Metamorfoză
Dacă v-aș spune că povestea lui Renault Scenic poate să fie foarte ușor asociată cu MySpace? Sau Facebook? Ar părea că dau din gură doar să mă aflu în treabă, în timp ce mulți dintre voi mi-ați da un „retirer des amis”.
Ideea e că MySpace a apărut în 2003, devenind rapid cel mai mare site de tip „social network” din lume. O apariție atât de marcantă, încât a influențat multe tehnologii pe care le folosim și astăzi. În același timp, a fost o inspirație pentru site-uri ca YouTube, dar și pentru cei care doar voiau să copieze ideea.
Cam așa a fost și începutul pentru Megane Scenic (cum era numit la început) în 1996. A deschis ușile pentru un nou segment de piață. Un segment care a devenit atât de popular, încât fiecare producător dorea să aibă un MPV în gamă.
Cheia succesului său a fost utilitatea pe care a oferit-o. Ideea unui monovolum compact a primit o identitate separată odată cu faceliftul din 1999: Renault Scenic. Acesta a preluat linia înaltă a acoperișului și scaunele flexibile ale fratelui Espace și le-a aplicat unui vehicul de dimensiuni mai ușor de gestionat și semnificativ mai accesibile.
Din păcate Scenic, a avut aceeași soartă ca MySpace în momentul în care a apărut Facebook. Vedeți voi, Facebook era asemănător cu MySpace la bază, doar că făcea lucrurile mai bine și oferea mai multe opțiuni atractive. Ideea de social networking era mai avansată, iar toată legătura și comunicarea pe care o puteai crea cu prietenii sau chiar oameni necunoscuți, era cu totul ceva nou.
La fel s-a întâmplat și cu Scenic. Monovolumul a căzut în cele din urmă victimă schimbării, pe măsură ce cumpărătorii de monovolume au trecut la Nissan Qashqai și alte SUV-uri de familie.
Din fericire, spre deosebire de MySpace, Renault Scenic a reînviat. Acesta s-a dat de trei ori peste cap șia devenit un SUV, parte a liniei de mașini electrice de la Renault.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O ÎN SPANIA
DIn pacate pentru ei, e MULT mai slab la toate capitolele, inclusiv pret, decat un Tesla Model Y.