Consum
Testul național pregătit de divizia Renault din România a inclus atât porțiuni de autostradă, cât și câteva zeci de kilometri de drum național. Bineînțeles, pe parcursul testului am avut de înfruntat și traficul aglomerat din Capitală.
La finalul testului în cadrul căruia am îmbinat un stil de condus alert cu un ritm liniștit, computerul de bord a afișat o valoare medie de 6.8 litri/100 de kilometri.
Pe fișa tehnică, Renault a trecut în dreptul consumului mediu mixt valoarea de 5.2 litri/100 de kilometri. În oraș, un Clio în versiunea TCe 130 va consuma 6.7 litri/100 de kilometri, în timp ce în afară, valoarea comunicată de francezi este de 4.3 litri/100 de kilometri.
Segmentul hatchback-urilor de clasă mică este unul aglomerat, iar Clio are înfruntat o mulțime de rivali.
În ceea ce privește vânzările la nivel european, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208 și Dacia Sandero sunt pricipalii concurenți ai lui Clio.
Cel mai puternic motor pe benzină oferit de Dacia pe Sandero are doar 90 de cai putere, Ford oferă în gama Fiesta o transmisie automată doar alături de motorul de 100 de cai putere. Povestea modelului american se repetă și în cazul noului Peugeot 208.
În acest context, doar Volkswagen Polo se apropie de oferta Renault cu versiunea echipată cu motorul de un litru de 115 cai putere și transmisie DSG. În cazul hatchback-ului german, consumul mixt este de 4.8 litri/100 de kilometri, mai mic decât cel anunțat de Renault.
Deși cele patru modele amintite anterior sunt concurenții principali din segment în ceea ce privește vânzările, lista rivalilor lui Clio nu se încheie aici.
Am scotocit prin segment după versiuni apropiate de cea a modelului testat și am descoperit că Citroen C3 (1.2 litri, 110 CP, Aut), Opel Corsa (1.2 litri, 130 CP, Aut) și Seat Ibiza (1.0 litru, 115 CP, Aut) promit și ele un consum mai mic decât cel anunțat de Renault pentru Clio.
Interesant articol ! Bravo AM ! Masina este interesanta si frumoasa. Imi plac foarte mult farurile ascutite in forma de C. Interiorul este frumos si bine dotat. Are materiale bune. Calitatea imaginilor sistemului la 360 de grade, la Nu ne-a placut, este un mare minus. In Bucuresti-ul foarte aglomerat, iti trebuie un sistem bun cu vedere la 360 de grade. Se poate trai si fara el, dar te ajuta acest sistem. Portbagajul este mare. Cutia automata este foarte buna in oras si aglomeratie. Este o masina frumoasa si ok. Are 5 stele EuroNCAP. Este o masina buna pentru oras.