SEAT Leon ST Cupra

2.0 TSI 290CP Aut
4.6
de Mircea Meșter, Foto. Seat (Barcelona, Spania), luni, 23 februarie

Distrugătorul de mituri

Lumea se mișcă datorită ideilor geniale care în prima fază au fost considerate proaste. Probabil că primul om care s-a prins că roata poate schimba lumea a fost mult timp subiect de glume în grupul său de prieteni. Cunoaștem faptul că Marconi, inventatorul radioului, a primit multe priviri strâmbe din partea nobilei sale familii atunci când, în loc să-și desăvârșească studiile înalte, prefera să-și folosească majordomul pentru a experimenta undele radio în conacul părinților săi. Știm sigur că Nikola Tesla era văzut ca un ciudat care își vedea de spectaculoasele experimentele cu electricitate 20 de ore din 24 și care nu dormea mai mult de două ore în fiecare zi, deși descoperirile sale în domeniul curentului alternativ au revoluționat lumea.

În zona compactelor de performanță, până și versiunile cu cinci uși erau considerate până nu demult niște mașini excentrice. Dacă știai că folosești toate cele patru uși ale mașinii, era cumva de la sine înțeles că nu ai nevoie de sute de cai putere pentru a le explica în direct pasagerilor de pe banchetă de ce au nevoie de centuri de siguranță în viraje și nu numai.

Timpul a trecut însă peste zona hot hatch-urilor, iar faptul că Audi a reușit să inventeze break-uri RS pe care să le direcționeze spre familiile cu sânge-n instalație a dat startul unui trend multilateral dezvoltat. Hot hatch-urile au acum în mare parte peste 250 de cai, le poți comanda în versiuni cu trei sau cinci uși, iar de ceva vreme avem în ofertă chiar și break-uri compacte de performanță dedicate taților care vor să aibă în aceeași mașină un "autobuz" care să ducă copiii la școală și o compactă sportivă pe bune. Nu sunt multe: Focus ST Wagon, Golf Variant R și Octavia Combi RS reprezintau până acum singurele astfel de "ciudățenii", însă din această primăvară plusăm cu un nou membru al segmentului: Leon ST Cupra. Pe care l-am testat în premieră în Barcelona și despre care vă povestesc în rândurile care urmează. 

  • hazard, luni, 23.02.2015 14:03

    Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!

  • @Automarket, luni, 23.02.2015 14:37

    "Leon Cupra era deja una dintre cele mai puternice compacte cu tracțiune de pe piață, "

  • mog, luni, 23.02.2015 14:50

    "a-ți anunșa"

  • Alinescu, luni, 23.02.2015 15:43

    Bun si acuma spuneti-mi si mie de ce dracu isi cumpara lumea Golf cand exista masina asta care arata mai bine, are aceeasi platforma si are motoare identice. Ca eu nu ma prind.

  • mishazaitev, luni, 23.02.2015 16:49

    Te-ai gandit vreodata ca unii chiar s-ar putea sa prefere design-ul mai neutru al Golfului? Stiai ca Scirocco (produs in Spania) este unuil dintre putinele modele VW care a avut probleme cu rugina?

  • rapt, luni, 23.02.2015 19:15

    o reusita deosebita cuvantul "obstinenta", o corcitura de obstinatie si abstinenta. :)) "Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra"

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 19:22

    Imi place, tractiune fata + cutie manuala la puterea asta fac senzatie :). Sunt cam greu de controlat si cam pierzi aderenta daca nu esti atent cred. Daca il tunam putin la vreo 400cp deja... e din alt film. O intrebare pentru Automarket. Ati zis ca nu ati reusit nici cum sa coborati sub 7% consumul. Spuneti ce consum real ati avut. 20% ? Eu as fi interesat de un G5 GTI ed30 si as vrea sa imi fac o idee, chiar daca respectivul va consuma cu vreo2% mai mult.

  • mircea, luni, 23.02.2015 19:24

    @Suleyman Undeva pe la 11.5 a fost consumul cu de toate: tras pirn munţi, trecut pe autostradă, traversat oraşe. Dar dacă mergi liniştit, scade serios.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 20:29

    Il consider un consum foarte bun 11.5, eu consumam cu fosta dacie pe carburatie acu multi ani (,,reglata" de mecanici) cel putin 8%, chiar si 12% :))) si aveam 45cp.

  • LauCalin, luni, 23.02.2015 21:28

    Masina asta e cam naspa, ca e facuta de VW. De ce? De ce nu ar fi?!

  • LUCCI, vineri, 16.10.2015 00:47

    Azi am vazut la Pex auto in Ploiesti un Cupra 280 negru, cu frane Brembo, jante OZ Superlegera si proprietarul mi-a spus ca a dat 38000 pe ea(tocmai schimba placutele cu nr. provizorii cu cele definitive). 10.000 in plus fata de pretul de lista....mi se pare cam mult pt. niste optionale, mai ales ca nu vine ,,cheala,, din fabrica...