Calitate / Pret
Seat a avut mereu grijă la propria poziționare în segment. Era și normal, având în vedere că Skoda e marca grupului cu prețuri ceva mai accesibile, iar Golf este considerat etalonul grupului și, în mod tradițional, printre cele mai scumpe modele din segment. Prețurile pentru un Leon facelift pornesc de la 14.500 de euro, însă, dacă vă doriți, logo-ul FR și cei 150 de cai putere de sub capotă, trebuie să vă pregătiți bugetul pentru 19.700 de euro.
Un Ford Focus cu motor de 1.5 litri Ecoboost de 150 de cai putere și echipare Titanium este puțin mai scump, adică 20.100 de euro. Un Honda Civic cu motorul de un litru turbo de 130 de cai putere pornește de la 17.500 de euro, însă o echipare ceva mai generoasă aruncă imediat eticheta de preț peste pragul psihologic de 20.000 de euro.
Și Hyundai i30 cu motorul pe benzină de 140 de cai și echiparea Exclusive este mai scump cu 1000 de euro. De Mazda3 în versiunea pe benzină de 165 de cai și echiparea Revolution nici nu poate fi vorba, întrucât ajunge la 21.700 de euro.
Opel Astra, de obicei o alegere accesibilă în acest segment, poate ajunge la un preț de 20.000 de euro dacă optăm pentru motorul de 150 de cai putere și o echipare generoasă cum este Innovation. Renault Megane rămâne, de departe, un chilipir la cei 17.300 de euro ceruți pentru versiunea de 130 de cai putere cu echipare Zen.
Așadar, deși diferențele de preț sunt mici și pot fi anulate foarte ușor cu o promoție acordată de dealer, Seat Leon FR se numără printre propunerile accesibile ale segmentului.
Când vezi un preț de 20.000 euro, după ultimele teste făcute de AM, ai impresia că e pomană mașina asta. Leon arată foarte bine la exterior, cu toate că are o vechime, au gândit bine strategia, interior sub Golf, prețuri ceva mai mici, exterior atrăgător.