Motor / Transmisie
Faptul că încă mai avem Renault Koleos în producție în ziua de azi este o surpriză. Sigur, producătorul francez va dori să mențină SUV-ul la vânzare pentru o perioadă clasică de 7 ani, cât durează un ciclu de producție. Însă, dacă te vei uita la motorizările oferite vei observa imediat ce vârstă are.
Într-o lume care pare hotărâtă să adopte mașini electrificate de tot felul, bătrânul Koleos nu poate fi achiziționat decât cu un motor diesel de 2 litri. Ce poate fi mai clasic de atât pentru un SUV de segment D? Este faimosul propulsor dCi în patru cilindri, cunoscut încă de pe versiuni mai vechi ale modelelor Megane sau Laguna.
În această versiune, puterea a crescut până la 184 CP și 380 Nm cuplu, resurse care s-au dovedit îndestulătoare pe parcursul testului. Atitudinea SUV-ului francez e relaxată tot timpul, motorul livrând resursele către cele patru roți ale mașinii prin intermediul unei cutii de viteze de tip CVT. Aceasta este și singura combinație de motor/cutie disponibilă în acest moment pentru Koleos.
Pornirea propulsorului aduce cu sine și zgomotul tipic de aprindere prin compresie. În ciuda eforturilor producătorului de a izola fonic habitaclul, sunetul motorului ajunge destul de des în interior și sunt situații când provoacă și disconfort, mai ales în afara orașului, atunci când faci o depășire.
Resursele vor fi de ajuns pentru majoritatea situațiilor, numai că la viteze mai mari va trebui să apeși mai tare pe pedala de accelerație și să te obișnuiești cu reacțiile CVT-ului. Și, așa cum ziceam mai sus, cu zgomotul mai mare transmis de diesel.
Prin oraș, Koleos se va descurca admirabil, iar cutia CVT va păstra regimul de turație în zona de jos a propulsorului. Cuplul de 380 Nm este disponibil de la 1.750 RPM, iar asta înseamnă că nu ai nevoie să urci mult în ture pentru a avea la dispoziție tot arsenalul din dotare.
O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.