Siguranta
A cincea generație Renault Clio este fabricată pe noua platformă CMF-B, iar la scurt timp de la debutul comercial, Euro NCAP a și testat modelul de clasă mică. În urma rezultatelor obținute, noul Clio a primit cinci stele.
Modelul producătorului francez a obținut un punctaj de 97 de procente pentru protecția adulților și de 89% pentru protecția copiilor. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 72%, iar sistemele de siguranță introduse de Renault pe noul Clio au funcționat corect și i-au adus modelului de clasă mică 75 de procente.
Pe versiunea de bază a noului Clio descoperim o mulțime de sisteme de siguranță. Clienții vor primi un sistem de frânare automată de urgență, capabil să detecteze pietonii și bicicliștii, un asistent pentru menținerea benzii de mers și un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.
Odată cu noul Clio, Renault a introdus pe versiunile cu transmisie automată și funcția Highway and Traffic Jam Companion. Francezii spun despre acest sistem de cruise control adaptiv că funcționează până la 160 km/h și este capabil să controleze direcția, accelerația și sistemul de frânare în anumite situații de trafic.
decizia de a elimina pe Mk 5.2 motorizarea 1.3 Tce. ( 130 CP/EDC - 140 CP/MT6 ) Practic, Renault nu doar ca a vulnerabilizat acest reper al clasei mici, ci practic s-a autosabotat.