Motor / Transmisie
Seat face parte din Grupul Volkswagen și nu ascunde deloc acest lucru. De fapt, ar fi și păcat să facă asta, având în vedere vânzările și imaginea pe care le au nemții în general la nivel mondial. În aceste condiții, nu a fost deloc o surpriză când Seat a anunțat că vesiunile Cupra ale lui Leon vor avea sub capotă motorul TSI de 2.0 litri care devine astfel cel mai utilizat motor de performanță din segmentul compact. Dacă pe Octavia Combi RS vine în versiune de 220 de cai putere iar pe recent anunțatul Golf R ajunge la 300 de cai (cu integrală permanentă), varianta de pe Leon ST Cupra atinge 280 de cai putere la 5600 rpm și 350 Nm atinși la 1750 rpm. Vorbim, deci de un soi de versiune medie de putere a TSI-ului de 2.0 litri, chiar dacă popularea ecuației cu Focus ST Wagon (250 CP) ne arată că cei 280 de cai sunt, totuși, o reușită tehnică.
Leon Cupra era deja una dintre cele mai puternice compacte cu tracțiune de pe piață, iar adăugarea unui apendice posterior sub forma unui portbagaj de break (+45 de kilograme față de versiunea cu cinci uși) a adus noi provocări tehnologice pentru inginerii mărcii spaniole. Diferențialul blocabil cu alunecare limitată de pe axa față, care poate trimite până la 100% din cuplu unei singure roți la nevoie, este soluția perfectă pentru rezolvarea parțială a problemelor de tracțiune atunci când sub capotă stau spre 300 de cai. Cert este că, chiar dacă roțile tind să se învârtă în gol câteva fracțiuni de secundă atunci când te arunci pe pedală cu sete, fenomenul torque steer a dispărut complet din peisaj, astfel că volanul nu trebuie ținut cu menghina la pornirea de pe loc.
Cu 280 de cai, Leon ST Cupra este o mașină compactă de familie căreia nu prea ai ce să-i ceri în plus în afară de un consum ceva mai bun. Este de la sine înțeles că nu ai în niciun moment impresia că rezervele de putere sunt terminate, iar cutia DSG cu șase trepte reușește să te lase concentrat pe direcție și pe artificiile dinamice care-l fac pe ST Cupra o sportivă excelentă. Am condus și varianta manuală, care vine cu o cutie cu timonerie foarte exactă, însă DSG-ul e de preferat mai ales în condițiile în care clapetele de pe volan te lasă să simți mașina și manual la nevoie. Leon ST Cupra mușcă cu sete din asfalt la kickdown, iar plăcerea de a auzi sunetul potențat audio al motorului te face ca din când în când să uiți de tine și să dai de limitarea electronică a puterii, care intervine la 6500 de turații.
Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!