
Interior
În momentul în care optezi pentru versiunea Plug-in Hybrid, aceasta vine în echiparea Esprit Alpine sau în noul nivel de echipare de top, care se numește Atelier Alpine. Față de Esprit Alpine, nu aduce multe diferențe la interior, cel puțin când vine vorba de materiale.
Rafale este nava amiral a celor de la Renault, deci este normal să vezi în mare parte materiale calitative. Așa se și întâmplă, pentru că ai multe zone cu materiale moi, chiar dacă în zonele inferioare vei găsi și un plastic tare. Interesant de adăugat este că în partea dreaptă a bordului, în fața pasagerului, poți opta pentru o zonă cu material din plută sau ardezie, care este o inserție fină de piatră.
Am apreciat că Rafale este bine izolat fonic în cea mai mare parte a timpului. Totuși, la viteze de autostradă, vântul își va face simțită prezența, în special în zona montanților A. Mai mult, și motorul tinde să fie zgomotos, la trecerea din modul electric în cel termic, dar mai ales la accelerațiile bruște.
Echiparea Alpine vine și cu niște cusături contrastante în culoarea Alpine, atât pe centurile de siguranță cât și pe volan. Scaunele au o tentă sportivă și astfel oferă un suport lateral bun, în timp ce sunt și confortabile. Piele naturală nu există în habitaclu. Prin urmare, cei de la Renault s-au bazat pe Alcantara, material regăsit atât pe volan, cât și pe scaune. Atât șoferul cât și pasagerul primesc scaune cu reglaj electric, cu logo-ul Alpine, iluminat, aflat pe spătar.
Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Din păcate, acolo vei regăsi și maneta pentru ștergătoare, cât și o manetă cu care controlezi sistemul multimedia. Astfel, vei observa că vor fi destule momente în care te încurci în ele.
Din fericire, acum ai și mai mult spațiu pe tunelul central, unde ai și o tăviță modulară, pe care o poți glisa după bunul plac. Cotiera este încăpătoare, la fel ca buzunarele din portiere.
În spate, la 1.85 metri, pot spune că am avut destul loc la cap cât și la picioare. Mai mult, pe banchetă pot sta 3 adulți, fără prea mari bătăi de cap. Rafale vine și cu o cotieră interesantă. Aceasta ascunde două suporturi de pahare, care au și un mecanism de rotire. Astfel, cu ajutorul acestui mecanism, ies la iveală două suporturi pentru telefon sau tabletă.
Portbagajul lui Rafale are un volum de 539 de litri. Din cauza poziționării bateriilor, versiunea PHEV are cu aproape 100 de litri mai puțin decât versiunea full hybrid. Comparativ, Cupra Formentor are un portbagaj de 450 de litri, în timp ce Peugeot 408 are un volum al portbagajului de 471 de litri.
Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?