Calitate / Pret
Când ajungeam de obicei la capitolul preț de achiziție în segment, Renault Megane reușea să bată marea majoritate a competitorilor din clasa sa. Dar acest Megane GT 1.6 dCi 165 este cea mai scumpă versiune oferită până acum în gamă francezilor. Nici măcar GT-ul pe benzină nu te face să scoți din buzunar 24.100 de euro.
Cel mai scump model din segmentul compactelor diesel sport este Ford Focus ST, cu 28.800 de euro, urmat îndeaproape de Peugeot 308 GT cu 28.200 de euro. În acest clasament urmează Megane GT și Seat Leon 2.0 TDI FR de 184 CP, ibericul fiind cu circa 300 de euro mai ieftin decât francezul oferit de Renault.
Coborâm în zona dieselurilor fără pedigree sportiv și aflăm că Astra cu motorizarea diesel de 160 de cai costa 23.110 euro, iar Volkswagen Golf 7 facelift în echiparea Highline și cu unitatea diesel de 150 de cai costă 22.473 de euro. Trebuie menționat că nici Golful și nici Astra nu sunt disponibile cu o transmisie automată.
Concluzia este aceeași: Megane GT Diesel se poziționează și la nivel de preț exact între modelele diesel sport din segment și versiunile clasice pe motorină ale reprezentanților clasei.
asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)