4.3
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, vineri, 30 mai

Planor terestru

Numele Rafale nu este unul apărut după o ședință interminabilă între oamenii de marketing de la Renault. Este un nume cu o istorie de aproape 100 de ani și cu o importanță mare, atât pentru Renault, cât și pentru poporul francez.

Spun asta deoarece numele Rafale a fost folosit prima dată pentru avionul Caudron-Renault Rafale. Acesta a fost unul dintre cele mai emblematice avioane de curse dezvoltate în perioada interbelică.

Avionul a fost rezultatul colaborării dintre Compagnie des Avions Caudron, cunoscută pentru expertiza sa în aerodinamică, și Renault, care furniza motoare puternice și fiabile. Motorul era un model de top din seria Renault Bengali, recunoscut pentru eficiența și performanța sa.

Rafale avea un design aerodinamic, extrem de avansat pentru vremea sa, cu linii fluide și o carlingă carenată, care reducea semnificativ rezistența la aer. Acesta a fost creat în contextul unei epoci în care competițiile de aviație erau la apogeu, cu țări precum Franța, Marea Britanie și SUA concurând pentru a domina cerul.

Practic, putem spune că avionul Caudron Renault Rafale a fost construit special pentru competițiile aeriene de viteză, o tendință populară în anii 1930. A avut un succes atât de mare încât, în 1934, a stabilit un record mondial de viteză pentru avioanele cu un singur motor, atingând incredibila viteză de 445 km/h.

Iată că acum numele a ajuns pe pământ. Nu, nu este folosit pentru un supercar francez care se pregătește să zdrobească vreun record de viteză terestru. Este folosit pentru nava amiral Renault, un nou SUV, care are o sarcină importantă, aceea de a duce acest nume pe noi culmi.

Noi am condus deja noul Rafale, în cadrul testelor internaționale, dar acum a venit momentul să conducem, pe drumurile patriei, versiunea Plug-in Hybrid, care se întâmplă să fie și cel mai puternic Renault la ora actuală. Pentru a înțelege mai bine, ți-am pregătit și o prezentare video.

PREZENTARE VIDEO PENTRU NOUL RENAULT RAFALE PHEV

  • M, vineri, 30.05.2025 11:55

    Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?

  • Jian de la Calafat, vineri, 30.05.2025 12:02

    Jos palaria, d-le Irimia ! Adevarul n-are temperatura, tocmai de aceea merita rostit cu brutalitate. PLANOR. (dex) Aeronavă fără grup motor propulsor, a cărei deplasare este determinată de factori meteorologici (curenți de aer) sau de relief (zbor de pantă). Practic, pacostea de mai sus, prevazuta cu PATRU pseudomotoare, devine utila individului care-a achitat 60 000 Euro numai atunci cand mai bate vantul sau cand itinerariul are o abordare descendenta. In toate celelalte cazuri, proprietarul face cunostinta cu colapsul. Adica in majoritatea situatiilor. De Meo nu doar ca a avut neobrazarea să semene vânt in cadrul Renault Group, dar, cu adevarat iremisibil, broscarul are si insolenta de a obliga potentialii cumparatori sa venereze furtuna pentru ca acestia sa poata face uz de actualele produse Renault.

  • Adrian, vineri, 30.05.2025 13:35

    Vad ca noua cutie multimodala DB49 este ceva mai reactiva. Daca Renault crede ca va rupe vanzarile cu acest sistem f complex, se inseala.

  • aha, vineri, 30.05.2025 13:44

    Si daca tot a fost adus DEX-ul in discutie: Cuvântul practicalitate nu este în dicționar. Iată câteva sugestii: practicabilitate practicitate

  • Banditos, vineri, 30.05.2025 20:23

    @Jian Cu tot respectu'....tine-te decat de auto. PS Sa iti spun un secret: planorul zboara si in sus dar si cand "nu bate vantu". PS2 asocierea, din articol, automobil-planor e absolut nefericita. Din orice unghi ai privi lucrurile.

  • Matei_cel_nou, vineri, 30.05.2025 23:47

    Diferența dintre inexorabil și jenică e ca inexo a citit ceva la viata lui. Jenică aberează despre planoare deși habar nu are ce sunt alea.