Motor / Transmisie
Mai întâi să dăm la o parte cifrele goale. Renault Scenic vine cu două capacități diferite ale bateriei și două versiuni de putere. Cea mai mică baterie „comfort range” are 60 kWh, iar asta înseamnă o autonomie declarată WLTP de 430 de kilometri.
La Malaga, am primit la test doar mașinile cele mai performante. Asta înseamnă ca am făcut cunoștință cu o baterie „long range”, de 87 kWh, cu o autonomie declarată WLTP de 625 de kilometri. Vesiunea cea mai puternică a lui Scenic are 220 de cai putere, cu un cuplu motor maxim de 300 Nm.
Cum spuneam, am condus doar versiunea cea mai puternică de 220 de cai putere, deci pentru moment nu pot să îmi dau cu părerea despre cea cu 170 de cai. Scenic are 4 moduri de condus, pe care le schimbi de pe butonul Multisense aflat pe volan. Aici ne referim la Eco, Comfort, Sport și Perso, care este modul individual, unde îți poți ajusta totul după bunul plac.
În mare parte, în orice mod de condus te afli, ajungi destul de ușor la viteze de autostradă, indiferent dacă pleci de pe loc sau demarezi de la 70 de km/h. Clar, răspunsul la pedală în modul Sport este mult mai rapid față de Comfort sau Eco, dar în rest diferențele nu sunt așa mari.
Cei 220 de cai par perfecți pentru această caroserie și pentru ce vrea Scenic să fie. Mașina nu te va împinge niciodată să devii un maniac al străzilor, dar dacă ai nevoie de o rezervă de putere, Scenic ți-o poate oferi. Din păcate, Scenic E-Tech vine doar cu tracțiune față, fără să fie anunțată vreo versiune cu tracțiune integrală.
În același timp, Scenic vine cu patru niveluri de frânare regenerativă, un sistem care își face treaba foarte bine. De notat faptul că frânarea regenerativă de la Renault nu va opri mașina, o va aduce până la 7-8 km/h. Cele patru niveluri ale sistemului sunt acționate din padelele aflate în spatele volanului și vei observa că rar va mai trebui să acționezi pedala de frână.
DIn pacate pentru ei, e MULT mai slab la toate capitolele, inclusiv pret, decat un Tesla Model Y.