Renault Clio

Renault Clio 1.3 TCe 130 CP Aut7

Motor / Transmisie

4.5

Renault a pregătit o gamă generoasă de motorizări pentru noul Clio. Intrarea în gamă este realizată de un motor cu trei cilindri de un litru. Îl poți avea fie în variante aspirate cu 65 CP sau 75 CP, fie într-o versiune turbo cu 100 de cai putere.

Dacă ești fanul motoarelor diesel, atunci ai nimerit bine, pentru că Renault are în oferta curentă veteranul 1.5 Blue dCi cu 85 CP sau 115 cai putere. Clio face pasul către electrificare, iar începând din acest an, clienții vor găsi și o versiune hibrid cu 140 de cai putere.

Dar până atunci, vârful de gamă va fi reprezentat de motorizarea pe benzină de 1.33 litri turbo, propulsor care s-a aflat și sub capota exemplarului testat. Unitatea cu patru cilindri dezvoltă 130 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm.

După cum probabil ați observat, este motorul pe care Alianța Renault-Nissan l-a dezvoltat împreună cu Daimler și care, în ultimul an, a fost introdus pe o gamă variată de modele din portofoliul celor două grupuri.

Pe Clio, motorul de 130 de cai putere are un comportament agil, este elastic și oferă suficiente resurse și la viteze de autostradă. Are chiar și mici explozii de personalitate atunci când calci cu sete accelerația. În plus, motorul pe benzină reușește să ofere un sunet plăcut în momentul în care turometrul indică peste 3.000 rpm. Și încă ceva important: dacă vei alege motorul cu patru cilindri, cu siguranță scapi de vibrațiile mai puțin plăcute generate de orice propulsor cu trei cilindri pe care îl găsești la tot pasul în segment. 

Comportamentul motorului și cel al accelerației poate fi modificat prin intermediul butonului My Sense. În modul Sport, reacțiile motorului sunt mai ascuțite, în timp ce în modul Eco vei descoperi un comportament ușor anesteziat care te ajută să ajungi la finalul drumului cu un consum mai mic de carburant.

Motorizarea de top propusă de Renault vine la pachet cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poți schimba vitezele și cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului, însă uneori, timpul de reacție nu este atât de scurt pe cât te-ai aștepta. Dacă în marea majoritate a timpului, transmisia EDC se achită fără probleme de sarcini, în anumite momente, pe decelerări, cutia are mici ezitări.

  • fan skoda, marţi, 17.03.2020 10:29

    Interesant articol ! Bravo AM ! Masina este interesanta si frumoasa. Imi plac foarte mult farurile ascutite in forma de C. Interiorul este frumos si bine dotat. Are materiale bune. Calitatea imaginilor sistemului la 360 de grade, la Nu ne-a placut, este un mare minus. In Bucuresti-ul foarte aglomerat, iti trebuie un sistem bun cu vedere la 360 de grade. Se poate trai si fara el, dar te ajuta acest sistem. Portbagajul este mare. Cutia automata este foarte buna in oras si aglomeratie. Este o masina frumoasa si ok. Are 5 stele EuroNCAP. Este o masina buna pentru oras.

  • LEE, marţi, 17.03.2020 12:25

    20.000 euro un clio ??? nebunie, nu alta.... skodafan, nu ai lectii la TV? stai toata ziua pe am ???

  • Tatraurs, marţi, 17.03.2020 14:08

    1.0 aspirat si 75 de cai,ok ca putere. Si ce manute roscovane mi-am luat la testul cu mazda 3 cand am zic ca are motorul slab la 1.5 si doar 90 de cai

  • Clique, marţi, 17.03.2020 14:45

    Singurul lucru ce mă enervează este că tot se implementează cutii cu dublu ambreiaj, care sunt arhicunoscute pentru sensibilitate și fiabilitate slabă... Cutiilea alea sunt ok pentru mașini puternice, nu pentru mașini normale... Ar fi fost mult mai ok, o cutie CVT, mult mai indicată pentru traficul urban. Așa în general îmi place cum arată noul clio ( cu toate că nu suport marca asta), l-am văzut și-n realitate, nu știu acum cum stă la capitolul spațiu interior Nissan Micra, probabil mai rău față de Clio. (fiindcă ar fi o alternativă mai ok datorită CVT-ului, cu toate că și aici am rețineri când vine vorba despre firma Jatco) destul de cunoscută pentru probleme la cutiile automate prin SUA.

  • cifre, miercuri, 18.03.2020 07:27

    1248 kile tragea la cantar nu demult o masina cu doua segmente peste Clio - de clasa medie adica. Obezitatea e gasita scuzabila de unii prin excesul de sisteme si probleme, dar uite ca Mazda 3 poate fi cu 223 kile mai usoara - adica 3 pasageri in minus... Nu mai zic de Swift, cu 400 kile mai usor !!! (fiind ce-i drept c-o palma mai scurt) In rest, franceza e OK, nu consuma mult, nu se imprastie pe drum in curbe rapide (am condus-o ca posibil cumparator) dar riscul asumat al diluarii personalitatii prin imitarea fostului model ma cam departeaza de ea.

  • cifre, miercuri, 18.03.2020 07:35

    Scuze, de hulita MAZDA 2 era vorbirea. Pe care de altfel nu am reusit sa o probez ca n-o au inca dealerii din zona mea. Si nici nu o sa fie multe ca nu are mare cautare la noi, desi pe Spritmonitor e campioana la consum. OK, la alte capitole SKODA o bate sigur, inclusiv la fiabilitate, nu-i asa fanfan Skodaq :)))

  • Varianta, miercuri, 18.03.2020 08:31

    Daca nu vrei edc, clio are si xtronic pe 1.0 tce.

  • Tatraurs, miercuri, 18.03.2020 10:33

    @cifre Mazda 2 de 90 de cp cantareste in acte 975kg si la baietii francezi de pe zeperf.com 1124kg,cantarita pe bune.Bine,tot e mai usoara fata de clio.

  • Scrooge, miercuri, 18.03.2020 23:09

    Nu mi se pare atat de rau faptul ca e mai grea masina, mai ales avand in vedere ca e de clasa mica. Pe langa faptul ca "se stie" ca masinile cu o greutate mai mare se aseaza mai bine pe sosea, tot asa "se stie" ca in caz de accident (mai ales cu un alt autovehicol) pe langa deformabilitatea celulei de rezistenta a masinii este foarte importanta si greutatea, iar un plus de greutate din acest punct de vedere nu strica. :)

  • Scrooge, miercuri, 18.03.2020 23:12

    ....autovehicul.....plusul de grutate e in principal de la dimensiunile crescute fata de generatia anterioara, jantele mari de aliaj si cutia automata.

  • PMC, joi, 19.03.2020 10:58

    Horror de grea, mi-a scapat chestia asta cand am citit. Wow, contraperformanta uluitoare de la Renault. De ce trebuie sa fie asa grea o masina mica? Sa ai ce plati pe benzina? O tampenie. Pentru mine personal ar fi deal-breaker asta.

  • Sam93, luni, 23.03.2020 12:54

    Am un Volvo break din anii 90 de 4,5 metri lungime care cantareste 1326 de kg, cu motor aspirat de 140 de cai putere, si cu cifre de performante si consum similare cu masina asta. Desi e o masina infinit mai spatioasa. Numai ca masina mea are 24 de ani si inca merge bine, performanta pe care aceasta masina sigur nu o va ajunge mai ales cu cutia aia cu dublu ambreiaj. Eu am aproape 300,000 de km si 24 de ani si am ambreiajul original la al meu Volvo cu cutie manuala. Chiar nu vad progresul tehnologic. Hatchback-urile astea sunt prea mari si grele ca sa fie bune ca masini de oras si prea mici ca sa fie masini de familie. Performante si consum mediocre si fiabilitate slaba. Macar Mazda si Suzuki inca fac masini mici de oras, si inca sunt fiabile.

  • cosmin dicu, luni, 23.03.2020 17:36

    CIFRE-masina nu e grea DELOC!Stii sigur ca cifrele anuntate de AM nu sunt cu sofer cu tot?!Pana acum cativa ani,carcotasii ziceau ca Renault e de plastic si atat!Ca greutate,compara mere cu mere si o sa vezi ca Renault si in trecut dar si acum e etalon la siguranta si greutate-ma refer in primii 3-5 din segment!

  • 89475893475, luni, 23.03.2020 19:08

    greutatea la o parte, dar eu tot nu-mi revin cand vad latimea acestei masini.... de ce mama dracu au facut-o atat de lata, ca sa fie un cosmar prin orase?? in rest imi place foarte foarte mult masina, dar latimea aia ma da peste cap rau de tot

  • Yo24, duminică, 29.03.2020 19:09

    Interesant consumul daca e real si nu cel de pe hartie. Am vechiul clio cu motorul e 1.2 Benzina de 120CP si cutie automata EDC. Sub 10% nu reusesc sa scot consum in oras.