Motor / Transmisie
Un motor mic pe o mașină compactă ridică semne de întrebare. Nu e prea mic pentru o mașină așa mare și grea? Nu. Chiar dacă vorbim despre un agregat cu numai trei cilindri, de un litru și 115 cai putere. Instalarea unui motor de asemenea dimensiuni a făcut și ca masa totală să fie una redusă, de numai 1200 de kilograme. Așadar un echilibru bun între herghelie și atelaj.
Reducerea capacității motorului, o practică devenită deja regulă în industria auto, ar trebui să reducă simțitor consumul și emisiile. Până la eficiență însă, trebuie să vă spun cum se simte Leon cu bagajul de resurse. În primul rând nu este submotorizat. Sunt resurse suficiente, iar cuplul motor de 200 de Nm dă impresia de vitalitate. E drept că apare pe la 2000 de rotații și eu mi l-aș fi dorit ceva mai devreme. Dar te obișnuiești cu faptul că nu pleci primul de la semafor.
Resursele sunt suficiente și pentru o rulare pe drumuri naționale, singurele momente în care unitatea începe să gâfâie fiind cele de pe autostradă, când vitezometrul indică 130 de km/h, iar accelerarea se face din ce în ce mai greu.
Antifonarea motorului pe benzină este bună până la un punct. După 3000 de rotații însă, cei trei cilindri devin mai guralivi și se străduie să sune ușor sportiv în habitaclu. E un sunet amuzant, dar plăcut. Fiind vorba despre un motor cu trei cilindri, trebuie să spun că echilibrarea sa nu este tocmai reușită. Există vibrații consistente și deranjante la repornirea sistemului start-stop.
Cu toate acestea, există un element care face ca toată ecuația de sub capotă să fie extrem de digerabilă. Este vorba despre cutia automată DSG cu șapte rapoarte, „Dumnezeul” transmisiilor cu dublu ambreiaj. Are o liniaritate bună și schimbă pe nesimțite.
În modul normal de rulare, schimbarea treptelor se face rapid, iar Leon tinde să meargă tot timpul subturat pentru a economisi carburant. Cu cei 200 de Nm resimțiți de la 2000 de rotații, vă imaginați că nu e tocmai plăcut. Poate de aceea, pe parcursul testului, cutia a stat mai mult în Sport. Aici schimbă repede, răspunde excelent la impulsuri și te păstrează în plaja de cuplu. E o adevărată plăcere.
Pot spune că transmisia DSG desăvârșește un motor 1.0 TSI destul de perfectibil.
La golf ul 7 al unei rude,"Dumnezeul transmisiilor cu dublu ambreiaj" s- a plictisit si si-a dat demisia pe la 45000km. Raspunsul celor de la reprezentanta a fost" cutiile cu 7 trepte si ambreiaje uscate nu se pot folosi in ambuteiaje pt ca se uzeaza prematur". Dupa logica vag,automata iti iei pt autostrada si manuala pentru oras.