Consum
Un motor de 1.8 litri turbo pe benzină integrat pe un sedan de clasă medie cu o masă de aproape 1.5 tone nu reprezintă cea mai fericită alegere pe care o poți face pentru buzunarul tău. Dar dacă îți dorești măcar un dram de performanță, atunci trebuie să plătești tribut în dreptul altor capitole.
Pe fișa tehnică, Renault a trecut un consum de 9.9 - 10.1 litri/100 de kilometri rulați în regim urban, o medie de 5.6 - 5.7 litri/100 de kilometri pentru un traseu în afara orașului și un consum în ciclu mixt de 7.2 - 7.3 litri/100 de kilometri. Valorile anunțate de producător au fost calculate conform noului standard WLTP, însă au fost transformate în valori conforme cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.
Iar acestea nu sunt foarte departe de adevăr. În oraș, Talisman 1.8 TCe a consumat 11 litri/100 de kilometri, în timp ce în afara mediului urban, consumul a fost de 6.3 litri/100 de kilometri. Iar valorile au fost obținute alternând modurile de rulare de la Eco la Sport, dar și stilul de conducere.
Deși segmentul sedanurilor de clasă medie este unul destul de generos, pentru resursele oferite de Talisman 1.8 TCe rivalii s-au cernut prin sită deasă. Noul Ford Mondeo și Hyundai i40 facelift oferă motorizări pe benzină mai slabe decât cea disponibilă în gama Talisman. De cealaltă parte a baricadei se află Skoda Superb și Volkswagen Passat, cu propulsoare pe benzină mult mai puternice decât cel din oferta francezilor.
Astfel, pe lista rivalilor direcți îi trecem pe Mazda 6 în versiunea 2.5 litri de 194 CP, Opel Insignia în varianta echipată cu motorul turbo de 1.6 litri și 200 CP și noul Peugeot 508 în varianta GT cu 225 CP. Indiferent de alegerea făcută, toate cele trei modele amintite mai sus promit consumuri de carburant cu până la 0.5 litri/100 de kilometri mai mici comparativ cu francezul din test.
...Care succes, când Talisman nu se vinde aproape deloc?! (cca. 1.500 exemplare / lună-n toată Europa) OK, segmentul sedanurilor D e pe copcă (cu excepția tripletei nemțești cu pretenții) și pare să nu-și mai revină în fața suvo-pandemiei. Păcat zic eu, fiindcă Talismanu-i o ofertă onestă la banii ceruți, inclusiv în versiunea asta haut-de-gamme. Care nu știu dacă va reprezenta însă mai mult de 5-6% din cererea oricum debilă. Zic asta fiindcă am mers cu unul nu demult (ca pasager ce-i drept), dar suficient ca să mă surprindă unele calități ale lui, chiar dacă era diesel. (n.b.: Normal, apropitarul fiind român :-P - nu vreau să intru-n polemici, dar cred că se minte la greu cu statisticile renunțării la diesel pe plaiurile noastre vale-deal, inclusiv în Ar_deal -- până și @Costel poate confirma.... scuze, cauționa indubitabila-mi revelație precognitivo-funambulescă. :-) --îs pe frecvența ta, ni? tulai doamne...) Ceva mai serios: nici măcar noul 508 -- ceva mai mic / dinamic -- nu are succesul așteptat, așa că *amenințarea* tartorului Peugeot Imparato (*Nu obligăm pe nimeni să cumpere 508-ul, așa că nu vom face discounturi*) se concretizează fără vreun efort. ...Chiar dacă discounturile au început deja să apară și la... scumpetea de 508.