Motor / Transmisie
Pentru că este liderul segmentului și pentru că trebuie să fie un deschizător de drumuri atât pentru ceilalți rivali, cât și pentru gama Renault, francezii au făcut curățenie generală sub capota noului Clio.
Intrarea în gamă este asigurată de un motor cu trei cilindri, de un litru, aspirat, cu 65 sau 75 de cai putere. Dar nu aș recomanda foarte tare aceste soluții. Aș merge mai degrabă pe același motor de un litru, dar în versiune turbo. Primești 100 de cai putere și un cuplu de 160 de Nm. Este motorul pe care l-am testat în Portugalia și pe care l-am apreciat pentru vitalitatea sa până pe la 110 km/h. Se mișcă foarte bine, este elastic și garantează resurse care te fac să te simți extrem de agil în oraș și pe drumurile naționale. În regim de autostradă e bine să îți gândești din timp manevrele pentru că reacțiile sale scad considerabil după 120 de km/h.
Chiar dacă te folosești de modul Sport, selectabil de pe butonul My Sense și menit să mai sensibilizeze accelerația. Există și un mod Eco, în care v-aș recomanda să mergeți prin oraș, dacă vreți să economisiți carburant.
Motorul testat de mine, 1.0 turbo de 100 de cai, este asociat în standard unei transmisii manuale cu cinci rapoarte. Mi-aș fi dorit una cu șase, dar te mulțumești și cu aceasta, având în vedere că treapta a cincea este foarte lungă. Levierul a fost repoziționat și adus mai aproape de șofer, timoneria a fost îmbunătățită și este acum mai scurtă și mai precisă. Ce să mai, perechea motor și cutie este una care valsează natural și te face să simți că mașina asta se conduce foarte ușor.
Opțional, în cazul acestui propulsor, clienții pot opta și pentru o cutie de tip CVT, botezată X-Tronic și oferită în premieră pe Clio. Bineînțeles, există și opțiunea unei cutii automate de tip EDC, cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, disponibilă însă doar alături de agregatul vârf de gamă, 1.3 benzină, de 130 de cai putere.
După cum probabil v-ați dat seama, este același motor dezvoltat de Alianța Renault-Nissan și Daimler, instalat pe Duster, Kadjar, Qashqai, A-Klasse și B-Klasse. L-am condus vreme de 150 de kilometri și pe Clio, însă mai mult în regim de autostradă. A fost extrem de plăcut, a dat dovadă de mai mult aplomb la viteze de autostradă, iar cutia și-a făcut bine treaba, chiar dacă uneori nu este atât de intuitivă, iar padelele nu retrogradează instant.
În viitorul apropiat, adică din 2020, Renault va introduce și Clio E-Tech, primul model hibrid al companiei. Va avea un motor pe benzină de 1.6 litri, aspirat, două motoare electrice, dintre care unul pe post de generator, o baterie de 1.2 kWh cu celule împrumutate de la Zoe și va garanta 130 de cai putere. În mediul urban, îi va permite lui Clio să meargă în proporție de 80% în mod electric, mai ales la pornirea de pe loc. Renault anunță un consum mai redus cu 40% față de un benzinar convențional.
În încheierea acestui capitol aș vrea să precizez că distribuția motorului de un litru este pe lanț, iar intervalele de service sunt la un an sau 30.000 de kilometri.
Actually not that bad!