SEAT Leon facelift

1.0 Benzina Turbo (TSI) 115CP Aut7 Style

Motor / Transmisie

4.0

Un motor mic pe o mașină compactă ridică semne de întrebare. Nu e prea mic pentru o mașină așa mare și grea? Nu. Chiar dacă vorbim despre un agregat cu numai trei cilindri, de un litru și 115 cai putere. Instalarea unui motor de asemenea dimensiuni a făcut și ca masa totală să fie una redusă, de numai 1200 de kilograme. Așadar un echilibru bun între herghelie și atelaj.

Reducerea capacității motorului, o practică devenită deja regulă în industria auto, ar trebui să reducă simțitor consumul și emisiile. Până la eficiență însă, trebuie să vă spun cum se simte Leon cu bagajul de resurse. În primul rând nu este submotorizat. Sunt resurse suficiente, iar cuplul motor de 200 de Nm dă impresia de vitalitate. E drept că apare pe la 2000 de rotații și eu mi l-aș fi dorit ceva mai devreme. Dar te obișnuiești cu faptul că nu pleci primul de la semafor.

Resursele sunt suficiente și pentru o rulare pe drumuri naționale, singurele momente în care unitatea începe să gâfâie fiind cele de pe autostradă, când vitezometrul indică 130 de km/h, iar accelerarea se face din ce în ce mai greu.

Antifonarea motorului pe benzină este bună până la un punct. După 3000 de rotații însă, cei trei cilindri devin mai guralivi și se străduie să sune ușor sportiv în habitaclu. E un sunet amuzant, dar plăcut. Fiind vorba despre un motor cu trei cilindri, trebuie să spun că echilibrarea sa nu este tocmai reușită. Există vibrații consistente și deranjante la repornirea sistemului start-stop.

Cu toate acestea, există un element care face ca toată ecuația de sub capotă să fie extrem de digerabilă. Este vorba despre cutia automată DSG cu șapte rapoarte, „Dumnezeul” transmisiilor cu dublu ambreiaj. Are o liniaritate bună și schimbă pe nesimțite.

În modul normal de rulare, schimbarea treptelor se face rapid, iar Leon tinde să meargă tot timpul subturat pentru a economisi carburant. Cu cei 200 de Nm resimțiți de la 2000 de rotații, vă imaginați că nu e tocmai plăcut. Poate de aceea, pe parcursul testului, cutia a stat mai mult în Sport. Aici schimbă repede, răspunde excelent la impulsuri și te păstrează în plaja de cuplu. E o adevărată plăcere.

Pot spune că transmisia DSG desăvârșește un motor 1.0 TSI destul de perfectibil.

  • Tatraurs, joi, 28.06.2018 13:09

    La golf ul 7 al unei rude,"Dumnezeul transmisiilor cu dublu ambreiaj" s- a plictisit si si-a dat demisia pe la 45000km. Raspunsul celor de la reprezentanta a fost" cutiile cu 7 trepte si ambreiaje uscate nu se pot folosi in ambuteiaje pt ca se uzeaza prematur". Dupa logica vag,automata iti iei pt autostrada si manuala pentru oras.

  • Kirotractor, joi, 28.06.2018 13:38

    @Tatraurs: Cam ai dreptate, mai ales că nu-i un caz izolat ăsta pomenit de tine. VAG cred că va renunța d-aia treptat (ca și alții) la *dublu-defectate*, mai ales fiindcă s-a ajuns la convertizoare de cuplu cu pierderi mecanice mici (v. Aisin.) Așa ca-ntre chibiți, prefer cutiile manuale, dar amatorii de DSG-uri zic că trebuie să facă destui km, ca-n doi ani cînd le cade să fie încă-n garanție...(nu mai analizez motivele popularității cv automate, stimulată și fiindcă se înlocuiesc pur și simplu, repararea cv-urilor fiind o operație demult dispărută-n Vest.) Tot pur subiectiv, Leon îmi pare mai atractiv ca Golful per total (inclusiv ca preț - mă miră deci politica SEAT la noi), deși interiorul îi era deja îmbătrînit la lansare. :-)

  • Pret, joi, 28.06.2018 18:12

    23k euro pentru un 1.0 TSI? Ma intreb unde se va ajunge cu preturile, deja vad ca un Leon cu motor de drujba costa cat un SUV de clasa medie de acum 4-5 ani.

  • joe, joi, 28.06.2018 22:18

    macar o cutie in 5 trepte de Santa Fe (2008) a tinut pana si a dat duhul pe la 175 000 km..Reparatie cost:2000 euro.Dar nu murise detot.Sarea din a 5 a si mergea cu a 4 a la drum intins!

  • Bogdan, vineri, 29.06.2018 11:42

    Skoda Superb cu DSG 6 trepte din 2008, 167000 de km si cutia functioneaza ireprosabil.

  • pipo, vineri, 29.06.2018 15:08

    @AM : ce tot ii dati cu "facelift" ca sunt ani de cand a fost facut facelift la modelul asta !!! Suna deja ridicol , e ca si cand ar exista si un Leon "fara facelift" inca in oferta producatorului. Si e deja "ciudata" afinitatea voastra pt. acest model , doar ce a trecut o luna+ de cand a-ti facut test tot cu un Leon "facelift" si tot benzina . Zic si eu..

  • leon, vineri, 29.06.2018 15:53

    am leon fr 2015 (pre facelift) de aproape 3 ani deja. 1.4 tsi. nu e o masina rea dar nu stiu daca a doua oara as mai lua. mananca ceva ulei intre schimburi. dupa primii 8000km s-a aprins martorul de ulei in bord (rodaj facut ca la carte). suspensia e oribila, nu filtreaza nimic. mi se pare cel mai mare minus. plasticaraia e destul de proasta, scartaie din toate incheieturile pe drumuri mai cariate. greierasi pe la usa a avut de noua. plus 2 mici chestii care s-au rezolvat pe garantie. in schimb se conduce frumos (doar pe drumuri bune), e silentioasa si consuma putin (extraurban). dar asta nu deja fac toate masinile? :)

  • Nicolae, vineri, 29.06.2018 17:12

    "Mazda3 cu motorul aspirat de 2.0 litri și 120 de cai putere, cutie automată și echipare de bază Attraction pleacă de la 21.200 de euro, deci clar mai mult decât Leon-ul meu." Stimate Autor, cind un jurnalist spune asa ceva, e simplu, nu se imformeaza de loc, ba mai mult pune si in evidenta!!!! NU e Frumos de loc! Deci, Mazda 3 in Attraction la pret de 21 200 euro, are - Incalzire la volan, sensori unghiuri moarte, culoare metalizata, Faruri FULL LED si anticeata LED. Deci este mai ieftin ca LEON-ul. Pot sa mai spun ca este mult mai FIABILA mazda 3 decit un SEAT. , da si materialele din interior sunt mai bune la MAZDA

  • gabi, sâmbătă, 30.06.2018 17:27

    @Nicolae, probabil ca cei de la Automarket nu au observat ca Mazda 3 cu motorul de 2.0 120 cp si cutie automata este disponibila de la un nivel de echipare intermediar, care, dupa cum ai precizat si tu, este unul foarte bine dotat. Cred ca aceasta informatie ar trebui adaugata in articol, pentru corectitudinea datelor.

  • eu, luni, 09.07.2018 10:37

    am impresia ca dupa fiecare test cu o masina oarecare imediat apare unul cu o masina din grupul VAG de aceeasi clasa unde asta de la VAG primeste o nota cu o idee mai buna ca cealalta, sa iti accentueze ideea ca numai cele de la VAG merita cumparate

  • S, joi, 12.07.2018 16:50

    Nu-i cam mare consumul de 6-7% la mers cuminte extraurban ???

  • pipo, vineri, 13.07.2018 14:04

    @ S : pai cate benzinare stii tu care sa consume real sub 6 % in afara ? Si asta daca chiar mergi foarte "cuminte" si numai pe drumuri nationale. Ca daca intra autostrazi si serpentine in discutie nu "pupi" sub 7.5 % cu acest tip de motor. Aberatiile din cartea tehnica a masinii nici nu trebuie luate in calcul ,iar consumul de mai sus din test e probabil valabil pt. o singura persoana in masina. Dar in cazul unei exploatari normale (poate un 250 kg incarcatura, ploaie sau frig sau caldura excesiva , autostrazi, drumuri virajate ,etc.) acest tip de motor nu scade sub 7,5 % in exterior , iar in orasele mari din Romania (pe timp de zi = trafic intotdeauna aglomerat) se duce lejer in 11%. Vorbesc in cunostinta de cauza.