Consum
Românii iubesc dieselurile atunci când vine vorba despre SUV-uri. Cu toate acestea, Volkswagen a gândit o serie de soluții capabile să facă din clasicul TSI o motorizare pe care să o iubească și fanii dieselului.
Vorbim mai întâi de o eficientizare termică a motorului, de un sistem start-stop oferit în standard și o funcție de coasting care oprește motorul la viteze de peste 20 de km/h, când ridicați piciorul de pe accelerație.
De asemenea, soldatul universal poate renunța la o parte din armamentul din dotare: din cei patru cilindri poate folosi doar doi, atunci când nu este solicitat, grație tehnologiei Active Cylinder. Fără să o mai lungim foarte mult, e bine de știut că Skoda a făcut tot posibilul ca acest motor să consume cât un diesel.
În traficul real însă nu prea o să se întâmple asta, pentru că după mai multe episoade scurte de autostradă întrerupte de un blocaj rutier și de incursiuni pe drumuri de munte, Kodiaq a consumat aproape 8 litri/100 de kilometri. Consumul mediu anunțat de constructorul ceh este de 7 litri/100 de kilometri, ceea ce ar putea fi destul de mult pentru buzunarul unor clienți din România.
Dacă ne uităm în segment, vedem că Honda CR-V, Kia Sportage și Hyundai Tucson consumă 7.5 litri în medie, Mazda CX-5 promite 6.6 litri, Toyota RAV4 vine cu 6.5 litri, Mitsubishi Outlander anunță și el 6.4 litri/100 de km, Seat Ateca coboară până la 6.2 litri, iar Volkswagen Tiguan dezamăgește ușor cu o medie de 7.1 litri/100 de km. Prin urmare, Kodiaq se situează în media segmentului.
stiam ca DSG-ul are 7 trepte