceste soluții. Aș merge mai degrabă pe același motor de un litru, dar în versiune turbo. Primești 100 de cai putere și un cuplu de 160 de Nm. Este motorul pe care l-am testat în Portugalia și pe care l-am apreciat pentru vitalitatea sa până pe la 110 km/h. Se mișcă foarte bine, este elastic și garantează resurse care te fac să te simți extrem de agil în oraș și pe drumurile naționale. În regim de autostradă e bine să îți gândești din timp manevrele pentru că reacțiile sale scad considerabil după 120 de km/h.

Chiar dacă te folosești de modul Sport, selectabil de pe butonul My Sense și menit să mai sensibilizeze accelerația. Există și un mod Eco, în care v-aș recomanda să mergeți prin oraș, dacă vreți să economisiți carburant.

Motorul testat de mine, 1.0 turbo de 100 de cai, este asociat în standard unei transmisii manuale cu cinci rapoarte. Mi-aș fi dorit una cu șase, dar te mulțumești și cu aceasta, având în vedere că treapta a cincea este foarte lungă. Levierul a fost repoziționat și adus mai aproape de șofer, timoneria a fost îmbunătățită și este acum mai scurtă și mai precisă. Ce să mai, perechea motor și cutie este una care valsează natural și te face să simți că mașina asta se conduce foarte ușor.

Opțional, în cazul acestui propulsor, clienții pot opta și pentru o cutie de tip CVT, botezată X-Tronic și oferită în premieră pe Clio. Bineînțeles, există și opțiunea unei cutii automate de tip EDC, cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, disponibilă însă doar alături de agregatul vârf de gamă, 1.3 benzină, de 130 de cai putere.

După cum probabil v-ați dat seama, este același motor dezvoltat de Alianța Renault-Nissan și Daimler, instalat pe Duster, Kadjar, Qashqai, A-Klasse și B-Klasse. L-am condus vreme de 150 de kilometri și pe Clio, însă mai mult în regim de autostradă. A fost extrem de plăcut, a dat dovadă de mai mult aplomb la viteze de autostradă, iar cutia și-a făcut bine treaba, chiar dacă uneori nu este atât de intuitivă, iar padelele nu retrogradează instant.

În viitorul apropiat, adică din 2020, Renault va introduce și Clio E-Tech, primul model hibrid al companiei. Va avea un motor pe benzină de 1.6 litri, aspirat, două motoare electrice, dintre care unul pe post de generator, o baterie de 1.2 kWh cu celule împrumutate de la Zoe și va garanta 130 de cai putere. În mediul urban, îi va permite lui Clio să meargă în proporție de 80% în mod electric, mai ales la pornirea de pe loc. Renault anunță un consum mai redus cu 40% față de un benzinar convențional.

În încheierea acestui capitol aș vrea să precizez că distribuția motorului de un litru este pe lanț, iar intervalele de service sunt la un an sau 30.000 de kilometri.

  • demin2609, miercuri, 05.06.2019 11:00

    Actually not that bad!

  • Kirotractor, miercuri, 05.06.2019 11:15

    Mda, evoluție și nu revoluție, cu excepția consumului poate (deși ăsta rămâne cel mai discutabil capitol, francezii de la Argus obținând de ex. o medie de 6,4 l/100 km cu 1.0 TCe, iar cei de la Caradisiac -- 7,5 l/100 km.) Se pare că 1.3 TCe-ul ar consuma chiar mai puțin. ...Oricum consumurile-s departe de cifrele oficiale, fie ele WLTP-izate. Cârcoteală-n plus deci la testul altfel f. la obiect scris de Bogdan: Mazda 2 NU consumă-n viața reală mai mult nici s-o tai, :-) ca să nu mai repet inutilitatea flagrantă a comparațiilor bazate pe hârtii -- sau pixeli oficiali. Exemplu în plus: capacitatea portbagajului NU e nici ea de 391 litri conf. normei de măsurare Renault, bazată pe lighean cu apă, :-) ci de numai 340 l, măsurați conform normei VDA (că tot veni vorba, cei 319 l din caseta tehnică AM sunt p-alături complet.) Interiorul e bine restilizat, dar și p-afară s-a lucrat dacă nu la anularea, măcar la minimizarea unor hibe ale generației 4 (luneta-i ceva mai largă, ca și deschiderea hayonului.) ...Dar cei câțiva milimetri în minus la lungime n-o fac totuși mai compactă, lățimea 5-ului fiind majorată. Dar nu și a locurilor de parcare... :-p

  • cornel.socariciu, miercuri, 05.06.2019 11:21

    @Kirotractor Am pus cifrele în ordinea bună în caseta tehnică :) Mulțumim pentru observație.

  • pipo, miercuri, 05.06.2019 11:55

    Chiar ma intrebam cand apare testul asta . Recunosc ca nu am mai condus de mult un Clio si nu mai sunt direct interesat dar am ramas asa...un fel de "mini" fan avand la "bord" ceva km pe Clio de prin anii tineretii si intotdeauna mi-a placut sa-i urmaresc parcursul. Vad ca si de data asta reuseste sa vina cu un mix de ingrediente care sa multumeasca cat mai multi clienti si care probabil il vor mentine in continuare pe podium la vanzari. Nu stiu cat de mult conta varianta Wagon la vanzari dar cred ca sunt totusi multi care vor fi dezamagiti de scoaterea acesteia din gama . Am mai spus-o , designul exterior pe mine unul nu ma impresioneaza (dar sunt departe de a afirma ca este urat ) , parca le-a fost frica sa vina cu ceva nou , este doar un mix intre vechiul model si elemente deja prezente la fratii mai mari. Rivali ca 208 sau Corsa sunt/arata mai "fresh" din puctul asta de vedere. In schimb , interiorul este o mare schimbare in bine , mai ca as putea sa ma obisnuiesc si cu tableta aia de taximetrist din bord. Imi place mult cum sunt finisate butoanele , manetele si mai ales levierul cutiei si imi place si pozitia acestuia , doar sper ca acel ansamblu de plastic inaltat sa fie si rezistent in timp (imi aduc aminte de multe probleme cu ansamblarea plasticelor din jurul levierului prin trecut ). Una peste alta in partea din fata interiorul arata neasteptat de bine , nu stiu cum e in spate dar inteleg totusi si de prin alte teste ca spatiul nu este decat cel mult satisfacator ( comparativ cu alti concurenti din clasa) si nici portabagajul nu pare sa aiba chiar acei aproape 400 l , dar Kiro ne-a lamurit aici oricum. Asteptam preturile sa vedem daca intr-adevar Clio ramane aceeasi oferta echilibrata care i-a adus succesul de pana acum. Sper ca acele faruri led in echipare standard si alte asemenea optiuni sa nu vina si cu "reversul". @AM : ceva poze cu interiorul spate si portbagaj chiar nu nu erau disponibile ? Deasemenea ,care ar fi motivele pt. care Hyundai i20 1.0 TGDI nu e amintit prin comparatii ? Eu cred ca e de luat in seama cam din toate punctele de vedere. P.S. : era sa uit, sunt socat cu adevarat de intervalul de revizii , 30k !? @AM sunteti siguri ca si pt. Romania e valabil intervalul asta ? Recunosc ca nu am mai condus de mult un Renault dar acum ceva timp nu te iertau fara 15-20k si aveai de schimbat obligatoriu diverse care te usturau bine de tot la buzunar .

  • PMC, miercuri, 05.06.2019 12:29

    E frumoasa, la interior au reusit o schimbare majora in bine, dar 208 e mai reusit.

  • kim, miercuri, 05.06.2019 12:58

    @pipo In cartea service de la Captur-ul meu 1.2 TCe EDC din 2013 scrie revizii la 30k km.

  • @kiro, miercuri, 05.06.2019 13:33

    Buna sublinierea, 1,80 m latime este mult prea mult pentru o masina clasa B, care se presupune ca va circula destul de mult si prin orase.

  • pipo, miercuri, 05.06.2019 14:58

    Multam @kim , inseamna ca s-au mai schimbat lucrurile la Renault , presupun ca si la Clio 4 a fost/e la fel. Bravo Renault !

  • hazard, miercuri, 05.06.2019 15:19

    in afara de rezultatul foarte bun la testul euroncap masina asta nu are niciun avantaj.

  • Kirotractor, miercuri, 05.06.2019 15:25

    @cornel: Noi mulțumim pt. auto-ironie :-) + corecturi -- semn de respect pt. cititorii-clicuitori (inutil să-ți mai zic că adevărații voștri prieteni sunt taman ăia care vă fac observații.) În rest, mă minunez iarăși amintindu-mi că un BMW Seria 5 (E39 - lansat acu două decenii ce-i drept) e lat tot de 1,80 m !!! Iar primul Clio avea doar 1,62 m de-a latu. Chiar și-așa... expandat însă, masa lui proprie îmi pare cam mare (+100 kg vs. Clio-4 0.9 TCe și +200 kg vs. Mazda 2 1.5 -- care, btw, a consumat doar 5,4 l/100 km în ultimul test-drive AM.)

  • joe, miercuri, 05.06.2019 15:53

    http://www.ziare.com/dacia/stiri-dacia/uniunea-federala-a-consumatorilor-face-un-anunt-ingrijorator-daca-ai-renault-dacia-sau-nissan-mare-atentie-1564348

  • zarnesteanu, miercuri, 05.06.2019 16:37

    Imediat dupa revolutie tin minte cum salivam pe revistele frantuzesti la un Clio / Twingo. Probabil ca erau generatia 1. Cand am avut prima data bani adevarati in Occident, inainte de venirea acasa imi ramasesera 400 de marci. Puteam sa-mi iau o masinuta jefuita si sa mai trag de ea prin Romania, dar am preferat un Casio Twincept. Erau doar 3 in toata Italia. Ceasul il mai am si in ziua de azi si inca merge brici, cu zero defecte :)

  • unu, joi, 06.06.2019 10:03

    1178 kg , cam mult pt asa o masinuta .

  • Adrian M, joi, 06.06.2019 12:16

    Intr-adevar cam multe kg si cam mare timpul de accelerare.

  • ironR, luni, 10.06.2019 14:28

    timpul de accelerare cat si greutatea sunt atat de mari pt ca cei de la renault au calculat timpul cat soferul (gras) se urca in masina, porneste si pleaca in tromba pana la 100km/h, eu zic ca nu e rau :) OnTopic: se pare ca motorul asta va inlocui motorul de 1.6 aspirat de pe duster.