Motor / Transmisie
Noul Seat Ibiza este promotorul noii platforme MQB A0, cea pe care și Volkswagen o va folosi pentru noua generație Polo, pregătită să apară din moment în moment. Platforma comună înseamnă și motoare comune, iar printr-o deducție destul de simplă putem spune că am condus la Barcelona un motor pe care îl vom regăsi și pe Polo.
Este vorba despre un agregat de numai un litru, cu trei cilindri, capabil să ofere 95 de cai putere. Interesează însă mai mult cei 175 de Nm, disponibili încă de la 2000 de rotații. Cuplul motor este generos și animă situația pentru cel de la volan.
În această configurație, Ibiza se simte bine, este dinamică și găsește resurse pentru unele excese. La viteze mari, de autostradă, entuziasmul pare să se mai domoloească.
Unitatea cu trei cilindri este asociată unei cutii manuale cu cinci rapoarte. De dragul consumului redus a fost etajată destul de lung, doar treapta a doua și a treia fiind recomandate atunci când vreți să vedeți potențialul mașinii pe un drum de munte.
Antifonarea este destul de bună, cei trei cilindri fiind resimțiți în habitaclu abia pe la 4000 de turații. Vibrațiile sunt însă prezente.
asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...