Consum
Ideea de downsizing trebuie să aducă beneficii substanțiale când vine vorba de reducerea consumului și emisiilor. Prin urmare, noul motor cu trei cilindri ar fi exact ce recomandă doctorul, mai ales după scandalul Dieselgate.
Rularea noastră prin Spania, în regim de autostradă, drum de munte și orașe mici spaniole ne-a adus o valoare de aproape 7 litri/100 de km. E drept că exploatarea nu a fost cea mai ortodoxă, dar măcar am văzut care poate fi una dintre extreme.
În fișa tehnică, Seat ne promite o valoare medie de 4.7 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că modelul spaniol consumă mai puțin decât Dacia Sandero, Honda Jazz sau Toyota Yaris.
O valoare identică de consum prezintă Volkswagen Polo 1.2 TSI și Skoda Fabia 1.2 TSI. Atunci de ce downsizing? Tot 4.7 litri/100 de km oferă Citroen C3 și Renault Clio.
Campionii de consum ai segmentului sunt Ford Fiesta, Suzuki Swift și Hyundai i20, mașini cu o medie de 4.3 litri/100 de kilometri. Mazda 2, Opel Corsa și Peugeot 208 au și ele valori mai mici decât Ibiza.
asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...