Skoda Kodiaq

Consum

3.5

Românii iubesc dieselurile atunci când vine vorba despre SUV-uri. Cu toate acestea, Volkswagen a gândit o serie de soluții capabile să facă din clasicul TSI o motorizare pe care să o iubească și fanii dieselului.

Vorbim mai întâi de o eficientizare termică a motorului, de un sistem start-stop oferit în standard și o funcție de coasting care oprește motorul la viteze de peste 20 de km/h, când ridicați piciorul de pe accelerație.

De asemenea, soldatul universal poate renunța la o parte din armamentul din dotare: din cei patru cilindri poate folosi doar doi, atunci când nu este solicitat, grație tehnologiei Active Cylinder. Fără să o mai lungim foarte mult, e bine de știut că Skoda a făcut tot posibilul ca acest motor să consume cât un diesel.

În traficul real însă nu prea o să se întâmple asta, pentru că după mai multe episoade scurte de autostradă întrerupte de un blocaj rutier și de incursiuni pe drumuri de munte, Kodiaq a consumat aproape 8 litri/100 de kilometri. Consumul mediu anunțat de constructorul ceh este de 7 litri/100 de kilometri, ceea ce ar putea fi destul de mult pentru buzunarul unor clienți din România.

Dacă ne uităm în segment, vedem că Honda CR-V, Kia Sportage și Hyundai Tucson consumă 7.5 litri în medie, Mazda CX-5 promite 6.6 litri, Toyota RAV4 vine cu 6.5 litri, Mitsubishi Outlander anunță și el 6.4 litri/100 de km, Seat Ateca coboară până la 6.2 litri, iar Volkswagen Tiguan dezamăgește ușor cu o medie de 7.1 litri/100 de km. Prin urmare, Kodiaq se situează în media segmentului.

  • Stefan, vineri, 25.11.2016 11:00

    stiam ca DSG-ul are 7 trepte

  • Dudu, vineri, 25.11.2016 11:19

    @stefan Pe varianta 4x4 e DSG6 iar pe 4x2 DSG7. Cel putin la varianta pe benzina, la diesel nu stiu 100%. Asa e si la Seat Ateca.

  • bogdanm, vineri, 25.11.2016 11:25

    @Stefan Cutia DSG cu 7 trepte este disponibilă pe motorizările diesel și pe TSI-ul de 180 de cai putere.

  • scamel, vineri, 25.11.2016 11:27

    foarte profana comparatia. in germania pleaca de la 25.5 KE. si e normal Kodiac fiind cu 20 cm mai lung decat Tiguan se poate considera ca face parte din clasa superioara.

  • Andy, vineri, 25.11.2016 12:15

    @Scamel In Gemania Tiguan pleaca de la 26.575 Euro, deci e clar mai scump, la fel cum si Golf-ul e mai scump ca Octavia. Skoda ofera mai multa masina ca dimensiuni la preturi mai mici. Pare o masina reusita per total. Nu ma omor cu design-ul bordului, care desi e foarte ergonomic, pare invechit vs modele concurente gen Kadjar sau Sportage. Nu mai zic de viitoarele CR-V si CX-5, insa acolo avem preturi mai mari, la nivel de VW. Ateca arata mult mai bine la interior, ca sa raman cu comparatia in curtea VAG. Un mare plus pentru insonorizare. Pacat de ruliu si de directie...aici se vede clar ca Skoda e firma mai ieftina a grupului.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:10

    Cam mult consuma la motorasul ala. Un Asx e si cu 3 litri mai econom.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:13

    "Ca o premieră pentru modelele Skoda, noul Kodiaq oferă și un sistem de patru camere cu vedere la 360 de grade." Nissan Qashqai avea in 2009....sunt curios ce "inovatii" va scoate skoda peste 10 ani....

  • mm, vineri, 25.11.2016 14:03

    NIMIC DE REPROSAT, NIMIC DE REMARCAT, RETETA PERFECTA. CA LA CARCIUMA, CAND NU STII CE SA COMANZI IEI O CEAFA CU CARTOFI PRAJITI, N-AI CUM SA GRESESTI....

  • `, vineri, 25.11.2016 16:30

    1.4 TSI 150CP 4x4 Aut- Asta ar inseamna sa aibe suspensie independeta pe spate, chiar daca nu prea imi pute.

  • OLAA, vineri, 25.11.2016 20:36

    ''Abordez dinamic virajul, iar masina tinde sa paraseasca sensul de mers. Skoda Kodiaq ofera bara de torsiune pe spate, ceea ce-i confera o tinuta de drum inferioara motorizarii cu suspensie independenta'' Citat dintr-un test drive.

  • Seat, sâmbătă, 26.11.2016 01:39

    e suv, deci e inutila pt 98% dintre soferi.

  • AutoJus, sâmbătă, 26.11.2016 10:34

    Un SUV care la clasa sa este foarte corect. Va avea și opțiunea de suspensie DCC pentru cei pretențioși astfel încât va beneficia de reducereao ținută de drum firească pentru gabaritul deținut. Singura situație negativă este direcția artificială, în rest o mașină foarte riguroasă și bine gândită. Va avea succes comercial pentru că are un raport preț/tehnologie imbatabil ( raportat la preturile și echiparile valabile pentru Germania ).

  • jd, duminică, 27.11.2016 01:00

    Atita "soldat universal "si cyborg este in articol ca m-am plictisit si nu am reusit sa termin...o fi tanc smart skoda aia

  • xxx, luni, 28.11.2016 12:14

    Mașina este mai mult decât onesta referitor la dimensiune si echipare, dar prețul pentru full option va fi mare după aprecierea mea in jur de 40000€. Cat de frumoasa este?! rămâne la latitudinea fiecăruia sa decidă.

  • mog, miercuri, 07.12.2016 17:05

    pt ditamai suv-ul de aproape 1700kg gol, cu 7 locuri si portbagaj imens, mi se pare fff putin 150cp si mai ales 250nm cuplul. o sa se vada asta cand masina va fi incarcata la drum lung. pe un deal intr o depasire, nush cat de placut va fi.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 12:14

    A primit o nota asa mica fiindca traim in tara in care cumparatorul auto apreciaza masinile in care pot cara porcul si butoiul cu varza si pe cele la care se gasesc cele mai multe piese la dezmembrari. Dar de la cumparator nu am pretentii. De la jurnalisti, da. Pacat, unde au ajuns si astia.