Tinuta de drum
În cele două zile de teste și cei 200 de kilometri parcurși alături de Scenic E-Tech, am mers pe tot felul de drumuri. De la cele de oraș, la autostradă, sau drumuri naționale de munte, cu secțiuni virajate.
Noul model Renault are o masă totală de 1.730 de kilograme, atunci când ne referim la echiparea de bază. Când ajungem la echiparea de top, masa crește cu 160 de kilograme. E clar că inginerii au urmărit dezvoltarea unui model relaxant, dedicat familiei, capabil să nu trădeze aceste kilograme în plus.
Per total, suspensia este echilibrată și nu pare marcată de povara celor două tone pe o succesiune de viraje. Dacă devii mai agresiv, mașina începe să își arate limitele, în timp ce ruliul și tangajul îți fac o vizită.
Direcția este ușoară, dar simți că devine mai grea în timpul virajului. Din păcate, se simte că este un efect artificial, iar precizia este simulată ineficient.
În majoritatea timpului, suspensia a fost destul de tăcută, fără zgomote și impulsuri neplăcute. Acum, nu știam dacă să pun pe seama pe suspensiei sau pe seama drumurilor ca-n palmă din Malaga, așa că am făcut un mic ocol pe un drum cu imperfecțiuni. În acele momente, suspensia a lucrat mai intens și a trimis ceva zgomote. Însă nu foarte deranjante.
Într-adevăr, poate că Renault Scenic nu se conduce la fel de bine ca o Tesla Model Y sau o Skoda Enyaq iV. Este, însă, o mașină de care ești sigur că îți va duce familia din punctul A în punctul B, într-un mod sigur și destul de confortabil. O mașină care nu te va îndemna niciodată la prostii copilărești, dar care are destul zvâc, încât copiii tăi își vor scoate ochii din tablete. Și nici măcar n-am adus vorba de autonomie.
DIn pacate pentru ei, e MULT mai slab la toate capitolele, inclusiv pret, decat un Tesla Model Y.