Renault Megane

1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GT

Consum

4.0

Renault nu uită de eficiență și încearcă să facă din versiunea GT un model pentru ceilalți rivali din segment. Pe hârtie, aproape că reușește. Media consumului anunțată de francezi este de 6 litri/100 de kilometri, mai mică decât cea a unui Volkswagen Golf GTI de 220 de cai putere și decât a unui Opel Astra de 200 de cai, dar cu transmisie manuală. De Kia Cee'd facelift cu motorul 1.6 T-GDI de 204 cai nici nu poate fi vorba.

Trebuie să ne oprim totuși la Seat Leon FR, care garantează o medie de 5.7 litri/100 de kilometri, însă acesta are și cu 25 de cai putere în plus.

Lasând socotelile seci la o parte, vă spun doar că la dus, pe ruta București-Covasna, consumul a fost de aproximativ 11 litri/100 de kilometri. Însă n-au fost nici măcar cinci kilometri în care să ne despărțim de modul Sport. La întoarcere am mai ponderat ușor lucrurile și am încheiat testul cu un 8.3 litri/100 km. Și cu modul Sport, bineînțeles.

  • Kirotractor, vineri, 18.03.2016 11:54

    Tot nu pot intelege cum de GT-ul costa-n Romania cu aproape 10.000 euro mai putin ca-n Franta - si cu vreo 7.000 mai ieftin ca-n Germania. Ca doar n-or vinde francezii-n pierdere de dragul nostru... In rest, testu-i OK - ca si masina de altfel - cu minuscula.. carcoteala :-) c-ar fi meritat intrat un pic in detaliile istoriei (de la Honda Prelude din anii '80 citire) si functionarii sistemului 4Control, care actioneaza intr-un fel sub 60 km/h si altfel peste in cazul Megane (sau Laguna Coupe). N-am insa vreun gind sa ma substitui stimabililor jurnalisti AM, asa ca ma retrag la depou.

  • @Kirotractor, vineri, 18.03.2016 12:21

    Pentru ca-n franta nivelul de trai schimba pretul de cumparare......pe ce lume traiesti ?

  • Kirotractor, vineri, 18.03.2016 12:39

    Cu riscul sa mai incasez niste palmutze rosii :-) (macar de-ar fi argumentate...), adaug o singura critica subiectiva: vitezometrul digital, care nu-mi pare deloc potrivit caracterului sportiv al modelului. Fostul Megane-3 avea de pilda bord cu vitezometru analogic in versiunea GT-Line TCe 130, dar vad ca pina si la ultimul Clio RS Trophy s-a renuntat la el.

  • Kirotractor, vineri, 18.03.2016 12:58

    @...@Kirotractor: Din pacate traiesc in lumea unora ca tine, Madalescule - sau Hater-escule Ad Personam, ca-s nou p-acilea si nu (re)cunosc inca stilul fiecaruia. Mai clar: nu ma mira ca n-ai inteles sensul nedumeririi mele apropo de diferentele enorme - si implicit inexplicabile - de pret Vest-Est. Fiindca, pornind de la un profit sa zicem de 10% per exemplar GT vindut in Romania (cca. 2.000 euro din 20.000 fara TVA), in Franta s-ar ajunge la cca. 11.000 profit din 29.000, tot fara TVA. OK, or fi cu o vreun miar mai mari costurile dealerilor acolo per masina vinduta, dar si transportul + asigurarea lui pina la noi costa, asa ca tot a jupuire seamana manevra mai tuturor producatorilor in Vest. Si asta indiferent de nivelul de trai occidental, de care-i constienta si strabunica din groapa ei.

  • Andy, vineri, 18.03.2016 12:58

    Dupa cum ziceam si ieri, o oferta foarte interesanta in clasa compacta alaturi de noua Astra si urmatorul Civic. Pretul intr-adevar pare mic pentru varianta sport, mult mai mic ca in Franta, insa sa nu uitam ca toate masinile sunt mai scumpe in Franta. Asa si fata de Romania, in Republica Moldova masinile noi costa mai putin. Bogdan, ai comparat cu Astra consumul si performantele, insa Astra-ul sport pomenit de tine e generatia veche. Generatia noua nu are inca un model sport. Sa nu uitam ca generatia noua are insa 200 kg in minus fata de cea veche...deci mai mult ca sigur ca atat consumul cat si performantele vor fi peste Megane GT in cazul viitorului omolog Astra.

  • @andy, vineri, 18.03.2016 13:24

    astra k nou are si el ceva similar, un 1.6 turbo 200 hp si 300 nm parca

  • ionut, vineri, 18.03.2016 15:50

    Rusine Renault pentru consumul anuntat de producator si cel obtinut

  • Zgomot motor, vineri, 18.03.2016 16:45

    "motorul începe să sune plăcute" - pe langa aceasta greseala de exprimare as atrage atentia si asupra faptului ca zgomotul e artificial si vine de la difuzoare, nicidecum de la motor... sau cel putin asa sustin toti jurnalisti straini care au testat aceasta varianta si au folosit modul "Sport"

  • Dunu, vineri, 18.03.2016 23:10

    Motor de 1.6 cam tras de el, nu sunt excluse probleme. Mai bine mergea un 1.8 sau 2.0 . Aia cu zgomotul e de ras.

  • @Dunu, sâmbătă, 19.03.2016 08:44

    Este un motor relativ nou conceput din start pentru performanta. Sculele si materialele folosite s-au schimbat fata de anii 90 cand erau populara cilindreea cu mii de cc. De exemplu transmisia pe lant e garantata pe viata si arborele cu came e tratat cu material DLC (Diamond Like Carbon), tehnologie derivata din f1. Prefer oricand consumul unui 1.6 decat 2.0 la puteri similare...mai ales cand vine vorba de alte lucruri, precum capacitatea baii de ulei si alte consumabile. "Nostalgicii" n-au decat sa-si cumpere SH-uri depasite de vremuri. Nu-i ca si cum discutam de motor de sub 1 litru in 3 cilindri. O compacta cu motor de 1.6 la +200 cp e ceva normal in ziua de azi.

  • Florin, sâmbătă, 19.03.2016 13:06

    Multe poze inutile si nici macar una buna cu interiorul. Fotograful ar trebui sa arunce o privire pe alte site-uri de profil ;)

  • Cornel Rs, duminică, 20.03.2016 18:23

    Nu vad probleme majore la ''ce nu ne-a placut'' totusi mi-ar fi placut sa citesc detalii referitoare la pozitia la volan care la celelalte modele era usor inalta..in rest pare un model f reusit ca aspect

  • Renault, luni, 21.03.2016 08:06

    Nu inteleg ce a fost in mintea designerilor atunci cand au facut prelungirile alea din faruri. Arata foarte urat la un model altmiteri reusit ca design. Aceeasi greseala au facut-o si la Talisman. Ce nu imi mai place:a) tableta da ca nuca in perete in designul general al plansei de bord, iar butoanele pentru volum si alte functii sunt amplasate sub volan (asa era si la Megane-ul de acum 10 ani) b) spatiul pentru locurile din spate este meschin, dar sa zicem ca merge pentru ca in mod special acest model mai sportiv se adreseaza soferului (pilotului) si eventual unui pasager.

  • @Carcotasul Renault, luni, 21.03.2016 11:28

    E absolut superb ! Gusturile nu se discuta, dar se pare ca asta-i si trendul general cand descriu jurnalistii masina. Nu pot decat sa fiu de acord cu ei. Iar la interior si ergonomie n-a luat 4.5 stele degeaba. Spatiul? Iti recomand sa arunci o privire la sectiunea "Ne-a placut"

  • Mihai, luni, 21.03.2016 13:01

    Nu inteleg cum redactorii AM au trecut la plusuri spatiul generos cand review-urile straine il considera ca fiind insuficient? Mai ales la GT scaunele mari reduc si mai mult spatiul pentru ocupantii locurilor din spate.

  • Mihai, luni, 21.03.2016 15:41

    @Kirotractor Nu este numeric. Care-i problema ca-i analogic sau digital, atat timp cat afisajul digital exprima acelasi lucru ca cel analogic, doar ca are mai multe posibilitati de personalizare? Indiferent ca vorbim de AMG , RS sau M-power totate diviziile de performanta au adoptat aceasta solutie. Asta inseamna EVOLUTIE, iar constructorii de volum au adoptat-o la randul lor pt ca a devenit o alternativa suficient de accesibila. Nu-i de mirare ca Romania e la coada vacii cu oameni ca tine.

  • Kirotractor, miercuri, 23.03.2016 15:11

    @Mihai: Hai zi te rog inca o data "Nu este numeric" dupa ce (re)vezi imaginea nr. 24 !!! ...Pe care cred c-ai vazut-o totusi, dar notiunea "analogic" ti-e straina, eu referindu-ma strict la afisarea unui... AC al vitezometrului, fie si la modul digital-pixelat ca-n alte masini (VAG, Mercedes-Benz etc.) N-o sa fac insa aprecieri jignitoare "la persoana" ca tine, fiindca Romania-Colonia tot intr-acolo se-ndreapta. Cu sau fara mine.

  • yoyoyo, luni, 28.03.2016 09:37

    comparam mere cu pere versiunea GT de la Megane este sub GTI, FR, etc. din start. pentru ca nu se vrea a fi un competitor pentru acestea atunci unde mai incadram rs-ul?

  • Chinezu', luni, 28.03.2016 10:45

    La sectiunea comparat mere cu pepeni: Sa comparam displayul de la Renault, calitate si soft (raman urme pe pastic) cu cel de la Volvo XC 90 , care desi este peste cu mult, avand soft apple car, spotify pt muzica, etc... DAR PUNCTAJ SUB RENAULT!!!!!! Drumuri bune!

  • xxx, marţi, 29.03.2016 14:55

    Am fost de curiozitate in concesiune si am văzut-o, versiunea expusa "mai îmbrăcata" costa 24600€. Nu am mers (si nici cu alte GT) Așa văzută din exterior/interior pare sa fie o nuca tare in clasa

  • Llc, luni, 04.04.2016 07:44

    Un punctaj foarte bun pentru o masina buna! imi place!

  • rov, miercuri, 13.04.2016 10:09

    In alte drive test-uri s-a remarcat o directie usor imprecisa. Nu ati sesizat fenomenul sau nu exista ?

  • Paul, duminică, 20.11.2016 00:54

    Mare pacat ca nu e oferit si cu cuit manuala calumea