Interior
Dincolo de portierele lui Leon o să descoperi un habitaclu cunoscut. Sunt multe corespondențe între modelul spaniol și fratele de platformă Volkswagen Golf. E drept, Seat s-a străduit să-i ofere hatchback-ului său o identitate proprie și a mai repoziționat anumite spații de depozitare și butoane.
Climatizarea automată rămâne însă aceeași de pe Golf, poate și pentru că ergonomia sa este cea mai bună din segment.
Dacă între Ibiza și Polo diferența s-a făcut în primul rând la materiale, în cazul comparației dintre Leon și Golf nu a mai fost cazul de o asemenea deosebire. La fel ca Golf, Leon oferă un plastic moale și prietenos pe planșa de bord. El devine tare și neprietenos sub aceasta și pe consola centrală. Adică fix la fel ca și pe Golf. Nici un fel de diferență aici.
Scaunele sunt confortabile și au o alură sportivă, cu o susținere laterală foarte bună. În fond, vorbim de o versiune care poartă logo-ul FR. Iar acest lucru este sugerat pe cât posibil de designerii spanioli: avem cusături roșii contrastante, inserții cromate și un plastic lucios.
Aspectul practic nu a fost uitat, așa că portierele au spațiu suficient pentru sticle, există două suporturi de pahare pe consola centrală, o cotieră bine amplasată și adâncă, un torpedou de dimensiuni decente și un spațiu generos și bine gândit pentru telefonul mobil. Acesta dispune și de încărcare prin inducție.
Pe locurile din spate există spațiu suficient la picioare și la nivelul capului. Sunt cam aceleași dimensiuni pe care le găsești și în Golf. Cum era de așteptat, și spațiul din portbagaj este similar celui din Golf: 380 de litri. E mai mult decât oferă Opel Astra, Mazda3 și Ford Focus. Renault Megane, Honda Civic și Hyundai i30 sunt alegeri ceva mai spațioase.
Așadar, interiorul lui Leon FR este bine construit, cu un amestec de materiale moi și tari, cu o ergonomie exemplară și cu multe detalii sportive.
Când vezi un preț de 20.000 euro, după ultimele teste făcute de AM, ai impresia că e pomană mașina asta. Leon arată foarte bine la exterior, cu toate că are o vechime, au gândit bine strategia, interior sub Golf, prețuri ceva mai mici, exterior atrăgător.