Consum
În mod tradițional, motoarele diesel sunt asociate cu un consum redus de combustibil. Acesta a fost, de altfel, raționamentul din spatele introducerii motoarelor cu aprindere prin compresie pe mașinile de pasageri. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont și de dimensiunile mașinilor pe care sunt montate.
Koleos este acum cel mai mare SUV pe care îl poți achiziționa în gama Renault, iar asta se vede. La o greutate de aproximativ 1.8 tone vorbim despre o mașină destul de grea.
Conform francezilor, Koleos în versiune X-Tronic 4WD promite un consum mixt de 5.7 litri/100 de kilometri. Rezultatul testului nostru a indicat 9 litri/100 km în mediul urban, respectiv 7 litri/100 km în regim extraurban.
Rivalii lui Renault Koleos sunt ceva mai noi, iar motorizările oferite sunt, de cele mai multe ori, electrificate într-o mai mare sau mai mică măsură. Dacă privim strict la modelele oferite cu motoare diesel, vom regăsi Hyundai Santa Fe, cu un propulsor de 2.2 litri de 203 CP precum și Kia Sorento, cu aceeași motorizare sub capotă, respectiv Skoda Kodiaq și al său diesel de 2 litri și 200 CP.
Dacă modelele coreene pretind un consum mediu de 5.9 litri/100 km, Skoda Kodiaq are numere mai bune, adică 5.3 litri/100 km.
O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.