SEAT Ateca
Agresiv
Într-o eră în care segmentul SUV-urilor compacte este mai populat ca niciodată, este aproape de necrezut că unele mărci încep abia acum drumul în această zonă foarte populară a pieței auto. Atunci când Nissan Qashqai vinde 200.000 de unități anual, iar Tiguan se apropie de aceste cifre odată cu lansarea noii generații, strategia unor branduri de a lăsa la urmă SUV-urile de clasă C pare aproape sinucigașă. Până la urmă, cui nu-i convine să vândă cu câteva zeci de mii de mașini mai mult în fiecare an doar în Europa?
Ei bine, deși fac parte din Grupul Volkswagen, deci aveau la dispoziție platforma tehnică a lui Tiguan, Seat și Skoda apar pe hartă abia la final de 2016, într-un moment în care personajele principale ale segmentului sunt deja foarte bine conturate. Și, așa cum știm cu toții, e greu să impui un erou nou într-un film în condițiile în care acesta intră în fața camerelor la jumătatea acțiunii.
Gândiți-vă doar la faptul că modele precum Kia Sportage, de exemplu, și-au făcut apariția pe piață acum nu mai puțin de 24 de ani. Și veți înțelege magnitudinea întârzierii.
Și totuși, Seat încearcă asta odată cu apariția primului său SUV pur-sânge: Ateca. Ateca este însă doar primul pas înspre această zonă, pentru că spaniolii pregătesc în 2017 noul Arona, un SUV ceva mai mic, care își propune să se lupte cu modele precum Captur, 2008 sau Juke în segmentul imediat inferior.
Ei bine, Ateca joacă o carte interesantă în segmentul SUV-urilor compacte și se prezintă ca un fel de alter ego dinamic al lui Volkswagen Tiguan. Nu e niciun secret în faptul că cele două modele împart aceeași platformă tehnică, astfel că e important de văzut câți clienți își doresc un model care împrumută atuurile mecanice ale fratelui Volkswagen, dar mizează pe un look sportiv caracteristic gamei actuale Seat.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
ediflorianus, luni, 16.01.2017 12:33
Salutare, Doresc sa alfu daca va fi testata si varianta de top (2.0 cu 190cp, DSG si cel mai important cu 0-100 in 7-7.5s). Consumul real ,in oras, pare putin cam mare - fata de cele specificate de producator - la o masina diesel din 2017 . Nu gasesc destule informatii legate de fiabilitate , in cazul in care as dori sa achizitionez o masina noua in viitor , cu toate review-urile pozitive si nr-ul mare de vanzari pe 2016 de la Seat , as cam evita orice autovehicul despre care nu gasesc ceva detalii minime legate de fiabilitate. -------------------------------------------------------------------------------------------- Ca fapt divers, detin un Nissan D21 , are 1.9 tone , motor 2.5 diesel (simplu) din prima generatie de diesel'uri (1987) si pot spune ca masina nu sare cu consumul de 8 L in oras(Baia Mare) iarna. Deci , lasa de dorit noile motorizari diesel , mai ales pt o masina de zi cu zi in trafic cu 20-65 kp/h in 90% din timpul petrecut la volan. Multumesc.
-
S, luni, 16.01.2017 12:42
"PARADOXAL" Consum: Paradoxal, însă, liderul segmentului, Nissan Qashqai Performanţe: În rest, notăm că există paradoxuri precum Hyundai Tucson Interior: Doar că, oarecum paradoxal pentru un brand care se prezenta pe sine însuși... :)))
-
mircea, luni, 16.01.2017 12:47
@Obbie Sunt 340. Typo. Toate celelalte informații rămân valabile. Mulțumesc.
-
Andy, luni, 16.01.2017 12:55
@Obbie Bine observat! Are 340 Nm, nu 240 Nm: http://www.automarket.ro/masini-noi/seat/ateca-3785/ Typo... O masina corecta si o alternativa buna la Qashqai sau Sportage. Personal prefer 3008 in clasa respectiva :-)
-
cristi, luni, 16.01.2017 13:21
O intrebare: fiabilitatea SEAT vs fiabilitatea KIA? Ateca sau Sportage? 4 ani garantie sau 7?
-
costel, luni, 16.01.2017 13:39
renault kadjar 1.6 dci 4x4 130 cp 23500 E
-
Kirotractor, luni, 16.01.2017 13:47
Corect apropo de... preistoria SUV-urilor, prima generatie Kia Sportage (lansata-n iulie 1993) devansind de fapt Toyota RAV4 (mai 1994), considerata pe nedrept de unii prototipul clasei. ...Desi primul Sportage (bazat pe platforma Mazda Bongo / Ford Econovan a vremii si montat la Karmann in Germania pt. Europa) a avut un succes comercial minor comparativ cu japoneza. In fine, avalansa actuala de SUV-uri nu-mi pare deloc justificata "practic" de procentul redus al celor care ies de pe sosele realmente (de unde si preponderentza versiunilor 2WD). ...Dar asta-i lumea actuala, in care marketingul a reusit sa convinga deja o majoritate ca "privitul de sus" al celorlalti e cel mai important scop in viatza. Alt avantaj al SUV-urilor nici nu vad de fapt - vb. evident de lumea cu apa calda, buda-n casa si asfalt ca-n palma, fiindca in lumea a treia nu strica nici o garda la sol majorata. Strict ontopic, Ateca-mi pare la fel de OK ca o... Skoda SUV-izata, dar si la fel de surprinzator devenita Number One in gama SEAT.
-
mircea, luni, 16.01.2017 13:54
@ediflorianus Despre fiabilitate vorbim peste minim 5 ani. Nu există discuții de fiabilitate pe o mașină lansată ieri. Încercăm să facem rost de versiunea de motorizare de top și publicăm test dacă există în parcul dedicat presei. @costel Pe Qashqai l-am introdus în discuție, deși are doar 130 de cai, pentru că e liderul segmentului în Europa. În cazul lui Kadjar așteptăm o versiune de 150-160 CP pentru a intra în calcul într-o comparație corectă. Pentru statistică, însă, un Kadjar 1.6 diesel 130 CP cu 4x4 și manuală în echiparea de top Intens costă cu 2000 de euro mai puțin decât echivalentul de 150 CP de pe Ateca. @S Pare paradoxal, dar am reformulat în două dintre fraze :) Thanks.
-
top, luni, 16.01.2017 15:22
Am vazut masina in trafic si va spun ca este extrem de urata ca design. Nu mi-as lua sincer sa fiu acesta masina datorita politicii VAG : preturi cat mai mari , fiabilitate cat mai mica .Recent , un amic a intrat in posesia noii masini de servici vw jetta 2.0TDI 140CP model 2017 facuta in Me4xic. In afara de faptul ca masina e placuta la condus si trage de rupe, deja are probleme cu portbagajul, computerul de bord si alte mici probleme desi nu avea decat o luna de folosinta. Probabil daca ar fi fost facuta in germania nu ar fi avut atea probleme dar si pretul ar fi fost altul . Una peste alta cred ca ca exista alternativa extrem de buna , un exemplu fiind kia sportage: fiabilitate buna, preturi mai mici si garantie mult mai mare.
-
Obbie, luni, 16.01.2017 15:23
@Kirotractor: "privitul de sus" dintr-o masina de genul asta are chiar mai multe avantaje (practice de altfel): - o anticipare mai buna a traficului (vezi "de departe" daca e vreun blocaj pe una din benzile de circulatie) - vizibilitate buna atunci cand iesi de pe strazi secundare si tre sa cedezi trecerea. Sincer, zilele astea in Bucuresti, cu mormanele de zapada de la fiecare colt de strada/intersectie ies pur si simplu "in orb" cu jumate de masina (clasa compacta) ca sa vad daca vine ceva. - la drumuri cu mazga/ploaie, nu mai iei in fata toata mizeria aruncata de altii, parbrizul necesita spalare mult mai rar. Astea le-am observat in calitate de pasager si sincer nu prea te gandesti la ele pana ce nu mergi cu o astfel de masina. Mai e desigur garda la sol mai mare care te poate ajuta sa nu ramai "pe burta" pe strazile prost dezapezite de la noi sau sa ajungi fara emotii la o cabana de la munte (chiar anul trecut de revelion am avut prieteni care nu au putut sa mearga cu masina lor - o Honda Civic - undeva in Apuseni, drumuri unde o berlina normala nu a avea nici o pb). Ah, si inca un avantaj: cu un SUV compact poti avea un portbagaj mai mare, dar in acelasi timp pastrand o amprenta la sol cat a unei masini din clasa C. Asta mai ales pt cei ce nu vor break din cauza lungimii.
-
Moldovean, luni, 16.01.2017 16:03
@Obbie La cum se vând SUV-urile o să ajungem să avem aproape toți SUV-uri și multe din aceste avantaje se vor anula pentru că vom fi cam toți la aceeași înălțime :) După aceea, probabil vor face altele și mai înalte până ajungem la Monster Truck-uri.
-
Coco, luni, 16.01.2017 17:12
Seat Ateca este un SUV compact corect și bine poziționat într-un segment dinamic, complex și cu abordări diferite dpdv conceptual și de adresabilitate că și clientelă. Observ diverse aprecieri care arată că unii fie nu sunt de acord cu acest gen de mașini ( dreptul lor, nimeni nu-i obligă la o astfel de opțiune ) fie nu cunosc/acceptă rolul acestora și opțiunile de achiziție ale altora, optiuni aflate pe trend crescător. Mai rău apar si comparații cu masini ( Sportage) cu filozofii auto total diferite și mai ales cu alt target de piață, singurul element comparativ fiind încadrarea în același segment auto. Oricum se pare că viitorul acestor tip de vehicul va fi lărgit atât că oferte cât și că dimensiuni și mărime a gărzii prin crearea fie de noi clase, fie de nișe.
-
Obbielesc labieletă, luni, 16.01.2017 21:15
Băi OB! Ăştia ca tine, care vreţi să priviti traficul de sus, ca pasageri, mai bine mergeti cu transportu' în comun! Ceilalţi, care vreţi să priviţi traficul de sus, ca şoferi, mai bine vă luaţi o dubă. Are avantaje infinite faţă de un aro d-ăsta (de oraş).
-
sTOP!, luni, 16.01.2017 21:22
Băi topu.le (16.01.2017, 15:22)! Lasă-ne! Jetu-l ai de la ardei iute nu de la portbagaju' ami.cucului! Las-o ma uşor cu me4xic că toxic.
-
@top, luni, 16.01.2017 22:00
Nu exista motor de 2.0 TDI de 140 CP pe Jetta din 2013. Nu mai mananca...
-
S, marţi, 17.01.2017 00:23
@Mircea: Stai linistit, doar mi s-a parut funny. Totul era scris bine. :))
-
Sorin, marţi, 17.01.2017 08:46
O struto-camila marca Volcsvagin ... e extrem de urata si sunt sigur ca va avea vanzari la fel de mari ca toate Seaturile de pana acum din generatiile mai noi... erau frumoase vremurile cand puteai deosebi de la maaaare distanta skoda fabia, seat ibiza si vw polo... cat despre atat-de-mult-laudatele motoare, sa fim seriosi, multi uita de tehnologia HDI, DDI etc ... poate ne-om vindeca totusi de volcsvaginismul asta cras si ne deschidem mintile si spre MASINI
-
kim_vl, miercuri, 18.01.2017 07:08
@Mircea Nu exista diesel de 2.0 pe Mazda CX-5.
-
Ups, marţi, 11.04.2017 01:13
Nu stiu cum calculati voi,dar mie mi-a dat o medie de 4,35 stelute pt masina asta.V-a placut atat de mult,ca ati rotunjit la 4.5 in loc de 4.4 sau chiar 4.3.V-a placut masina sau v-au platit Seat/Vw asa bine?
-
adi, vineri, 23.03.2018 10:06
pai sus scrie ca ati incercat un benzinar de 2.0 190 CP...iar in descriere spuneti ca ati testat diesel ul 2.0 TDI...care e adevarul????
@AM: sigur nu e o greseala in ceea ce priveste cuplul motor ? 240 Nm ? Pe Leon diesel parca aveam 350 Nm pt varianta de 150CP si 380-400Nm pt cea "high-power" (184CP). O fi motorul asta revizuit dupa scandalul Dieselgate, dar nici sa piarda 100Nm nu e realist.