Motor / Transmisie
Introducerea unei transmisii automate în gama Clio RS nu a fost chiar cea mai bună veste pe care a adus-o lansarea variantei de performanță a celei de-a patra generații a subcompactei franțuzești. Unii critici nu au fost încântați nici de renunțarea la motorizarea aspirată în favoarea unui motor 1.6 Turbo care dezvolta la fel de multă putere ca excelenta unitate 2.0 a vechiului Clio 3 RS.
Cei de la Renault au ascultat însă cu atenție criticile și au mărit în versiunea Trophy puterea acestei unități la 220 CP, atinși la 6.050 rpm, iar cuplul motor atinge 280 Nm în treptele patru și cinci printr-un regim de overboost. În celelalte trepte, cuplul maxim este de 260 Nm, la fel ca la varianta normală a lui RS. Indiferent de modul de rulare ales (Normal, Sport sau Race), Clio RS Trophy răspunde mai rapid la accelerație decât modelul pe care este bazat. Reacțiile sale sunt rapide și reprizele asigurate sunt suficiente pentru a-i face pe cei care plângeau după vechiul aspirat de 2.0 litri să regrete criticile.
Pentru că motorul turbo din dotare trage foarte bine, iar cutia de viteze schimbă mai repede ca înainte treptele. Oricât de rapid ai fi cu o manuală, EDC-ul standard al lui Clio RS este mai rapid decât tine. Din moment ce varianta Trophy aduce schimbări de treaptă cu până la 50% mai rapide, mai are sens să explicăm cât de repede schimbă această mașină vitezele?
Singura noastră critică la adresa transmisiei EDC este păstrarea funcției de schimbare automată a treptelor inclusiv în modul sport și când este selectat modul manual. Lucru care nu s-ar putea întâmpla niciodată la o transmisie manuală, plânsă de puriștii RenaultSport. Singura soluție ca să rămâi într-o treaptă de viteză fără ca mașina să schimbe pentru tine este cuplarea modului Race, în care ESP-ul este deconectat fără drept de apel.
Apropo de transmisie, cursa padelelor de pe volan a fost scurtată semnificativ. Funcția Launch Control este prezentă în continuare, iar motorul poate să urce mai sus în turații decât varianta standard a lui Clio RS, până pe la 6.800 rpm.
În materie de putere, Clio RS Trophy este surclasat doar de o versiune specială a lui Peugeot 208 GTi care nu este însă disponibilă comercial pe piața din România. Modelul Peugeot are 230 CP, iar cuplul maxim atinge 300 Nm.
@Automarket: O intrebare sincera: Cum vi se pare noul 1.6t comparativ cu vechiul 2.0 aspirat ? Care e mai placut la condus ? La sunet ?