
Motor / Transmisie
Intrarea în gama de motorizări se face cu propulsorul de 1.2 litri TCe, cu 115 cai putere. Poți bifa o transmisie manuală, dar și una automată cu șase rapoarte. Ulterior va fi disponibil un propulsor mai pe placul est europenilor, iar aici ne referim la așa numitul 1.2 Eco-G, adică benzină și GPL.
Cea mai puternică versiune pe care o poți comanda în prezent este și cea pe care am condus-o noi în cadrul testelor internaționale. Se numește E-Tech full-hybrid și este aceeași pe care o regăsești și pe Dacia Bigster. Cu mențiunea că în cazul noului Clio este ceva mai puternică.
Așadar, la bază ai un motor pe benzină, de 1.8 litri, cu patru cilindri, care funcționează în ciclul Atkinson, are injecție directă și, poate cel mai important, o eficiență termică de 40%. Din pachetul E-Tech mai fac parte două unități electrice, dintre care una are rol de generator, dar și o baterie de 1.4 kWh.
În total, ansamblul oferă 160 de cai putere și 265 Nm cuplu. Adică suficient pentru a pune în mișcare cele 1.350 de kilograme ale mașinii. În plus, te ajută și cuplul instant provenit de la motorul electric.
Astfel, noul Clio în versiunea E-Tech full-hybrid se conduce plăcut, natural, iar trecerea de la electric la termic este bine calibrată. Unitatea cu patru cilindri nu este atât de zgomotoasă și, clar, este ceva mai rafinată decât un propulsor cu trei cilindri.
Pentru un consum de combustibil cât mai redus, dar și pentru eficiență maximă, motorul electric intervine de foarte multe ori. Pentru că bateria este de capacitate redusă, se încarcă repede, ceea ce înseamnă că ai întotdeauna energie pentru a rula cu motorul termic oprit pe distanțe decente.
La viteze mici sau atunci când nu o zorești, transmisia schimbă pe nesimțite, dar la turații crescute are unele momente de incertitudine.
Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...