SEAT Ibiza

1.0 Benzina Turbo (TSI) 95CP Man5 Xcellence

Calitate / Pret

3.0

Noul Seat Ibiza are un preț de pornire de 12.400 de euro pe piața din România, însă dacă vă doriți un motor ceva mai vânjos, cu mai multe resurse sub capotă, puteți merge pe versiunea testată de noi, cea de 95 de cai, sau chiar pe cea de 115 cai.

În cazul versiunii testate de noi, prețul pornește de 13.700 de euro, însă dacă adăugați și nivelul de echipare de top, adică Xcellence, socotelile ajung la 15.000 de euro.

Acum urmează o lungă trecere în revistă a numeroșilor rivali și a versiunilor comparabile, pentru a vedea cum se raportează spaniolii la prețurile deja existente.

Noul Citroen C3 în versiunea de 82 de cai și nivelul de echipare Shine costă 13.200 de euro. Dacia Sandero rămâne cea mai accesibilă alegere cu un preț de 10.700 de euro entru 0.9 TCe Prestige. Ford Fiesta este ceva mai ieftin la 14.500 de euro în versiunea 1.0 Ecoboost de 100 de cai și echipare Titanium.

Honda Jazz este insesizabil mai ieftin în versiunea de 102 cai putere și echipare Trend: 14.988 de euro. Hyundai i20 este însă mai scump în versiunea 1.0 T-GDI de 100 de cai și nivel de echipare LED Line. Prețul său este de 16.200 de euro. La fel și Mazda 2, care costă 15.500 de euro în versiunea 1.5 de 90 cai putere și nivel Revolution. Chiar și Opel Corsa este ceva mai scump, aungând la 15.700 de euro în versiunea de 90 CP și nivel de echipare Cosmo.

Peugeot 208 facelift în versiunea 1.2 de 82 CP și nivel Allure costă doar 13.305 euro. Și Renault Clio are un preț bun, de numai 13.500 de euro în versiunea de 90 CP și nivel Intens.

Skoda Fabia, colegul de concern, costă 14.500 de euro cu 90CP și nivel Monte Carlo. Noul Suzuki Swift este ușor mai scump la 15.200 de euro în versiunea de 112 cai putere și nivel Spirit. Toyota Yaris este și el mai ieftin la 14.300 de euro cu motorul de 99 CP și echipare Luna.

Nu în ultimul rând, fiul părintelui Volkswagen, adică micul Polo, este și el mai ieftin în versiunea 1.2 TSI de 90 CP cu echipare Highline. Concluzia este că Seat Ibiza are unul dintre cele mai ridicate prețuri din segment în această versiune.

  • eee, vineri, 19.05.2017 16:45

    asta e mai scumpa decat clio de 120 de cai din celalalt test Automarket cu apropae 1000 de euro ...wow ce preturi ...

  • @eee, vineri, 19.05.2017 16:57

    Pai Clio e trecut bine de jumatatea perioadei cat dureaza aceasta generatie. Asa si Clio RS in urma cu 15 ani era 14 k Euro ai acum e 22-24 k ;-P

  • Seat, vineri, 19.05.2017 17:57

    era si mai bine daca o faceau usoara ca swift.

  • ;os, vineri, 19.05.2017 20:33

    Cica varianta cupra nu o sa apara. Cea mai puternica varianta va fi cea de 150cp 1.5l

  • haha, vineri, 19.05.2017 22:59

    Puteam sa jur ca va fi cineva care va aminti de Clio. Oricum naspa masina. Asa cum sunt toate masinile facute de VAG. Clio o bate la orice ora si la orice capitol.

  • S, sâmbătă, 20.05.2017 18:45

    Imi place mult aceasta bijuterie, motorizarea de 95cp nu prea e pentru temperamentul meu, insa pretul e cam piperat.

  • Anton, duminică, 21.05.2017 11:13

    Toate masinile noi din clasa asta sunt scumpe. Sa va amintesc ca noul Nissan Micra (da, aceeasi platforma cu Clio) costa 19.000 euro?

  • maximuspc, luni, 22.05.2017 08:44

    @haha: acri strugurii? :P @Anton: de unde ai scos pretul ala? Cum sa coste 19000?

  • adi, luni, 22.05.2017 11:31

    Sunt convins ca va avea succes mai ales in varianta diesel (momentan nu apare in lista nici o varianta pe motorina dar sigur se va putea achizitiona cu motor de 1.6 TDI 105 CP, motorul tipic). Masina este frumoasa, iti ia ochii, si are cam tot ce trebuie pe o masina din 2017, parking assist, faruri led, computer de bord cu ecran mare si navigatie. Pacat ca pretul este un pic cam mare, dupa parerea mea.

  • sandu, marţi, 23.05.2017 10:49

    f frumoasa masina. cea mai frumoasa din clasa ei. pacat ca nu are si varianta diesel. poate pe viitor. ca si pret, se stie ca cei de la seat practica niste reduceri masive la masinile noi(20%) asa ca pretul e chiar ok.

  • Andrei, sâmbătă, 27.05.2017 12:07

    Tot tamburi pe spate pentru variantele sub 100 cp? La 13k euro macar niste discuri mititele putea sa ofere.