Tehnologie
De obicei, cele mai noi tehnologii sunt introduse de modelele vârf de gamă. În cazul lui Renault, Clio este cel mai avansat model al momentului. Iar asta vorbește mult despre importanța sa în gamă. O să încep cu ce se ascunde în spatele volanului: un instrumentar de bord care poate fi complet digital sau poate avea un ecran de 7 inch.
Eu l-am testat pe cel semi-digital, cu ecran de 7 inch. Mi-aș fi dorit tare mult să-l văd pe cel de 10, însă Renault nu îl oferă momentan. Dar comunică o mulțime de informații despre el, inclusiv faptul că va putea afișa indicațiile sistemului de navigație. Rămâne de văzut.
În centrul planșei de bord, Renault a instalat cel mai mare ecran de pe mașinile sale: 9.3 inch, sub forma unei tablete. Are o grafică excepțională, cu mult peste cea de pe Fiesta și Polo. Funcționarea însă, este deficitară. Simțul tactil nu se apropie de cel al lui Polo, ca să nu mai vorbesc despre capacitatea de procesare a solicitărilor primite. Are întârzieri vizibile și nu doar când vine vorba de navigație. O navigație care s-a descurcat foarte bine prin Portugalia, furnizată de Tom Tom, cu informații din trafic și cu abilitatea de a căuta adresele direct prin intermediul Google pentru a le găsi mai ușor.
Lista de tehnologii mai include și o iluminare ambientală cu LED, disponibilă în șase culori. Și dacă tot vreți să faceți discotecă, zic să bifați și sistemul audio Bose, cu nouă difuzoare, care se aude foarte bine și care vine cu un subwoofer ascuns perfect în portbagaj.
Scaune încălzite, faruri full LED, senzori de parcare și lumină, conexiune 4G, capacitatea de a face update-uri prin internet sunt alte câteva detalii care completează pachetul generos de dotări.
Actually not that bad!