Motor / Transmisie

4.0

Faptul că încă mai avem Renault Koleos în producție în ziua de azi este o surpriză. Sigur, producătorul francez va dori să mențină SUV-ul la vânzare pentru o perioadă clasică de 7 ani, cât durează un ciclu de producție. Însă, dacă te vei uita la motorizările oferite vei observa imediat ce vârstă are.

Într-o lume care pare hotărâtă să adopte mașini electrificate de tot felul, bătrânul Koleos nu poate fi achiziționat decât cu un motor diesel de 2 litri. Ce poate fi mai clasic de atât pentru un SUV de segment D? Este faimosul propulsor dCi în patru cilindri, cunoscut încă de pe versiuni mai vechi ale modelelor Megane sau Laguna.

În această versiune, puterea a crescut până la 184 CP și 380 Nm cuplu, resurse care s-au dovedit îndestulătoare pe parcursul testului. Atitudinea SUV-ului francez e relaxată tot timpul, motorul livrând resursele către cele patru roți ale mașinii prin intermediul unei cutii de viteze de tip CVT. Aceasta este și singura combinație de motor/cutie disponibilă în acest moment pentru Koleos.

Pornirea propulsorului aduce cu sine și zgomotul tipic de aprindere prin compresie. În ciuda eforturilor producătorului de a izola fonic habitaclul, sunetul motorului ajunge destul de des în interior și sunt situații când provoacă și disconfort, mai ales în afara orașului, atunci când faci o depășire.

Resursele vor fi de ajuns pentru majoritatea situațiilor, numai că la viteze mai mari va trebui să apeși mai tare pe pedala de accelerație și să te obișnuiești cu reacțiile CVT-ului. Și, așa cum ziceam mai sus, cu zgomotul mai mare transmis de diesel.

Prin oraș, Koleos se va descurca admirabil, iar cutia CVT va păstra regimul de turație în zona de jos a propulsorului. Cuplul de 380 Nm este disponibil de la 1.750 RPM, iar asta înseamnă că nu ai nevoie să urci mult în ture pentru a avea la dispoziție tot arsenalul din dotare.

 

  • ds, vineri, 29.10.2021 10:39

    O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.

  • Seriff, vineri, 29.10.2021 12:04

    Da, arata bine masina, motorul e ce trebuie.

  • Moldovean, vineri, 29.10.2021 12:58

    Dacă aș avea bani, cred că mi-aș lua așa ceva. Bun de familie, discret, elegant.

  • LUCCI LUCIANO, vineri, 29.10.2021 17:30

    Sa iei azi o masina full , si ditamai ,,gipul'' , la 45.000....cand un Focus mai dotat costa 25.000....chiar e afcere. Echivalentul de la VW cred ca sare de 70.000

  • adi_10, sâmbătă, 30.10.2021 13:26

    Desi masina asta pare din multe puncte de vedere depasita, mie mi se pare o masina ideala pentru o familie linistita. Nu este o masina cu care sa rupi asfaltul dar cui ii trebuie asa ceva?!...Masina la interior in schimb iti ofera cam tot ce ai nevoie. este eleganta, spatioasa, dotata cu de toate inclusiv scaune incalzite, cutie automata, 4x4 si multe altele. Daca i-ar face un facelift la sistemul multimedia ar fi o masina foarte buna din punctul meu de vedere. Poate un sistem mild hybrid pentru aceasta motorizare ar fi de bun augur pt a mai reduce un pic noxele dar si consumul dar chiar si asa motorul respecta toate normele pentru EURO 6 D-temp asa ca este ok.

  • GabiA, miercuri, 10.11.2021 12:39

    Ziceti voi ca ati cumpara asa ceva, dar, in realitate, nu ati da 40k pe un Renault, care are si tehnologie depasita. Din acest motiv, strazile sunt pline de Kodiaq-uri, pe cand Koleos-urile is la fel de pretioase la vedere ca Ferrari-urile.