Design

5.0

Deși toți ne așteptam ca noul Clio facelift să mai fure două, trei linii de la frații Megane electric și Austral, designerii francezi, conduși de Gilles Vidal, au ținut să ne depășească așteptările. Micul model introduce marea schimbare. La față.

Adică, avem acum un design mult regândit, pe care îl vom găsi și pe viitoarele modele Renault. Deja îi simțim ecoul pe proaspătul Rafale. Curios sau nu, Renault a ales să anunțe noua direcție de design cu faceliftul lui Clio. Sincer, dacă mă întrebați pe mine, la cât de diferită e mașina, puteau să ne spună și că e generație nouă.

Totul pleacă de la partea frontală, care dispune acum de o nouă semnătură diurnă cu LED-uri. Ele coboară în spoilerul frontal și evocă jumătate din rombul Renault. Romb care tronează acum și mai mare și mai mândru în mijlocul grilei. O grilă modificată, cu inserții discrete de crom, care pleacă în degrade, dinspre centru spre exterior.

Farurile au fost și ele redesenate, iar în partea inferioară a spoilerului, pe echiparea Esprit Alpine, vei regăsi o inserție de plastic, în culoarea gri mat. Și dacă tot am adus vorba de gri-uri, trebuie să vă spun că paleta de culori (7 la număr) s-a îmbogățit acum cu un gri zinc. Pe aceeași echipare de top ai și jante de 17 inch, cu un butuc central colorat. De asemenea, oglinzile laterale sunt vopsite mereu într-un negru lucios, indiferent de echipare.

În partea din spate nu avem prea multe modificări. Se păstrează forma stopurilor, însă ele primesc acum un geam clar și un design interior ușor revizuit. Nu lipsește noul logo Renault, sub care stă scris cu negru numele modelului.

În concluzie, Renault a reușit să facă o „surpriză frumoasă” cu noul Clio facelift. Mașina va atrage multe priviri atunci când va ajunge pe stradă (în toamna acestui an), fiind una dintre cele mai atrăgătoare apariții din segmentul B.

  • PMC, luni, 10.07.2023 10:37

    Superba masinuta. Varianta Alpine e senzatie. Consumul acela pe benzina e intr-adevar incredibil. Bravo Renault! Ati reusit sa mentineti pe piata o solutie excelenta. Vorba americanului: Never change the winning formula!

  • Andrei, luni, 10.07.2023 10:59

    O masina reușită!

  • nope, luni, 10.07.2023 12:57

    Ce incarcata e fatza. Zici ca e Pom de Craciun. Mai buna era varianta pre-facelift

  • Mircea Badea, luni, 10.07.2023 15:45

    nu se mai dezmembreza in mers? 15k maxim full piele? :)

  • ingerulol, luni, 10.07.2023 17:06

    Pai care este prețul sa vedem de înseamnă accesibil. Eu l am găsit cu 26k ceea ce mi se pare jenant de mult pentru un rahat de mașină mini

  • Tui, luni, 10.07.2023 21:03

    @PMC - ăla-i consum bun?! Skoda Octavia break 2022, 1.5turbo benzină, mediu după 34000km, consum mediu 6,7 fără exagerări, dar fără mers la consum. Mașină de 1600kg.

  • @Mirciulică, marţi, 11.07.2023 10:13

    Chestia cu dezmembratul în mers o găsești la bmw-uri aduse din Jermania. 16 milioane de clienți zic că nu, dar se mai găsește câte un deștept care își pune el întrebări existențiale și ar vrea să coste maxim 15 mii : ))))) că deh, sunt cam acri strugurii.

  • Banditos, luni, 24.07.2023 17:32

    Motorizarile sunt taman bune pentru un carucior de supermarket si atat,iar la banii pe care-i cer baietii de la Renault pe jucaria asta mai bine-ti iei un second diezel de 3-4 ani cu garantie de la reprezentanta!