
Planor terestru
Numele Rafale nu este unul apărut după o ședință interminabilă între oamenii de marketing de la Renault. Este un nume cu o istorie de aproape 100 de ani și cu o importanță mare, atât pentru Renault, cât și pentru poporul francez.
Spun asta deoarece numele Rafale a fost folosit prima dată pentru avionul Caudron-Renault Rafale. Acesta a fost unul dintre cele mai emblematice avioane de curse dezvoltate în perioada interbelică.
Avionul a fost rezultatul colaborării dintre Compagnie des Avions Caudron, cunoscută pentru expertiza sa în aerodinamică, și Renault, care furniza motoare puternice și fiabile. Motorul era un model de top din seria Renault Bengali, recunoscut pentru eficiența și performanța sa.
Rafale avea un design aerodinamic, extrem de avansat pentru vremea sa, cu linii fluide și o carlingă carenată, care reducea semnificativ rezistența la aer. Acesta a fost creat în contextul unei epoci în care competițiile de aviație erau la apogeu, cu țări precum Franța, Marea Britanie și SUA concurând pentru a domina cerul.
Practic, putem spune că avionul Caudron Renault Rafale a fost construit special pentru competițiile aeriene de viteză, o tendință populară în anii 1930. A avut un succes atât de mare încât, în 1934, a stabilit un record mondial de viteză pentru avioanele cu un singur motor, atingând incredibila viteză de 445 km/h.
Iată că acum numele a ajuns pe pământ. Nu, nu este folosit pentru un supercar francez care se pregătește să zdrobească vreun record de viteză terestru. Este folosit pentru nava amiral Renault, un nou SUV, care are o sarcină importantă, aceea de a duce acest nume pe noi culmi.
Noi am condus deja noul Rafale, în cadrul testelor internaționale, dar acum a venit momentul să conducem, pe drumurile patriei, versiunea Plug-in Hybrid, care se întâmplă să fie și cel mai puternic Renault la ora actuală. Pentru a înțelege mai bine, ți-am pregătit și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO PENTRU NOUL RENAULT RAFALE PHEV
Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?