Motor / Transmisie
Mulți puriști contestă în continuare decizia Renault de a oferi pe Clio RS doar transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte. Dar inginerii Renault nu au motive să schimbe acest lucru atâta timp când transmisia își face treaba excelent. Drumurile prin oraș sunt confortabile atunci când nu mai ești nevoit să calci ambreiajul și să mesteci în transmisie din 500 în 500 de metri. Ba mai mult, cei neinițiați vor vedea în EDC-ul francezilor o salvare atunci când merg pe circuit. În loc să-și canalizeze o parte din energie către schimbatul treptelor, clienții vor putea aborda mult mai coerent orice viraj.
Motorul de 1.6 litri oferă 220 de cai putere la 6.000 rpm și 260 Nm începând cu 2.000 rpm. De menționat că între treptele patru și cinci unitatea livrează 280 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.6 secunde, singurul concurent mai fâșneț fiind Peugeot 208 GTi, cu 6.5 secunde pentru același sprint. Reprizele oferite de modelul francez sunt fulgerătoare. La fiecare kickdown o să simți cum gâtul se lipește de tetiera scaunului sport, mâinile parcă îți alunecă de pe volan, iar în spatele tău benzina este transformată într-un zgomot orchestrat și pus în scenă de Akrapovic.
Până în 2.000 rpm, zgomotul produs de motor nu își face simțită prezența în habitaclu, dar de îndată ce pui paie pe foc, iar cutia cu dublu-ambreiaj retrogradează vreo două trepte, interiorul este inundat de un sunet plăcut, reglat pentru cei cu urechea atentă la performanțe.
Superba masinuta