Motor / Transmisie
Anul trecut, Bogdan vă povestea despre experiența cu Megane GT, adică versiunea intermediară pe benzină aflată între gama normală și RS, iar eu vă voi vorbi despre "compromisul" Megane GT diesel. Un model care beneficiază de motorizarea de 1.6 litri dCi capabilă să ofere 165 de cai putere și 380 Nm începând cu 1.750 rpm.
Spre deosebire de versiunea pe benzină, acest Megane GT diesel oferă cu 40 de cai putere mai puțin, dar cu 100 Nm mai mult. Și unde mai pui că acești 380 Nm sunt livrați începând cu 1.750 rpm și nu la 2.400 rpm, așa cum se întâmplă în cazul "benzinarului".
Altfel spus, reprizele pe distanțe scurte se simt mai vânjoase, dar imediat ce acul turometrului trece de 3.500 rpm ai face bine să-ți pregătești degetele mâinii drepte pentru o schimbare rapidă de treaptă cu ajutorul padelei din spatele volanului. Și tot așa, până elimini cele șapte viteze oferite de transmisia cu dublu-ambreiaj EDC.
Așa cum probabil ați mai citit, cutia EDC este una echilibrată reușit, iar schimbările de trepte au loc lin. Retrogradarea în modul Sport are loc ceva mai brutal, în timp ce succesiunea rapoartelor în modul Comfort este ușor întârziată. Dar cum ziceam și la început: vorbim despre un mix între două lumi: o lume a mașinilor confortabile, perfecte drumurile lungi alături de familie și o altă lume, cea a vehiculelor orientate către sportivitate capabile să scoată pilotul din tine atunci când decizi să "alergi" într-un mediu controlat.
asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)