Renault Zoe
Experimentat
Renault Zoe este unul dintre modelele care a reușit să pună într-o lumină nouă categoria vehiculelor electrice. Cu un preț accesibil pentru un public larg și cu o autonomie care încearcă să estompeze acel sentiment denumit "range anxiety", Zoe reușește să atragă din ce în ce mai mulți adepți.
Iar acest lucru este confirmat de vânzările hatchback-ului francez: 45.682 de unități comercializate pe Bătrânul Continent în 2019 și un loc secund în clasamentul celor mai bine vândute modele electrice din Europa.
Anul acesta, Zoe continuă să facă impresie bună și să strângă din ce în ce mai mulți clienți. În ciuda pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2 care a dus la închiderea showroom-urilor europene în lunile martie și aprilie, modelul francez are un parcurs bun: 37.540 de unități vândute în prima jumătate de an, în creștere cu aproape 50% față perioada similară din 2019.
Altfel spus, a doua generație Zoe are parte de un start excelent, iar modificările aduse de francezi par să fie pe placul publicului. În plus, hatchback-ul electric trece de prima tinerețe și rezolvă o parte dintre problemele care i-au tot sâcâit pe clienți.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
aha, marţi, 11.08.2020 11:53
Exact ce spuneam ieri, de ce ai da 33.500 pe Mazda MX 30 cu autonomie la, aproape, jumatate, cînd ai putea lua Zoe. Si mai ramai și cu 3000 de euro. Bine, vorbind strict de electrice, ca la banii ăștia iti poti lua ceva cu motor termic mai mult decît decent...
-
Kirotractor, marţi, 11.08.2020 20:08
@aha: Achtung! -- Zoe testată e cu 2.060 € mai scumpă decât MX30 de bază... mai bine echipată. Și mai încăpătoare totuși (L= +30 cm.). Plus cu garanția bacteriilor 8 ani/160.000 km vs. 5 ani / 100.000 km la Renault. Asta nu înseamnă că franțuzoaica n-a progresat mult ca dinamică+autonomie, dar tot n-aș cumpăra-o. Fiindcă nu-mi surâde nicio electrică de nicio culoare -- deocamdată.
-
dan_grc, marţi, 11.08.2020 20:34
Ei, un Taycan te-ar coafa, doar pretul nu-ti surade :).
-
Kirotractor, marţi, 11.08.2020 20:40
@dan_grc: Un Cybertruck poate m-ar coafa, dar n-am permis de camion. :-)
-
aha, miercuri, 12.08.2020 08:26
@kirotractor, am zis așa... grosso modo, că deocamdată nu mă bate gîndul spre o pur electrică. Hybrid, poate, poate. Dar aș renunța la + 30 cm în favoarea autonomiei, iar garanția, da, e un avantaj.
-
PMC, miercuri, 12.08.2020 09:42
Trucul ieftin facut de francezi cu limitarea cuplului si a vitezei maxime se pare ca are ceva rezultate si reuseste sa prosteasca lume destul de naiva sa uite de Diesel. La fel, autonomia are o crestere modesta data de ingramadirea mai multor chimicale in portbagaj. Dar adevarul ramane, l-am spus aici de prea multe ori ca sa-l mai repet. Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
-
Chiuloasa_bengoasa, duminică, 16.08.2020 11:43
Salutare la toata lumea si bine v-am gasit! Revolutionara masina, datorita lui Zoe am fost convins sa imi iau si o masina electrica. Din cate se pare generatia noua rezolva problemele de la prima varianta. In curand fac 3 ani de cand detin o masina electrica + o masina pe benzina. Ca o concluzie, cine foloseste masina exclusiv in oras nu are niciun motiv sa circule cu altceva in afara de masina electrica.Si va rog, nu incepeti cu range anxiety! Nu exista asa ceva acum 3 ani, nu va mai exista vreodata. Doar la mine in cartier sunt peste 10 statii de incarcare. Nu am avut niciodata nici macar cea mai mica emotie legata de asa ceva. Toti propietarii de electrice cu care am vorbit au scapat de frica asta dupa primele saptamani de utilizare, cand au vazut cum sta treaba de fapt. All in all, welcome new Zoe!
-
Chiuloasa_bengoasa, duminică, 16.08.2020 11:53
@PMC, judecand dupa comentariul tau si fara sa te jignesc, presupun ca ai pe la 22 de ani, un diesel SH luat cu ceva eforturi si de care o sa tragi vreo 10 ani. Nici sa citesti nu prea iti place,d-asta scrii aberatii. Pe scurt: - daca nu s-ar limita cuplul si v. max. la electrice ai decola de pe planeta. Nu iti explic principiul, fii baiat destept si descopera singur. - autonomia are o crestere spectaculoasa, avand in vedere ca a crescut cu 25% fara sa mareasca dimensiunea bateriei (!!!) - explica-ne cum sta treaba cu chimicalele din portbagaj :)))) Esti absolut penibil cu afirmatia cu zi de zi :)))) n-are niciun sens.
-
PMC, luni, 17.08.2020 11:32
@chiulasa-bengaza: ai presupus gresit tot ce ai presupus. Masinutzele cu baterii sunt OK pentru oras, pentru facut piatza. Daca preturile practicate ar fi sub cele de la Otto si Diesel pentru asemenea produse cu o utilizare foarte limitativa, totul ar fi ok. Daca un Reno de-asta cu baterii ar costa maxim 8000 de eur, atunci da, n-as avea nimic de comentat. Dar in conditiile in care costa cat un C-Klasse nou, mi se pare usor inept sa iti dai banii pe asa ceva. E parerea mea, si vreau sa cred ca esti destul de matur s-o poti accepta, chiar daca nu esti de acord. Totusi, daca e sa ma refer la tine, mi se pare foarte tare ca spre deosebire de tot felul de chibitzi de pe forumuri si de curajosi inflamati de bere pe terase, tu ai pus banu' jos, ai facut pasul si ai luat-o. Foarte tare! Bravo! Ai crezut in solutia cu diverse materiale chimice ingramadite in portbagaj, ai luat-o, excelent! Si nu o spun la misto. Pe bune, bravo! M-as bucura sa fie mai multi indivizi ca tine, care nu dau numai din clantza, ci chiar trec la actiune. E usor ipocrit sa povestesti ce fantastice sunt masinutzele cu baterii, dar sa umbli tot cu un Diesel canceros. Cat despre afirmatia mea, din pacate sau din fericire, e cat se poate de adevarata. Dieselul e calul de bataie al intregii economii mondiale, ca va place sau nu. Si daca prin absurd s-ar opri toate Dieselurile de maine, am cam pune lacatul si ne-am duce toti acasa. Cu consecintele de rigoare. Ceea ce nu cred ca vrei, nici tu si nici istericii care-s toata ziua cu planeta-n gura. Pana cand vom vedea zorii solutiilor revolutionare, Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
-
xxx, marţi, 18.08.2020 19:02
@Chiuloasa_bengoasa Am condus de vreo 10 ori cu Zoe in București, senzația este plăcută, chiar îmi place. O data am fost București/Alexandria dus întors 220km fără emoții dar nu mai mult de 80km/h. Dar 35000€ doar sa o folosești doar in oraș si drumuri scurte este un pic cam mult! Ești norocos ca ai in zona 10 puncte de încărcare! Sigur locuiești in Romania?
-
Chiuloasa_bengoasa, joi, 10.09.2020 15:04
@PMC ai dreptate. Plus ca fiecare face ce vrea cu banii lui, so who am I to judge? Ca orice tehnologie noua este scumpa la inceput dar incet incet o sa devina mai accesibil. Si da, am riscat cand mi-am cumparat masina dar nu regret. Daca regretam o vindeam pana acum :)) Toate bune Am vazut ca a aparut Skoda Citygo Electric, cu tot cu bonusul de la stat o poti cumpara cu putin peste 10k euro.
-
Chiuloasa_bengoasa, joi, 10.09.2020 15:05
@xxx, da, locuiesc in zona de Nord a Bucurestiului. Instaleaza-ti E-charge sau Plugshare si iti arata toate statiile de incarcare din Europa, si nu numai.
Un adevarat pionier al masinilor pur electrice, a primit de aceasta data maximum posibil din aceasta caroserie dpdv al autonomiei.... Interiorul este unul modern, cu tableta mult-hulita, gen TESLA... Bravos RENAULT, asteptam si modelele cu peste 500-600 km autonomie WLTP