Consum
Revenim iar la partea aceea cu compromisul. Deși în limba română acest cuvânt poartă deseori o încărcătură negativă, Megane GT diesel nu trebuie privit prin această prismă. Pe piață există concurenți cu motoare diesel de 150 de cai și cu setări "civile", dar totodată există și sportive cu unități pe motorină care ajung chiar și la 185 de cai, așa cum este cazul lui Focus ST.
Iar Megane GT diesel se încadrează undeva între cele două categorii. Francezul are veleități sportive mulțumită expertizei RenaultSport, dar motorizarea diesel nu se ridică la cel nivelul înalt dictat de liderii diesel din segment. Din acest motiv, compacta din Hexagon trebuie privită ca un mixaj între cele două categorii descrise anterior.
Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 4.6 litri la suta de kilometri. Dacă facem distribuția, Renault spune că Megane GT 1.6 dCi va consuma 5.1 litri/100 de kilometri parcurși în oraș și 4.3 litri/100 de kilometri parcurși extraurban.
Deși 4.6 litri este o valoarea excelentă dacă ne raportăm la putere, reperele concurenților din segment stau ceva mai bine. Dar diferențele sunt minore, la nivel de virgule. Focus ST diesel se laudă cu un consum mixt de 4.2 litri/100 km, în timp ce campionul în acest segment este Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP, cu 4.0 litri/100 km.
Lăsând valorile de pe hârtie la o parte, vă pot spune că într-un București sufocat și cu un ritm de mers aproape temperat, francezul a "păpat" 8.6 litri/100 km.
asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)