Tinuta de drum
Unul dintre avantajele lui Enyaq, în orice versiune de echipare, este suspensia. De la primul contact cu modelul electric din Cehia am înțeles asta și sunt bucuros să raportez că sigla RS nu a făcut lucrurile prea rigide.
Nici măcar în modul Sport nu putem spune că rinichii noștri au fost prea deranjați. Sigur, alegerea acestui mod de rulare rigidizează suspensia și servodirecția, dar nu foarte mult. Iar în cazul celei din urmă, asta nu aduce mai mult feedback în palmele tale.
Dar în acest mod vei dori probabil să petreci cel mai mult timp. Până la urmă, ai un RS la dispoziție, nu? Ei bine, dacă faci asta, vei observa un răspuns incisiv al pedalei de accelerație, dar și o frânare regenerativă mai puternică.
Pe drum, Skoda Enyaq Coupe iV RS este neutră când abordezi virajele mai sportiv și poate chiar să supravireze subtil în anumite situații. Greutatea se simte, însă, iar anvelopele care urlă de sub tine vor fi primul indicator că ești aproape de limita de aderență.
Jantele de 21 de inch își vor cere tributul în momentul în care vei da, inevitabil, peste zone cu asfalt de calitate proastă sau peste gropi și denivelări. Sigur, ele schimbă complet modul în care arată Enyaq, iar designul celor de pe mașina noastră de test face SUV-ul electric să atragă multe priviri. Însă, această frumusețe vine și cu sunete ciudate la nivelul cabinei și o ținută de drum mai puțin confortabilă, oricât de mult ar încerca suspensia adaptivă să mai corecteze pe alocuri.
În afara orașului, lucrurile stau ceva mai bine dacă ai noroc să conduci pe drumuri cu asfalt intact. Ce vei observa aici, însă, este izolarea fonică foarte bună, care menține o atmosferă liniștită la interior, chiar și la viteze formate din trei cifre.
O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.