Motor / Transmisie
Renault a pregătit o gamă generoasă de motorizări pentru noul Clio. Intrarea în gamă este realizată de un motor cu trei cilindri de un litru. Îl poți avea fie în variante aspirate cu 65 CP sau 75 CP, fie într-o versiune turbo cu 100 de cai putere.
Dacă ești fanul motoarelor diesel, atunci ai nimerit bine, pentru că Renault are în oferta curentă veteranul 1.5 Blue dCi cu 85 CP sau 115 cai putere. Clio face pasul către electrificare, iar începând din acest an, clienții vor găsi și o versiune hibrid cu 140 de cai putere.
Dar până atunci, vârful de gamă va fi reprezentat de motorizarea pe benzină de 1.33 litri turbo, propulsor care s-a aflat și sub capota exemplarului testat. Unitatea cu patru cilindri dezvoltă 130 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm.
După cum probabil ați observat, este motorul pe care Alianța Renault-Nissan l-a dezvoltat împreună cu Daimler și care, în ultimul an, a fost introdus pe o gamă variată de modele din portofoliul celor două grupuri.
Pe Clio, motorul de 130 de cai putere are un comportament agil, este elastic și oferă suficiente resurse și la viteze de autostradă. Are chiar și mici explozii de personalitate atunci când calci cu sete accelerația. În plus, motorul pe benzină reușește să ofere un sunet plăcut în momentul în care turometrul indică peste 3.000 rpm. Și încă ceva important: dacă vei alege motorul cu patru cilindri, cu siguranță scapi de vibrațiile mai puțin plăcute generate de orice propulsor cu trei cilindri pe care îl găsești la tot pasul în segment.
Comportamentul motorului și cel al accelerației poate fi modificat prin intermediul butonului My Sense. În modul Sport, reacțiile motorului sunt mai ascuțite, în timp ce în modul Eco vei descoperi un comportament ușor anesteziat care te ajută să ajungi la finalul drumului cu un consum mai mic de carburant.
Motorizarea de top propusă de Renault vine la pachet cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poți schimba vitezele și cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului, însă uneori, timpul de reacție nu este atât de scurt pe cât te-ai aștepta. Dacă în marea majoritate a timpului, transmisia EDC se achită fără probleme de sarcini, în anumite momente, pe decelerări, cutia are mici ezitări.
Interesant articol ! Bravo AM ! Masina este interesanta si frumoasa. Imi plac foarte mult farurile ascutite in forma de C. Interiorul este frumos si bine dotat. Are materiale bune. Calitatea imaginilor sistemului la 360 de grade, la Nu ne-a placut, este un mare minus. In Bucuresti-ul foarte aglomerat, iti trebuie un sistem bun cu vedere la 360 de grade. Se poate trai si fara el, dar te ajuta acest sistem. Portbagajul este mare. Cutia automata este foarte buna in oras si aglomeratie. Este o masina frumoasa si ok. Are 5 stele EuroNCAP. Este o masina buna pentru oras.