Motor / Transmisie
Renault s-a gândit că n-ar fi rău să introducă o motorizare ceva mai potentă în gama lui Talisman. Cel mai probabil, după o serie de întâlniri cu reprezentanții diviziei Renault Sport, oficialii companiei au decis să facă un transplant din gama de performanță a mărcii.
Așa s-a născut versiunea Talisman 1.8 TCe. Motorul pe benzină de 1.8 litri turbo a debutat pe noul Alpine A110, iar mai apoi a fost introdus, cu ceva mai multă putere, sub capota gamei Megane RS.
Pentru Talisman, unitatea de 1.8 litri a fost "domolită" în ceea ce privește puterea oferită. Așa se face că în cazul sedanul de clasă medie, motorul oferă "doar" 225 de cai putere, cu 27 CP mai puțin decât pe Alpine A110 și cu 75 CP mai puțin decât pe vârful de gamă Megane RS Trophy. Aceeași poveste se repetă și în cazul cuplului moto, care pe Talisman 1.8 TCe este de 300 Nm.
Motorul pregătit de constructorul francez reacționează rapid la impulsurile primite din partea șoferului prin intermediul pedalei de accelerație și generează un comportament agil, mai ales atunci când acul turometrului se află în partea superioară. Parcă n-ar fi stricat ceva mai mult cuplu motor care să reușească să-ți imprime acel sentiment de furie în momentul în care ești cu accelerația la "planșeu".
Motorul pe benzină oferă un sunet plăcut, însă Renault continuă să ne sâcâie cu acele impulsuri sonore false venite prin intermediul sistemului audio.
Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Cutia funcționează fluid, fără să ofere vibrații nedorite la nivelul caroseriei, însă are mici momente de imprecizie pe decelerare.
Pentru a adapta compotamentul mașinii în funcție de modul de conducere abordat, Renault propune sistemul Multi-Sense. Tehnologia oferă cinci moduri de rulare: Eco, Neutral, Comfort, Sport și Perso. Pentru modul Eco, francezii au amplasat și un buton de "scurtătură" pe consola centrală, iar în acest caz, motorul și transmisia au un răspuns ceva mai întârziat. În modul Sport, lucrurile se schimbă radical, iar sedanul francezilor reușește să se exprime într-un stil care îmi trezește ceva amintiri din timpul testelor cu Megane RS.
...Care succes, când Talisman nu se vinde aproape deloc?! (cca. 1.500 exemplare / lună-n toată Europa) OK, segmentul sedanurilor D e pe copcă (cu excepția tripletei nemțești cu pretenții) și pare să nu-și mai revină în fața suvo-pandemiei. Păcat zic eu, fiindcă Talismanu-i o ofertă onestă la banii ceruți, inclusiv în versiunea asta haut-de-gamme. Care nu știu dacă va reprezenta însă mai mult de 5-6% din cererea oricum debilă. Zic asta fiindcă am mers cu unul nu demult (ca pasager ce-i drept), dar suficient ca să mă surprindă unele calități ale lui, chiar dacă era diesel. (n.b.: Normal, apropitarul fiind român :-P - nu vreau să intru-n polemici, dar cred că se minte la greu cu statisticile renunțării la diesel pe plaiurile noastre vale-deal, inclusiv în Ar_deal -- până și @Costel poate confirma.... scuze, cauționa indubitabila-mi revelație precognitivo-funambulescă. :-) --îs pe frecvența ta, ni? tulai doamne...) Ceva mai serios: nici măcar noul 508 -- ceva mai mic / dinamic -- nu are succesul așteptat, așa că *amenințarea* tartorului Peugeot Imparato (*Nu obligăm pe nimeni să cumpere 508-ul, așa că nu vom face discounturi*) se concretizează fără vreun efort. ...Chiar dacă discounturile au început deja să apară și la... scumpetea de 508.