Motor / Transmisie

4.5

Intrarea în gama de motorizări se face cu propulsorul de 1.2 litri TCe, cu 115 cai putere. Poți bifa o transmisie manuală, dar și una automată cu șase rapoarte. Ulterior va fi disponibil un propulsor mai pe placul est europenilor, iar aici ne referim la așa numitul 1.2 Eco-G, adică benzină și GPL.

Cea mai puternică versiune pe care o poți comanda în prezent este și cea pe care am condus-o noi în cadrul testelor internaționale. Se numește E-Tech full-hybrid și este aceeași pe care o regăsești și pe Dacia Bigster. Cu mențiunea că în cazul noului Clio este ceva mai puternică.

Așadar, la bază ai un motor pe benzină, de 1.8 litri, cu patru cilindri, care funcționează în ciclul Atkinson, are injecție directă și, poate cel mai important, o eficiență termică de 40%. Din pachetul E-Tech mai fac parte două unități electrice, dintre care una are rol de generator, dar și o baterie de 1.4 kWh.

În total, ansamblul oferă 160 de cai putere și 265 Nm cuplu. Adică suficient pentru a pune în mișcare cele 1.350 de kilograme ale mașinii. În plus, te ajută și cuplul instant provenit de la motorul electric.

Astfel, noul Clio în versiunea E-Tech full-hybrid se conduce plăcut, natural, iar trecerea de la electric la termic este bine calibrată. Unitatea cu patru cilindri nu este atât de zgomotoasă și, clar, este ceva mai rafinată decât un propulsor cu trei cilindri.

Pentru un consum de combustibil cât mai redus, dar și pentru eficiență maximă, motorul electric intervine de foarte multe ori. Pentru că bateria este de capacitate redusă, se încarcă repede, ceea ce înseamnă că ai întotdeauna energie pentru a rula cu motorul termic oprit pe distanțe decente.

La viteze mici sau atunci când nu o zorești, transmisia schimbă pe nesimțite, dar la turații crescute are unele momente de incertitudine.

  • Hipoacuzicu', luni, 22.12.2025 10:21

    Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică. Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil. Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...

  • Hipoacuzicu', luni, 22.12.2025 11:59

    @Automarket Ați atins, tangential, si subiectul privind motorizarea de baza pentru Clio Mk VI. Este momentul oportun sa risipim dilemele multor profani, mai ales ca de acest propulsor beneficiaza si Logan/Sandero in segmentul respectiv. 115 CP reprezinta valoarea marketizata De fapt, cifrele seci suna astfel: 114 CP / 190 Nm ----- MT6 & EDC6 ....iar in cazul in care acelasi motor functioneaza atat cu benzina, dar si cu GPL, cifrele sunt: 114 CP / 190 Nm-----benzina 122 CP / 197 Nm------GPL

  • Calingura, luni, 22.12.2025 13:22

    Cine ii spune Purosangue acestui Clio? :) Masina pare un pas inainte fata de ce stim de la Clio dar nu este cam mare nota 4,6?

  • R.S. Cup, luni, 22.12.2025 14:19

    Urata masina la exterior. Modelul anterior arata mult mai bine. Sa nu aud de "struguri", ca imi permit orice Renault, si nici de alte critici, ca din timp ce am spus ca modelul anterior arata mai bine, inseamna ca nu sunt anti-Renault.

  • ds, luni, 22.12.2025 14:33

    Mirarea mea este că până acum Renault & Dacia sunt cam singurii producători care oferă gpl+hibrid+cutie automată

  • Matei_cel_nou, luni, 22.12.2025 16:27

    Mașina e foarte reușită și pare excelentă tehnic. O opțiune foarte interesantă într-o zonă de piață aglomerată dar afectată de preturi mari. Designul, însă, e... marmite. Marketingul a decis că în loc să se inspire de la suratele mai mari și mai arătoase, e mai potrivit un design agresiv care va atrage pe unii și oripila pe alții. Mie nu îmi place și mi se pare nepotrivit cu performanța oferită. 1.2l și arată de parcă mânancă asfaltul.

  • nsrei, luni, 22.12.2025 18:50

    Salut Matei,. Uita te te rog la testul video ncap impact cu stâlp.lateral la 32 kmh. (Minutul 1:21) Apoi uita te la aceleași test cu un VW polo vechi de 8 ani. (2017) Chiar și tu vei înțelege IMEDIAT care dintre ele e mai reușită și excelentă tehnic.

  • aha, luni, 22.12.2025 18:52

    Comparatia cu Purosangue e de-a dreptul hilara. Asemenea notei finale, desigur. PS: Ar fi fost frumos ca autorul acestui articol sa ne spuna si ce Infiniti vede el in acest Renault Clio.

  • Matei_cel_nou, luni, 22.12.2025 18:55

    Uită-te și tu la protecția copiilor, asta dacă tot alegem teste pe sprânceană. Fiecare cu ce-l doare.

  • nsrei, luni, 22.12.2025 19:04

    Ai dreptate dar stâlpul ăla doare rau