Motor / Transmisie
Sub capotă, faceliftul a adus un aer proaspăt și, spre bucuria unora, mult mai puternic. Asta pentru că facem cunoștință cu două propulsoare noi, așezate chiar în vârful gamei. Este vorba despre dieselul 1.5 dCi de 110 cai putere și de benzinarul 1.2 TCe de 120 de cai putere, un motor pe care l-am văzut introdus și pe Duster și care devine din ce în ce mai popular la nivel european.
Ne-am ocupat și noi de agregatul pe benzină de 1.2 litri, ceea ce înseamnă că ne-am bucurat, pe lângă cei 120 de cai și de un cuplu motor de 205 Nm. Acesta apare la 2000 de rotații și face din Clio o mașină extrem de agilă și de fâșneață. În modul urban.
În afara orașului, la viteze de autostradă s-ar putea să simțiți nevoia unui impuls ceva mai puternic. Însă, în majoritatea cazurilor, unitatea turbo își face datoria foarte bine și chiar transformă Clio într-o propunere sprintenă. Și rafinată, pe deasupra, fiind bine antifonat și fără vibrații.
Resursele sunt administrate cu ajutorul unei transmisii cu șase rapoarte. Cursa e ceva mai lungă, dar este precisă. Etajarea este și ea bună. Pentru o rulare mai sportivă o să zăboviți mai mult în treapta a treia, încercând turații înalte.
in fine, test cu o motorizare pe benzina... Designul post-facelift ramine reusit, asa ca vanzarile vor continua sa fie f. bune (parere pur subiectiva: s-ar fi putut umbla si la farurile cam prea "globuloase".) Consumul maricel ramine totusi minusul cel mai important si la versiunea cu cutie manuala, dar multi vor prefera rafinamentul 1.2 TCe-ului cu 4 cilindri, in detrimentul concurentelor cu 3 cilindri (VAG, PSA) - cu 10-15% mai economice, dar si mai "vibratoare". Posibil ca asteptatul 1.3 TCe sa corecteze insa hiba asta, iar daca francezii vor decide sa-l monteze si pe un Sandero RS (GT?) n-ar fi rau deloc.