Interior

4.0

În momentul în care optezi pentru versiunea Plug-in Hybrid, aceasta vine în echiparea Esprit Alpine sau în noul nivel de echipare de top, care se numește Atelier Alpine. Față de Esprit Alpine, nu aduce multe diferențe la interior, cel puțin când vine vorba de materiale.

Rafale este nava amiral a celor de la Renault, deci este normal să vezi în mare parte materiale calitative. Așa se și întâmplă, pentru că ai multe zone cu materiale moi, chiar dacă în zonele inferioare vei găsi și un plastic tare. Interesant de adăugat este că în partea dreaptă a bordului, în fața pasagerului, poți opta pentru o zonă cu material din plută sau ardezie, care este o inserție fină de piatră.

Am apreciat că Rafale este bine izolat fonic în cea mai mare parte a timpului. Totuși, la viteze de autostradă, vântul își va face simțită prezența, în special în zona montanților A. Mai mult, și motorul tinde să fie zgomotos, la trecerea din modul electric în cel termic, dar mai ales la accelerațiile bruște.

Echiparea Alpine vine și cu niște cusături contrastante în culoarea Alpine, atât pe centurile de siguranță cât și pe volan. Scaunele au o tentă sportivă și astfel oferă un suport lateral bun, în timp ce sunt și confortabile. Piele naturală nu există în habitaclu. Prin urmare, cei de la Renault s-au bazat pe Alcantara, material regăsit atât pe volan, cât și pe scaune. Atât șoferul cât și pasagerul primesc scaune cu reglaj electric, cu logo-ul Alpine, iluminat, aflat pe spătar.

Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Din păcate, acolo vei regăsi și maneta pentru ștergătoare, cât și o manetă cu care controlezi sistemul multimedia. Astfel, vei observa că vor fi destule momente în care te încurci în ele.

Din fericire, acum ai și mai mult spațiu pe tunelul central, unde ai și o tăviță modulară, pe care o poți glisa după bunul plac. Cotiera este încăpătoare, la fel ca  buzunarele din portiere.

În spate, la 1.85 metri, pot spune că am avut destul loc la cap cât și la picioare. Mai mult, pe banchetă pot sta 3 adulți, fără prea mari bătăi de cap. Rafale vine și cu o cotieră interesantă. Aceasta ascunde două suporturi de pahare, care au și un mecanism de rotire. Astfel, cu ajutorul acestui mecanism, ies la iveală două suporturi pentru telefon sau tabletă.

Portbagajul lui Rafale are un volum de 539 de litri. Din cauza poziționării bateriilor, versiunea PHEV are cu aproape 100 de litri mai puțin decât versiunea full hybrid. Comparativ, Cupra Formentor are un portbagaj de 450 de litri, în timp ce Peugeot 408 are un volum al portbagajului de 471 de litri.

  • M, vineri, 30.05.2025 11:55

    Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?

  • Jian de la Calafat, vineri, 30.05.2025 12:02

    Jos palaria, d-le Irimia ! Adevarul n-are temperatura, tocmai de aceea merita rostit cu brutalitate. PLANOR. (dex) Aeronavă fără grup motor propulsor, a cărei deplasare este determinată de factori meteorologici (curenți de aer) sau de relief (zbor de pantă). Practic, pacostea de mai sus, prevazuta cu PATRU pseudomotoare, devine utila individului care-a achitat 60 000 Euro numai atunci cand mai bate vantul sau cand itinerariul are o abordare descendenta. In toate celelalte cazuri, proprietarul face cunostinta cu colapsul. Adica in majoritatea situatiilor. De Meo nu doar ca a avut neobrazarea să semene vânt in cadrul Renault Group, dar, cu adevarat iremisibil, broscarul are si insolenta de a obliga potentialii cumparatori sa venereze furtuna pentru ca acestia sa poata face uz de actualele produse Renault.

  • Adrian, vineri, 30.05.2025 13:35

    Vad ca noua cutie multimodala DB49 este ceva mai reactiva. Daca Renault crede ca va rupe vanzarile cu acest sistem f complex, se inseala.

  • aha, vineri, 30.05.2025 13:44

    Si daca tot a fost adus DEX-ul in discutie: Cuvântul practicalitate nu este în dicționar. Iată câteva sugestii: practicabilitate practicitate

  • Banditos, vineri, 30.05.2025 20:23

    @Jian Cu tot respectu'....tine-te decat de auto. PS Sa iti spun un secret: planorul zboara si in sus dar si cand "nu bate vantu". PS2 asocierea, din articol, automobil-planor e absolut nefericita. Din orice unghi ai privi lucrurile.

  • Limba noastra-i o comoara..., vineri, 30.05.2025 20:42

    ...de automarket înfundată! Numai ziariști calitativi, cu articole mai calitative decât cele necalitative de la... Va doboară practicalitatea bai calitativilor! Știu că este tot mai greu să găsești jurnaliști care au cunoștințe "calitative" de limba romana, dar luați unul mai în vârstă, care a trecut cu folos prin școală, sa prevină violul repetat al limbii romane!

  • Matei_cel_nou, vineri, 30.05.2025 23:47

    Diferența dintre inexorabil și jenică e ca inexo a citit ceva la viata lui. Jenică aberează despre planoare deși habar nu are ce sunt alea.

  • @Matei, luni, 02.06.2025 10:44

    abereaza si despre masini desi habar nu are de ele

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 11:01

    @Banditos, Cu toata consideratia, Rafale PHEV300 certifica pe zi ce trece faptul ca-i un produs beteag. Tolerez viciul ascuns de fabricatie, dar n-am cum sa ofer vreun gram de compasiune atunci cand carentele unui produs sunt facil identifcabile (si) de pe Luna.... Silvian Irimia: "Rafale este nava amiral a celor de la Renault" In situatia asta, Rafale avand nobila datorie sa reprezinte varful de lance al Renault, n-ai cum sa recurgi la lupinguri la adresa consumatorului, fiindca acrobatia este ancorata in incompatibilitate deplina pentru un astfel de produs. ...Si atunci, ce mai ramane ? Doar lipsa crasa a deferentei minimale, asta ca sa ma feresc s-o cataloghezez calomnie la adresa potentialului client.

  • Banditos, luni, 02.06.2025 12:52

    Si legatura cu planorul care e? Ca dupa tine planorul ar fi un avion beteag? :))) Daca asta e concluzia ta inseamna ca ce am zis io mai sus se confirma si sfatul ramane in picioare: ramai la auto. Inca o data spun, in afara de nume (acum Rafale e un avion de lupta cu reactie) nu exista nicio legatura intre masina si domeniul aviatic. Iar daca vrei sa spui ca SUV-ul din articol nu e masina, nu poti sa ii asociezi starea inferioara cu un planor.

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 14:05

    Renault tre' sa apara cu explicatiile, nu eu. De ce ? Tocmai d-asta.... Renault s-a aventurat acolo unde nici reveria nu trebuia sa-i fie permisa, realii parametri ai produsului (+ 1900 kg. urniti de un tricilindru rahitic de 1.2L) impuneau sa poarte denumirea de Escargot, nicidecum Rafale. ....Iar aceasta cutezanta in persiflare, Renault cu siguranta ca o resimte, cifrele de vanzari vorbesc de la sine. P.S. Oare defazatul acela de De Meo cunoaste faptul ca BMW Motorrad ofera si-n prezent motoare de 1.6L cu SASE cilindri ? Mai elocvent n-am cum sa fiu, toata buna mea intentie am oferit-o neconditionat, tragand un binemeritat semnal de alarma.