Renault Megane Estate

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens

Interior

4.0

Am blamat de multe ori faptul că producătorii auto folosesc o hârtie indigo cu care copiază același interior pe diferite modele. Însă, când vine vorba despre un interior lăudabil, criticile se mai domolesc.

Este și cazul lui Megane Estate, care se bucură de aceeași practicalitate și nivel de tehnologizare cu fratele mai mare, Talisman. Prin urmare, un transplant benefic.

Materialele sunt moi și prietenoase în mare parte din habitaclu. Sunt doar câteva excepții izolate de materiale tari. Finisajele sunt și ele destul de bune, iar tapițeria vine cu un material catifelat, care amplifică starea de confort.

Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display.

Spațiile de depozitare sunt bine gândite și generoase. Buzunarele ușilor sunt destul de mari, cotiera este și ea adâncă, iar torpedoul încăpător. Suportul pentru telefon mobil de la baza consolei este și el bine croit, însă suportul de sticle și pahare de pe consola centrală nu este suficient de adânc pentru o susținere bună.

Portbagajul are o capacitate de 521 de litri. Este suficient pentru un concediu de câteva zile, însă unii ar putea privi cu jind la spațiul mult mai generos pe care îl promit Seat Leon ST, Volkswagen Golf Variant, Peugeot 308 SW și Opel Astra Sports Tourer. Doar Ford Focus Wagon este ceva mai neîncăpător.

  • Suca, joi, 12.01.2017 10:21

    Cred ca ati gresit aici "Transmisia automată cu șase rapoarte este etajată corect." ... pana la urma este vorba de o cutie manuala, nu? Se vede si in poze...

  • mircea, joi, 12.01.2017 10:28

    @Suca Desigur. Mulțumim pentru sesizare.

  • arogantul, joi, 12.01.2017 10:56

    poate cea mai importanta afirmatie din articol: """"Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display"""" aceeasi problema care apare si pe S90, V90, XC 90, si pe alte masini moderne care renunta la butoane de dragul unor displayuri uriase.

  • ABC, joi, 12.01.2017 12:40

    Practic, la nivelul de echipare doar Focus e mai ieftin. As remarca insa ca trebuie aduse in discutie si costurile de intretinere, Ford e mai ieftin ca Renault. Nu ati adus in discutie si Octavia Combi, e in acelasi segment.

  • SEVW, joi, 12.01.2017 12:53

    1."Din fericire, Ford Focus Wagon și Peugeot 308 SW sunt ceva mai slabi și sunt depășiți ușor." De cand este de laudat cand un model are performante mai slabe decat media? 2. 23k euro pentru coaja aia de Peugeot 308? Francezii au inceput sa-si ia nasul la purtare... 3. Megane este o masina corecta pentru cei fara pretentii. Pentru restul, slava Domnului, exista o multime de optiuni in clasa asta.

  • Andrei, joi, 12.01.2017 14:02

    "iar Sport rigidizează puțin direcția și suspensia" La Megane nu exista amortizoare adaptive, deci modul Sport nu influenteaza cu nimic suspensia. E doar placebo in cazul de fata. Se modifica insa raspunsul directiei, al cutiei automate (unde e cazul)...la Renault, singurul model cu amortizoare adaptive este Talisman, cel putin pe piata din Romania

  • gogu, joi, 12.01.2017 19:08

    conduc varianta non break de start, iar minusurile sunt sesizabile; de exemplu buzunarele din usi sunt infime comparativ cu ce aveau inainte megane urile; iluminatul spate e o gluma, pana te familiarizezi cauti butoanele de innebunesti pe panou, acu iarna varianta diesel se incalzeste ff greu; pentru 14800 euro ma asteptam la mai mult decat start&stop, cruise control si esp... sunt relativ dezamagit de aceasta varianta entry level, iar sa dai 20 si de mii pe un megane dotat superior mi se pare o gluma porasta

  • flavius, joi, 12.01.2017 21:49

    Pacat de renault.Au renuntat de mult sa mai faca masini,de dragul unui marketing inselator.

  • @flavius, joi, 12.01.2017 22:51

    hater ordinar... scoate-ti poza aia. De cate ori comentezi injuri....