Interior
Interiorul noului Ibiza este o evoluție prin simplitate. Designerii spanioli au mers pe rețeta tot mai apreciată astăzi: linii drepte, ascuțite, extrem de puține butoane și o ergonomie exemplară. La capitolul ergonomie nici nu putea fi altfel, având în vedere că vorbim despre un model din familia Volkswagen.
Din păcate, materialele folosite la interior nu sunt chiar cele mai prietenoase. Și spunem asta după ce am testat nivelul de echipare de top Xcellence. Plasticul este cam tare, atât pe planșa de bord, cât și în zonele inferioare. Partea bună este că se simte rezistent în timp și vine cu finisaje bune.
Scaunele au o susținere laterală excelentă și pot fi îmbrăcate chiar în piele și alcantara pe nivelurile de echipare superioare.
Chiar dacă este o mașină de clasă mică, Ibiza excelează la capitolul spații de depozitare. Buzunarele ușilor pot înghiți toate obiectele din buzunarele tale și ale pasagerilor, plus o sticlă generoasă de apă, care poate merge chiar și până la 1.5 litri. La fel se întâmplă și cu buzunarele portierelor spate.
Avem și două suporturi pentru pahare pe consola centrală și, cel mai important, un excelent spațiu pentru telefoanele mobile, la baza planșei de bord. Adânc, generos și capitonat cu cauciuc pentru mai multă aderență.
Spațiul pentru pasageri a crescut și el. Asta pentru că și ampatamentul a devenit mai mare, comparativ cu vechea generație. Pe locurile din spate, spațiul la nivelul picioarelor este destul de bun, iar la nivelul capului excelent. N-aș risca să spun că au loc berechet trei adulți, dar doi pot călători chiar confortabil.
Portbagajul a crescut și el considerabil. Are acum o capacitate de 355 de litri, însă este puțin cam jos. Raportat la ceilalți rivali din segment, este cel mai generos portbagaj, fiind mai mare cu numai un litru decât cel al lui Honda Jazz.
asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...