Consum
Spuneam că un motor supus regulilor esențiale ale downsizing-ului ar trebui să ofere un consum redus în oraș. Leon-ul meu de test s-a oprit undeva la 9.3 litri/100 de kilometri după un trafic infernal prin București. A ajutat mult la această valoare și sistemul start-stop, care a oprit cu stoicism motorul la fiecare staționare.
În afara orașului, consumul oscilează între 6 și 7 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de tare apasă piciorul tău pedala de accelerație. Doar dacă alegi un mod de rulare cât se poate de cuminte ai șanse la valori și mai mici.
În fișa tehnică, Seat ne promite un consum mediu de 4.4 litri pentru această versiune. Dacă ne uităm la rivalii din segment, o să ajungem la concluzia că Leon reușește o performanță fantastică. Acesta e consum de diesel. Toți rivalii, fie că vin cu o transmisie automată sau nu pe versiuni comparabile, au valori de consum mai mari. Unii chiar sar de pragul de 5 litri/100 de kilometri.
Spre exemplu, fratele de platformă Volkswagen Golf, cu 5 cai putere mai puțin, oferă o medie de consum de 4.7 litri/100 km. Singurul rival care oferă un consum mai mic este Opel Astra, în versiunea de un litru și 105 cai putere, cu automată. Dar, vorbim de 10 cai putere în minus.
La golf ul 7 al unei rude,"Dumnezeul transmisiilor cu dublu ambreiaj" s- a plictisit si si-a dat demisia pe la 45000km. Raspunsul celor de la reprezentanta a fost" cutiile cu 7 trepte si ambreiaje uscate nu se pot folosi in ambuteiaje pt ca se uzeaza prematur". Dupa logica vag,automata iti iei pt autostrada si manuala pentru oras.