Motor / Transmisie

4.5

Mai întâi să dăm la o parte cifrele goale. Renault Scenic vine cu două capacități diferite ale bateriei și două versiuni de putere. Cea mai mică baterie „comfort range” are 60 kWh, iar asta înseamnă o autonomie declarată WLTP de 430 de kilometri.

La Malaga, am primit la test doar mașinile cele mai performante. Asta înseamnă ca am făcut cunoștință cu o baterie „long range”, de 87 kWh, cu o autonomie declarată WLTP de 625 de kilometri. Vesiunea cea mai puternică a lui Scenic are 220 de cai putere, cu un cuplu motor maxim de 300 Nm.

Cum spuneam, am condus doar versiunea cea mai puternică de 220 de cai putere, deci pentru moment nu pot să îmi dau cu părerea despre cea cu 170 de cai. Scenic are 4 moduri de condus, pe care le schimbi de pe butonul Multisense aflat pe volan. Aici ne referim la Eco, Comfort, Sport și Perso, care este modul individual, unde îți poți ajusta totul după bunul plac.

În mare parte, în orice mod de condus te afli, ajungi destul de ușor la viteze de autostradă, indiferent dacă pleci de pe loc sau demarezi de la 70 de km/h. Clar, răspunsul la pedală în modul Sport este mult mai rapid față de Comfort sau Eco, dar în rest diferențele nu sunt așa mari.

Cei 220 de cai par perfecți pentru această caroserie și pentru ce vrea Scenic să fie. Mașina nu te va împinge niciodată să devii un maniac al străzilor, dar dacă ai nevoie de o rezervă de putere, Scenic ți-o poate oferi. Din păcate, Scenic E-Tech vine doar cu tracțiune față, fără să fie anunțată vreo versiune cu tracțiune integrală.

În același timp, Scenic vine cu patru niveluri de frânare regenerativă, un sistem care își face treaba foarte bine. De notat faptul că frânarea regenerativă de la Renault nu va opri mașina, o va aduce până la 7-8 km/h. Cele patru niveluri ale sistemului sunt acționate din padelele aflate în spatele volanului și vei observa că rar va mai trebui să acționezi pedala de frână.

  • Adi, marţi, 12.03.2024 10:19

    DIn pacate pentru ei, e MULT mai slab la toate capitolele, inclusiv pret, decat un Tesla Model Y.

  • Andrei, marţi, 12.03.2024 10:58

    O mașină excelenta cu puține minusuri (as fi preferat sa nu fie SUV, un portbagaj mai mare și antifonare mai buna). Categoric o variantă pentru înlocuirea MPV-ul nostru ICE. Daca îl mai înlocuim. Prețul e bun. Minim 40k, 54k varianta cu baterie mare și toate opțiunile. Doar puțin mai scump decât Tiguan :)))

  • Sak, marţi, 12.03.2024 11:44

    Comparatia e un pic fortata cu alte marci. Renault si Peugeot nu ofera tractiune 4x4. Din cauza cuplului mare, eu cred ca la electrice este necesara tractiunea pe ambele punti. Ori putere mica si tractiune pe o singura punte, ori mare si 4x4.

  • @adi, marţi, 12.03.2024 11:45

    Daca vrei Y made in China, go all the way! Plus service la Viena.

  • Andrei, marţi, 12.03.2024 11:48

    Model Y câștiga cu siguranță la multe capitole dar nu la cele care contează pentru acest segment: ergonomie pentru familie. Știu exact ce spun ca am mers cu copii în Tesla Y și nu e ok.

  • DAN, marţi, 12.03.2024 12:03

    Acest Scenic, din punctul meu de vedere subiectiv, e o masina partial OK si partial cu unele lucruri neplacute. Incep cu cele neplacute pentru mine. - In primul rand, desi se recomanda ca un SUV, e doar un fel de hatchback. Garda la sol mica, probabil asemanatoare cu cea de la Megane e-tech, nu il recomanda ca un SUV si nici macar ca un crossover. Iar mie imi plac SUV-urile (nu masinile joase gen hatchback) datorita polivalentei si practicalitatii pe care o ofera. Mai imi placeau si vechile MPV-uri (de exemplu mi-a placut de la inceput Megane Scenic si ulterior toate generatiile de Scenic) care aveau si o garda la sol suficient de mare ca sa ofere practicalitate pe drumuri desfundate. - Interiorul vine cu scaune care sunt OK pentru majoritatea, dar eu fiind mai inalt si corpolent ma confrunt cu unele probleme. Una este data de sustinerile laterale proeminenete, iar asta e o problema si in cazul altor producatori si modele. Nu prea mai exista in industrie, pe aceasta clasa de masini, scaune gen fotolii confortabile, asa cum vedeam in trecut inclusiv pe modelele Renault. A doua problema este acea tavita ascutita de pe consola centrala, de sub tableta. E pusa parca inadins sa jeneze genunchiul drept al soferilor cu picioare mai lungi si care au o pozitie mai relaxata la volan. Volvo EX30, desi are teoretic mai putin spatiu interior, ofera o pozitie de condus mai prietenoasa. Masinile electrice au in general spatiu interior bun si nici nu mai e cazul sa ofere o consola centrala intruziva, dar acest Scenic nu profita de acest avantaj al electricelor, asa cum o face EX30, si insista sa tinteasca genunchiul soferului cu acea tavita ascutita. - In legatura cu zgomotul interior n-am de unde sa stiu personal, dar il cred pe Silvian Irimia, care e suficient de atent la detalii si obiectiv in declaratii. - As fi preferat sa existe in oferta si o baterie de tip LFP, care, desi are densitatea energetica mai mica, are alte calitati: e mai ieftina, se poate incarca mereu la 100%, are durata de viata mare si, cel mai important, are cel mai scazut risc de ambalare termica, deci de explozie si incendiu. Iar acum lucrurile bune - Raportul optim intre putere si economie. - Calitatea rularii si tinuta de drum bune. - Interiorul foarte modern, ingenios, cu un design frumos, artistic, chiar spectaculos. Interfata cu utilizatorul este de asemenea foarte buna, practica, rapida, intuitiva etc. - Plafonul panoramic SolarBay este intr-adevar ceva spectaculos. Bravo Renault si rusine altor producatori chiar premium care nu ofera asa ceva. Doar o mica observatie: plafonul, din ce am vazut, cred ca nu devine total opac, ci mai mult se face mat. Opreste desigur o mare parte din radiatia solara, dar nu e acelasi lucru cu un plafon standard, de tabla, care e total opac, evident. Dar arta cere sacrificii, nu-i asa?

  • Matei, marţi, 12.03.2024 12:16

    Acele scaune de tip fotoliu sunt groaznice pentru cei mai Miron corpolenti - nu oferă niciun pic de suport lateral.

  • @DAN, marţi, 12.03.2024 13:18

    nu stiu daca poate fi considerat un concurent pt Scenic, dar e de vazut si KGM Torres EVX, am fost placut surprins sa aflu ca are bateria LFP Blade de la BYD.

  • spaclu lu manole, marţi, 12.03.2024 13:39

    Caracteristici foarte bune, chiar si in varianta de baza. Pacat ca nu vine si 4x4. Comparativ cu preturile pietii din ziua de azi, e foarte bine pozitionat.

  • PMC, marţi, 12.03.2024 13:53

    @Autor: f fain articolul, felicitari. Dar am niste comentarii :) Comparatia cu Facebuci e doar partial reusita. In timp ce Facebook reusea mai bine unele lucruri, "SUVurile" nu reusesc nimic mai bine decat un monovolum. :) Sunt niste non-sensuri pe roti care au un singur plus: siguranta. In rest, la orice capitol sunt o prostie fara sens. Si cel mai mare dezavantaj e de costuri, unde te arde, la toate capitolele. Deci inteleg ce ati incercat cu analogia, doar ca e cam pe dos la SUVuri :) In rest, masina arata ff bine, imi vine sa spun bestial. Materialele interioare cu musamaua de pe scaune e odioasa. Bateria mare probabil ca o sa-ti fie suficienta la drumurile uzuale daca stai la casa. Daca vrei s-o iei la drum lung, iti uram mult succes! :))) Bine... dezavantajele "electricelor" sunt deja arhicunoscute. Cine da banii pe asa ceva si le asuma. In fine, totul pana la pret. :) Unde, din nou, e aceeasi poveste. Sa dai atatia bani pe o electrica de la Renault trebuie sa fii cu probleme la tartacuta. Chiar daca ai suma asta pentru o masina, trebuie sa fii nebun s-o alegi pe asta in detrimentul unui Mercedes C Class nou, de exemplu. :) Dar... fiecare cum il duce bibilica. :) Unele foci ca Andreea si Mateutza si alte fete de p'aici bine-nteles ca si-ar vinde si un rinichi daca trebe, numai sa salveze planeta sa se simta oameni buni si responsabili cand pun caputzul pe perna seara. Dupa ce s-au dat cu crema de noapte, bine-nteles. :)))

  • smoke diesel, marţi, 12.03.2024 14:09

    inevitabil, filfizonul nostru se pricepe si isi da cu parerea si la "musamaua, de pe scaune, si la costuri si la electrice si la creme de noapte. Dar, mai ales, la fumegatoare diesel. Bine, aia cu crema de noapte e un pic mai delicata treaba. Foloseste mana foarte mult, se stie. Ia sa vedeti cum apar manute rosietice, acus-acus.

  • PMC, marţi, 12.03.2024 14:18

    Sunt gherțoiul numărul unu, să moară dușmanii Andreea și Mateutza. Am talent, cu un deget ma scobesc în nas și cu altul în...dincolo.

  • ACE - Craiova, miercuri, 13.03.2024 13:43

    Garda la sol (mm): 121 https://www.renault.ro/vehicule-electrice/scenic-e-tech-electric/date-tehnice.html

  • Sandero double espresso, miercuri, 13.03.2024 18:19

    GT-urile au de obicei gardă la sol de 13 cm. Cu 12, experiența nu poate fi decât ideală pentru sărakii antiSUV, care acum au la dispoziție un SUV cu gardă la sol mai mică decât cea a unei Mazda Miata. Așteptăm sărakii să ne divulge din experiențele lor pe noua tablă Renault la preț premium, în cele 20-30 minute de test drive.

  • Andrei, vineri, 15.03.2024 09:16

    Foarte scump pentru ce ofera. Designul exterior e OK, motorizarea e si ea in regula. Inca nu inteleg de ce nu se specifica autonomie maxima teoretica de x km. Interiorul tipic frantuzesc, nimic grozav. Ma uit insa la scaune, la cel de pasager se vede ''calitatea'' fiind deja deformat in dreptul suportului lateral, care, la cum arata e ineficient. Daca mai e si galagioasa la viteza mai mare (tipic Renault) e problematic. La pretul asta nu merita.

  • Alin, miercuri, 03.04.2024 23:02

    Alt material de 2 lei Comparam cotete gen renault si peugeot cu Tesla Y. 1. In primul rand Scenic este cu vreo 2 clase de marime sub model y (4.4m la 4.7m) la fel ca si 3008 2. Puterea pt Tesla Y rwd este 300cp, nu 200cp cum este scris in material. Iar pt tesla y long range awd discutam de vreo 500cp Din banii pt tigaia de scenic testata, cu o tehnologie electrica reprobabila si clar inferioara, orice om cu un creier functional isi cumpara Tesla y awd, prtimind cea mai avansata tehnologie electrica si cea mai buna retea de alimentare, plus prestigiu si performance, pe langa extra spatiu util. Acest Scenic nu merita mai mult de 30.000 euro in versiunea testata