SEAT Leon ST Cupra
Distrugătorul de mituri
Lumea se mișcă datorită ideilor geniale care în prima fază au fost considerate proaste. Probabil că primul om care s-a prins că roata poate schimba lumea a fost mult timp subiect de glume în grupul său de prieteni. Cunoaștem faptul că Marconi, inventatorul radioului, a primit multe priviri strâmbe din partea nobilei sale familii atunci când, în loc să-și desăvârșească studiile înalte, prefera să-și folosească majordomul pentru a experimenta undele radio în conacul părinților săi. Știm sigur că Nikola Tesla era văzut ca un ciudat care își vedea de spectaculoasele experimentele cu electricitate 20 de ore din 24 și care nu dormea mai mult de două ore în fiecare zi, deși descoperirile sale în domeniul curentului alternativ au revoluționat lumea.
În zona compactelor de performanță, până și versiunile cu cinci uși erau considerate până nu demult niște mașini excentrice. Dacă știai că folosești toate cele patru uși ale mașinii, era cumva de la sine înțeles că nu ai nevoie de sute de cai putere pentru a le explica în direct pasagerilor de pe banchetă de ce au nevoie de centuri de siguranță în viraje și nu numai.
Timpul a trecut însă peste zona hot hatch-urilor, iar faptul că Audi a reușit să inventeze break-uri RS pe care să le direcționeze spre familiile cu sânge-n instalație a dat startul unui trend multilateral dezvoltat. Hot hatch-urile au acum în mare parte peste 250 de cai, le poți comanda în versiuni cu trei sau cinci uși, iar de ceva vreme avem în ofertă chiar și break-uri compacte de performanță dedicate taților care vor să aibă în aceeași mașină un "autobuz" care să ducă copiii la școală și o compactă sportivă pe bune. Nu sunt multe: Focus ST Wagon, Golf Variant R și Octavia Combi RS reprezintau până acum singurele astfel de "ciudățenii", însă din această primăvară plusăm cu un nou membru al segmentului: Leon ST Cupra. Pe care l-am testat în premieră în Barcelona și despre care vă povestesc în rândurile care urmează.
Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!