Interior
Dacă performanțele nu sunt neapărat cartea de vizită a unui Koleos, interiorul poate reprezenta un element diferențiator, mai ales dacă vorbim despre versiunea de top, Initiale Paris. Dar ce înseamnă mai exact această nomenclatură?
De aproape 10 ani, cei de la Renault au decis să ofere anumite modele cu un nivel de echipare superior, peste orice altceva ai putea găsi în gama lor obișnuită. Denumit Initiale Paris, acesta este acum, practic, sinonim cu luxul în accepțiunea francezilor. Deși fostul CEO al grupului, Carlos Tavares, a dorit să folosească acest nume pentru a defini un sub-brand Renault (așa cum a făcut citroen cu DS), decizia finală a companiei a fost să îl folosească drept un nivel de echipare.
Astăzi, doar anumite mașini cu sigla Renault primesc și versiuni Initiale Paris. În România, această combinație este disponibilă doar pe Koleos si Talisman, ambele construite pe aceeași platformă tehnică.
Dacă la exterior modificările aduse de echiparea Initiale Paris sunt discrete, la interior ești cu adevărat răsfățat. Pe Koleos primești piele Nappa oriunde te uiți sau materiale de foarte bună calitate în zonele care nu sunt acoperite de piele. Mai ai și alte dotări premium: perdeluțele geamurilor din spate, masajul în scaune, acoperișul aproape integral din sticlă și sistemul audio Bose. Aș putea spune fără îndoială că acest Koleos m-a făcut să mă simt privilegiat.
Bineînțeles, Renault vrea să îți aducă aminte că ești într-un model special cu orice ocazie, iar asta înseamnă că vei vedea siglele Initiale Paris prin diferite zone. De la deschiderea ușilor ești întâmpinat de un logo pe praguri, apoi tetierele scaunelor din față au și ele aceeași inscripție. Și chiar dacă ar lipsi toate aceste elemente, calitatea materialelor de la interior ți-ar sugera că ești într-un Renault aparte.
Spațiile de depozitare sunt generoase, indiferent de versiunea de echipare pe care o alegi. Din acest punct de vedere, Koleos se ridică la înălțimea așteptărilor cu buzunare generoase în panourile ușilor, un spațiu mai mult decât decent în cotieră, suporturi de pahare în consola centrală și mult loc pentru pasageri, atât în față, cât și în spate.
Ergonomia nu este, însă, punctul forte al modelului francez, iar aici se observă din nou platforma destul de veche pe care e construit. Sistemul multimedia și multitudinea de butoane de pe planșa de bord necesită un timp de învățare. Butoanele capacitive de pe lateralul ecranului multimedia se activează destul de ușor, chiar și atunci când ștergi praful. Poziționarea butonului pentru selectarea modului 4x4 este, iarăși, destul de ciudată, în partea din stânga jos a planșei de bord.
Însă, nu ajungem la apogeul problemelor de ergonomie până nu ne urcăm în spate. Să vă explic.
Bancheta spate este ajustabilă, oferind pasagerilor posibilitatea de a regla unghiul spătarului. Mai mult, ea este și încălzită. Dar cum? Prin apăsarea unuor butoane, bineînțeles. Este însă de neînțeles poziționarea acestora pe muchia cotierei ascunse în banchetă.
Trecând peste asta, rabatarea scaunelor poate fi făcută fie din habitaclu, fie din portbagaj, iar volumul de încărcare anunțat de Renault este de minim 538 de litri. Astfel, modelul francez este mai puțin practic decât Kia Sorento (705 litri), Skoda Kodiaq (835 litri) sau Hyundai Santa Fe (634 litri).
O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.