Interior
Materialele folosite în Scenic sunt (aici am vrut să zic „impresionante”, dar suna prea pompos) foarte bune. Pe partea superioară a bordului și pe uși a fost instalat un material moale la atingere. Desigur că există și zone cu plastic mai neprietenos, dar în locuri unde mâna ta nu ajunge prea des.
Renault Scenic pune mare accent pe sustenabilitate și folosește multe materiale reciclate. Spre exemplu, capota este făcută din 80% aluminiu reciclat, în timp ce jantele din 40%. La interior, lucrurile se păstrează pe aceeași direcție. Ai multe elemente reciclate, de la tapițeria scaunelor, până la preșuri. În plus, indiferent de ce nivel de echipare alegi, nu o să mai vezi piele naturală pe scaune. Doar sintetică.
Un punct cheie pentru Scenic a fost mereu accentul pus pe nevoile unei familii. De fapt, pentru a demonstra perfect acest lucru, spațiile de depozitare din interior au în total 38.7 litri, cea mai bună valoare din segment.
Cel mai interesant lucru este plafonul vitrat Solarbay. Pentru 1.500 de euro, la apăsarea unui buton, acesta devine opac pe jumătate din suprafață sau pe de-a-ntregul, fără să aibă nevoie de rulou. Este unul dintre cele mai avansate acoperișuri panoramice din lume, reușind să împiedice cu succes razele UV. L-am testat sub soarele puternic din Malaga, pe care a reușit să-l obtureze cum trebuie. Se mai vedea un mic punct luminos, ca la eclipsă.
Pe bancheta din spate există mult spațiu la picioare și la cap. Podeaua este plată și chiar poate favoriza transportul a trei persoane pe locurile din spate.
În același timp, există două suporturi pentru telefon mobil sau tabletă, ascuns în cotiera din spate. Acesta e util dacă vrei să distragi atenția copiilor cu un conținut video. Practic, este o cotieră magică, care include și alte două mufe USB, două suporturi de pahare, cât și un spațiu de depozitare căptușit cu textil.
La 545 de litri, portbagajul lui Scenic este puțin mai mare decât cel al lui e-3008, care are 520 de litri. Totuși, Skoda Enyaq iV are un portbagaj uriaș, de 585 de litri, în timp ce Tesla Model Y este lider detașat, cu 840 de litri. Pentru momentele în care aveți nevoie de mai mult spațiu, scaunele din ale lui Scenic pot fi rabatate 40/20/40.
N-am uitat de antifonarea interiorului, care lasă de dorit încă de la viteze de drum național, adică 80-90 de km/h. Un zgomot de vânt este prezent mai tot timpul și vine de la oglinzile laterale. Neplăcut pentru o mașină electrică, în care liniștea este esențială.
DIn pacate pentru ei, e MULT mai slab la toate capitolele, inclusiv pret, decat un Tesla Model Y.