Motor / Transmisie
În cazul nostru, soldatul universal ales să-i pună la pământ pe ceilalți cyborgi care activează în segmnetul SUV-urilor compacte, adică o întreagă armată, a fost echipat cu un motor pe benzină. Este vorba despre celebrul TSI de 1.4 litri, capabil să dezvolte 150 de cai putere și un cuplu motor de 250 de Nm.
La prima vedere nu par prea multe resurse, mai ales când ne referim la cuplul motor. Din fericire, el este livrat pe o plajă mare de turații, cuprinsă între 1500 și 3500 de rotații. Dincolo de această zonă, motorul pe benzină pare că gâfâie. Mașina cântărește o tonă și jumătate, ceea ce ar putea să vă sugereze ideea unui diesel, care vine cu mai mult cuplu.
Însă, după o zi petrecută alături de această unitate, putem spune că un SUV de talia lui Kodiaq, cu un stăpân cuminte, care nu-și dorește excese, se descurcă și cu cei 250 de Nm. Mai ales că este ajutat de o transmisie DSG cu șase rapoarte, despre care toți știm că își face foarte bine treaba.
Treptele sunt alternate liniar, iar retrogradarea se face rapid dacă selectezi modul Sport. Altfel, cutia tinde să meargă ușor subturat pentru a reduce consumul. Cutia cu dublu ambreiaj poate fi comandată și cu ajutorul padelelor instalate în spatele volanului.
Comportamentul său și al motorului pot fi însă influențate și de modurile diferite de condus, de la cel Sport, la Comfort sau la Eco. Toate acestea modifică răspunsul motorului, cutiei, dierecției și al aerului condiționat.
Dacă ar fi să tragem o concluzie, noul Skoda Kodiaq 1.4 TSI poate fi o alegere mult mai rafinată decât un diesel, având în vedere antifonarea excelentă, cu resurse satisfăcătoare, puse timid în evidență de funcționarea cutiei DSG.
stiam ca DSG-ul are 7 trepte