Siguranta
Fiind unul dintre cele mai populare modele din Europa și liderul unui segment cu volume considerabile, EuroNCAP s-a grăbit să testeze noul Clio. Rezultatele obținute la testele de impact de anul acesta l-au poziționat pe Clio printre cele mai sigure modele din segmentul B. Dovadă că noua platformă CMF-B, pe care este dezvoltată mașina, beneficiază de o rigiditate structurală mai mare, grație oțelului cu rezistență crescută.
Așa se face că noul Clio, o mașină de segment B, a reușit să obțină un punctaj de 97 de procente pentru protecția pasagerilor adulți și de 89% pentru protecția pasagerilor copii. Punctajul a fost obținut în urma testelor de impact efectuate chiar cu versiunea testată de mine: 1.0 turbo.
Lista sistemelor de siguranță este una extrem de generoasă și include, în premieră pentru modelele Renault, un sistem de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor. Nu lipsește asistentul pentru menținerea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor de circulație și asistentul pentru faza lungă.
Clio este și primul model din gamă care vine cu funcția Highway and Traffic Jam Companion, care are la bază un pilot automat adaptiv și funcționează în intervalul 0 și 160 de kilometri pe versiunea echipată cu EDC. Ea va fi disponibilă abia spre finalul acestui an. Împreună cu alte tehnologii pe care Renault le comunică, dar nu sunt încă la vânzare. Dar despre asta la capitolul Tehnologie.
Actually not that bad!