Motor / Transmisie
Renault oferă rar surprize la nivelul motorizărilor, iar lansarea unei versiuni sedan a lui Megane este de obicei o mutare conservatoare la acest capitol. Și e absolut normal, pentru că te apuci să experimentezi când musafirii n-o cer.
De fapt, noutățile pe care le execută Renault sunt de obicei foarte bine promovate de francezi, ultimele dintre acestea fiind versiunile diesel de 1.6 litri, motoarele turbo pe benzină recunoscute sub acronimul TCe și cutia automată cu dublu ambreiaj EDC. Elemente care și-au făcut apariția în diferite formule pe întreaga gamă a mărcii în ultimii ani
Pe versiunea Megane Sedan testată de noi am avut la dispoziție o transmisie EDC "legată" de cel mai puternic diesel care poate fi comandat cu automată în gama modelului francez: 1.5 dCi de 110 CP. Dacă vreți ceva mai multe resurse, puteți miza cu încredere pe 1.6 dCi de 130 CP, dar această versiune e disponibilă exclusiv cu transmisie manuală.
Dacă motorul dCi de 1.5 litri este o tradiție deja împământenită în gama Renault, fiind la fel de des întâlnit precum ceapa în bucătăria românească, versiunea sa de 110 CP e ceva mai puțin cunoscută de publicul de la noi, pentru că acest propulsor e pus pe stradă de obicei în variantele sale de 75 sau 90 CP.
Duetul format din motorul 1.5 dCi de 110 CP și cutia automată EDC este însă unul foarte agreabil. Pe alocuri, modul în care cutia este programată să schimbe treptele îți dă impresia că vorbim despre un motor cu cilindree ceva mai mare, pentru că simți pedala de accelerație "plină" atunci când te afli în zona turațiilor în care este disponibil cuplul maxim. Care încep la 1750 rpm.
Vor exista însă momente în care ți-ai dori ca de sub capotă să se pună în mișcare ceva mai mulți cai, în special la plecarea ceva mai lansată de pe loc sau în reprize. După cum ți-am spus mai devreme, există alternativă și ea se numește 1.6 dCi de 130 CP. Doar că va trebui să renunți la confortul cutiei de viteze cu dublu ambreiaj. Și e păcat, pentru că e unul dintre punctele forte ale acestei mașini.
O masina decenta la un pret imbatabil.