Consum
Conform estimărilor oficiale din Mlada Boleslav, în această versiune, Skoda Enyaq 80x ar trebui să aibă un consum mediu de 17.4 kWh/100 kilometri. Ei bine, spre surprinderea mea, numerele din viața reală s-au apropiat destul de mult de cele oficiale.
Prin oraș, Skoda Enyaq 80x a indicat un consum mediu de 18 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de circa 427 de kilometri. E adevărat, condițiile au fost aproape ideale, cu temperaturi între 15 si 20 de grade Celsius.
În afara orașului, după o călătorie de 220 de kilometri, care a inclus drumuri naționale, dar și aproximativ 60 de kilometri de autostradă, consumul afișat a fost de 17.1 kWh/100 kilometri (cu o viteză medie de 60 km/h). Astfel, ai putea obține o autonomie de 450 de kilometri cu un singur „plin”.
Având în vedere că estimarea oficială Skoda este de 496 de kilometri, Enyaq 80x este unul dintre puținele modele electrice care se apropie vertiginos de cifrele din fișă.
Rivalii săi au valori asemănătoare în fișele lor oficiale. Ford Mustang Mach-E, de exemplu, în versiune AWD, cu acumulatorul de 70 kWh, are o autonomie estimată la 400 de kilometri, în timp ce Toyota BZ4X se laudă cu 498 kilometri, iar Hyundai Ioniq 5 cu 481 kilometri, în versiunea cu baterie de 74 kWh.
Tot aici trebuie să menționăm și timpul de încărcare. Acesta va depinde de tipul de încărcator folosit. Skoda Enyaq știe să se adape, folosind un încărcător AC, cu până la 11 kW. Operațiune care îți va lua un pic peste 8 ore.
Cu toate acestea, mașina vine echipată standard cu suport pentru încărcătoare rapide (CCS). Dacă o să găsești o priză rapidă de 50 kW, ea poate duce bateria de la 5 la 80% în aproximativ o oră și jumătate. Dacă, totuși, decizi să bifezi și opțiunea de încărcare ultra-rapidă, de 135 kW, poți ajunge de la 5 la 80% în puțin peste 30 de minute.
Ar trebui mentionat de acum la fiecare review si durata de asteptare pe care o da producatorul. De exemplu la aceasta Skoda, astepti un an de la data comenzii, si asta daca ai noroc. O fi avand ea 4,6 stele, dar multi se orienteaza spre alte modele, care sunt pe stoc. In rest, mi se pare ca ofera un range decent, spatiu enorm, design chiar placut si performante ok.