Interior
Ce spuneam în cazul fratelui non-coupe al mașinii aici de față este în continuare valabil și pentru Enyaq Coupe iV RS. Interiorul este, probabil, cel mai mare atu pe care îl are acest model, comparativ cu rivalii. Puține mașini electrice au un design atât de aerisit și inspirat în interior. Practic, te îmbie să iei un loc și să te bucuri de atmosferă.
Deși vorbim de aceeași platformă ca în cazul modelului de la Volkswagen, pe Enyaq ai la dispoziție în continuare destule butoane fizice, gata să ridice nota din dreptul secțiunii dedicate ergonomiei.
Materialele sunt și ele demne de toată lauda. Te-aș ierta dacă ai spune că vorbim de un model premium, judecând doar după nivelul de calitate al acestora. Piele, carbon și cusături contrastante, toate creează o atmosferă demnă de prețul cerut. Planșa de bord a fost și ea îmbrăcată într-un material moale, iar zona mediană a fost decorată cu piele sintetică, foarte apropiată în execuție de cea naturală.
Pentru că vorbim și de un model RS, avem și câteva elemente speciale la interior. Scaunele sunt pe primul loc, cu un design special, care integrează tetiera în spătar. Apoi avem un volan cu design special, care, la fel ca scaunele, integrează și un logo al diviziei de performanță. Nu în ultimul rând, avem și un plafon de sticlă, spectaculos, dar problematic pe timp de vară caniculară.
Desigur, interiorul lui Enyaq are și de suferit puțin din cauza formei generale a mașinii. Zona din față este destul de generoasă în ceea ce privește spațiul. Însă, pasagerii înalți vor avea ceva bătăi de cap în zona din spate. Acolo, profilul acoperișului se apropie periculos de mult de creștetul celor de peste 1.84 m.
În afară de această zonă, spațiul interior e uriaș. Ai și zone de depozitare destul de mari, atât în panourile ușilor, cât și în consola centrală, iar portbagajul, paradoxal, nu a scăzut în dimensiuni. Acesta oferă tot 585 de litri de stocare, ca pe versiunea non-coupe. Volkswagen iD.5 GTX oferă 549 de litri, iar Mustang Mach-E 402 litri.
O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.