Renault Megane

1.6 Diesel Turbo (dCi) 165CP Aut6 GT

Motor / Transmisie

4.5

Anul trecut, Bogdan vă povestea despre experiența cu Megane GT, adică versiunea intermediară pe benzină aflată între gama normală și RS, iar eu vă voi vorbi despre "compromisul" Megane GT diesel. Un model care beneficiază de motorizarea de 1.6 litri dCi capabilă să ofere 165 de cai putere și 380 Nm începând cu 1.750 rpm.

Spre deosebire de versiunea pe benzină, acest Megane GT diesel oferă cu 40 de cai putere mai puțin, dar cu 100 Nm mai mult. Și unde mai pui că acești 380 Nm sunt livrați începând cu 1.750 rpm și nu la 2.400 rpm, așa cum se întâmplă în cazul "benzinarului".

Altfel spus, reprizele pe distanțe scurte se simt mai vânjoase, dar imediat ce acul turometrului trece de 3.500 rpm ai face bine să-ți pregătești degetele mâinii drepte pentru o schimbare rapidă de treaptă cu ajutorul padelei din spatele volanului. Și tot așa, până elimini cele șapte viteze oferite de transmisia cu dublu-ambreiaj EDC.

Așa cum probabil ați mai citit, cutia EDC este una echilibrată reușit, iar schimbările de trepte au loc lin. Retrogradarea în modul Sport are loc ceva mai brutal, în timp ce succesiunea rapoartelor în modul Comfort este ușor întârziată. Dar cum ziceam și la început: vorbim despre un mix între două lumi: o lume a mașinilor confortabile, perfecte drumurile lungi alături de familie și o altă lume, cea a vehiculelor orientate către sportivitate capabile să scoată pilotul din tine atunci când decizi să "alergi" într-un mediu controlat.

  • dany, joi, 13.07.2017 11:34

    asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)

  • someone, joi, 13.07.2017 12:06

    @ dany...cauta pe iutub directia integrala de la porsche, explicatiile lor sant cat se poate de pe intelesul tuturor. la inceput si eu am gandit ca si tine, acum insa stiu de beneficiile acestui sistem.

  • GT, joi, 13.07.2017 13:36

    GT cu motor diesel. Hai Renaut, plimba ursul!

  • doncarlo, joi, 13.07.2017 13:46

    De ce sa dai 2000 in plus pt performante mult sub GT benzina? La revanzare o sa iei cel putin 1000 euro mai putin asta asa in mod optimist. Porcarie. Este sub tdi 150 cai. Masina asta nu are nici un rost.

  • Andy, joi, 13.07.2017 13:55

    Da, ciudat ca are performante mai slabe vs. concurenta tinand cont ca la capitolul greutate e tot pe acolo. Probabil ca tine mult de cutia de viteze, care din cate am mai citit pe net nu e grozava, desi e cu dublu ambreiaj (valabil si la cea de 7 viteze de pe benzinara). As alege oricand GT-ul benzinar vs concurenta, mai ales ca are si niste preturi excelente. GT-ul diesel din articol nu merita insa...

  • xxx, joi, 13.07.2017 15:47

    Poate îmi explica si mie cineva de ce îți trebuie GT in Romania mai ales mașini ale constructorilor generaliști?

  • eee, joi, 13.07.2017 16:07

    cam mare pretul, si mi-ar fi picat bine sa apara o data si combi. daca era combi si la un pret cu 4000 mai putin, era super, dar asa este la acelasi pret cu FR, si FR e de ales din cauza cailor mai multi. Probabil Renault va aplica ceva discounturi, dar parca nu ajunge sa fie suficienta distanta de pret fata de FR...

  • Vlad, joi, 13.07.2017 18:29

    28k euro?

  • Stefi, vineri, 14.07.2017 06:58

    Propulsat??