Interior

4.5

Cele mai mari schimbări pe care le-am văzut la noua generație Kodiaq sunt cu siguranță la interior. Este complet schimbat, construit după cu totul alte metode și idei față de generația precedentă.

Noi am avut de-a face cu echiparea Sportline, care este cea de top. Pe Kodiaq nu există nivelul Laurin&Klement, cum vedem pe Superb. Din păcate, modelul nostru de test nu a venit echipat cu scaunele din piele, acestea fiind îmbrăcate într-o combinație de Alcantara și microfibră.

Acestea veneau cu funcție de încălzire. În rest, pe partea superioară a ușilor și a bordului regăsim doar material moale. Singurul loc unde găsim un material ceva mai tare este în partea de jos a ușii.

Opțional, clienții pot alege scaune din piele naturală, de culoare neagră sau maro, certificate AGR, care vin cu funcție de încălzire, ventilație și chiar masaj. Chiar și fără aceste opțiuni, interiorul lui Kodiaq are un aer premium.

Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Asta înseamnă că trebuie să te obișnuiești puțin cu faptul că nu ai o manetă pentru ștergătoare. Comenzile ștergătoarelor au fost puse pe maneta de semnalizare.

Astfel, consola centrală este mult mai aerisită și mai practică. De exemplu, Kodiaq vine cu suporturi de pahare modulare, iar asta înseamnă că din două suporturi pentru pahare poți obține 4. Cotiera este modulară și poate fi reglată pe înălțime.

Știm deja foarte bine că producătorul ceh merge foarte mult pe ideea de „Simply Clever”. De asta în habitaclu vei găsi un burete special cu care poți șterge ecranul sistemului multimedia. În același timp, primești și două coșuri de gunoi, care pot fi agățate de oricare din cele 4 buzunare de ușă ale mașinii.

În partea din spate, ai două suporturi pentru tabletă, care se pot monta pe spătarul scaunelor față și un spațiu de depozitare, configurabil, între scaune. Cotiera vine cu două suporturi de pahare. Kodiaq își păstrează tradiția, iar pasagerii spate au extrem de mult loc atât la cap cât și la picioare. Pot spune că încap lejer 3 adulți pe banchetă.

Opțional, pasagerii spate pot avea propria climatizare, cât și funcție de banchetă încălzită. Mai mult, tetierele spate pot avea incluse niște perne laterale care coboară. Cu siguranță sunt bune la drum lung când vrei să tragi un pui de somn.

Modelul meu de test a avut configurația cu 7 locuri. Un adult cu o înălțime de peste 1.70 metri va avea destul de multe dificultăți în a sta confortabil. Totuși, primești spații de depozitare cât și suporturi de pahare pe al treilea rând de scaune.

În standard, portbagajul are un volum de 845 de litri. Spun în standard, pentru că bancheta spate glisează pentru a mări volumul portbagajului la o cifră impresionantă de 910 litri. Desigur, primești și despărțitoare de bagaje, agățătoare pentru plase de cumpărături și un cârlig acționat parțial electric.

Fratele german Tayron este mai puțin generos, atunci când vine vorba de volumul portbagajului. Sincer, e destul de greu pentru oricine să țină pasul cu Skoda când vine vorba de spațiu în portbagaj. Modelul de la Volkswagen vine cu un volum de 885 de litri, cu al treilea rând de scaune rabatat. Pe de altă parte, Mazda CX-5 vine cu un portbagaj de 510 litri, iar KIA Sorento oferă 710 litri de spațiu.

În mare parte izolarea fonică este foarte bună, chiar dacă mai auzi pe ici pe colo o intervenție zgomotoasă a motorului și câte un zgomot de vânt la viteze de autostradă. Totuși, poți ignora aceste momente pentru că în mare parte din timp vei avea parte de o experiență liniștită la bordul acestei mașini

  • quest, vineri, 24.01.2025 14:08

    interesant.am vazut kodiaq si tygon. seat o lasa moarta ca taracco nu se mai face?

  • Nsrei, vineri, 24.01.2025 20:24

    Văleleu măiculiță 57 de mii de euro , așa ceva ? Pe o scoda ? Asta i mașină de 25, hai 27 de mii macsim. Barem Ford are kuga unde cu 37 de mii iei una automata, full hibrida și 4x4. Cu ceva tehnologie Mazda Toyota. La doresc succes la ăștia cu scoda. au nevoie mult de tot

  • cum, vineri, 24.01.2025 21:55

    Kodiaq 2.0 benzina 4x4 are pret de pornire de 41.9k. Iar GLB 2.0 benzina 4x4 are pret de pornire de 48.9k. Mi se pare uimitor.

  • Elektrikkk, sâmbătă, 25.01.2025 07:33

    Curat murdar de poluantă. Plus extrem de scumpă, deja îţi iei o electrică şi îţi rămân bani şi de garaj

  • Nsrei, sâmbătă, 25.01.2025 08:14

    De data asta edikk sunt de acord cu tine. De banii ăștia îți iei fara probleme un KIA ev3 sau kona electric sau orice altă mașină de vreo 30 de mii și îți mai rămân în mod lejer încă jumate din suma sa faceți ce vrei cu ei, garaj, piscina, bani de zile negre că tocmai ce a scăzut nu știu ce agenție ratingul de țară din nou

  • Ho-ho, sâmbătă, 25.01.2025 22:01

    Sunt de acord că este prea scumpă, dar să compari o mașină de drumuri lungi cu niște electrice cu care să stai o oră la încărcat la fiecare trei ore de mers este de o prostie peste limite. Îmi plac electricele dar cine nu vede limitele lor înseamnă că deja a fost sterilizat.

  • Kap, sâmbătă, 25.01.2025 22:51

    Kodiaq pleacă de sub 38.000. Kia EV3 la ”vreo 30 de mii” pleacă de fapt tot de la vreo 38.000. Dar să compari Kodiaqul cu EV3 e ca și cum ai compara Tuaregul cu Tezla Y, deși greutatea ar fi aceeași cu versiunea diesel. Oricum, aș vrea să văd și eu electricele alea multe sub 38.000 pe care se găsesc unii să le compare cu vaporul ăsta de 7 locuri. Pentru care ar trebui admirat dacă reușește consum sub 5 în extraurban. Acesta este un exemplu de eficiență PRACTICĂ, nu teorii electrice îngropate în zeci de mii de euro cărora li se topește autonomia greu plătită în ore de încărcare.

  • Gg, sâmbătă, 25.01.2025 23:44

    N-am sa înțeleg niciodată obsesia unora pentru SUV-uri. In afara de oraș, pe autostrada unde contează aerodinamica mașinii la 130 km/h scot consumuri mai bune cu Fordul meu focus care e pe benzină și nici nu simt ruliu ca la bărcile astea mari

  • parere, duminică, 26.01.2025 04:44

    Tristete maxima, ca la orice model VAG de generatie noua...

  • MarS, duminică, 26.01.2025 20:47

    Si cand te gandesti ca aceasta masina costa sub 30k noua in 2019 ... lucrurile au luat-o evident crazy, dar stai ca sunt chinezii competitivi ... pai sunt in plm la preturile astea penibile

  • M, luni, 27.01.2025 09:42

    Pura curiozitate. Stie cineva pe ce platforma e construit acest minunat...2.0 TDI ?

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.01.2025 10:47

    Iata ca hulitul si inghesuitul diesel nu se preda si continua sa livreze pentru cine are intr-adevar nevoie de el.

  • @alex, luni, 27.01.2025 13:17

    asa e, dar realmente, cati au nevoie de el? iti spun eu, extrem de putini, mult mai putini decat numarul celor care efectiv aleg diesel, fara a lua in calcul toate situatiile. insa sa-ti iei o asa masina doar cu gandul ca e buna de mers o data pe an, vara intr-un concediu in italia si inca o data iarna pana in austria este, cum bine zicea @ds daca nu confund persoanele, ca si cum ti-ai lua o vaca pentru o cana cu lapte :)) insumam traseele, pune in medie 2500 km pe segment x 4 (ca e tur-retur) = 10000 km inclusiv fataiala locala acolo. cu asta ai sa zicem 6 consum mediu in cel mai optimist caz, cu o phev ai spre 8, deci 2 litri x 100 sute de km = 200 litri economie totala in avantajul dieselului x zicem 8 lei/litru = 1600 lei. merita deci dieselul? in timp ce in restul anului il distrugi folosindu-l in oras pe distante scurte, pe care altfel le acoperi aproape gratis pe curent folosind un phev, caruia nu-i produci niciun fel de uzura intr-un astfel de regim? eu zic ca nu, in ziua de azi dieselul nu mai are efectiv nicio justificare, chiar nici macar la drum lung. in cazul kodiaq, ca sa ramanem pe subiect, phev-ul cu 204 cp e ceva mai scump fata de versiunea diesel de 150 cp, dar nesemnificativ, +8% din pretul de pornire, adica 3500 euro. sau daca vrei, este la pret identic cu versiunea diesel de 190 cp ca cea din test, care vine si cu 4x4 si putere totala apropiata de cei 204 cp ai phev-ului. asta e parerea mea, fiecare isi face calculele si alege in consecinta.

  • Robert, miercuri, 29.01.2025 00:52

    Alex - cred ca argumentele tale sunt foarte corecte. Eu unul am totusi o frica legata de PHEV: in scemariul de utilizare propus de tine, daca il foloesti asa cum se presupune ca e cel mai eficient , asta inseamna sa-l incarci aproape in fiecare zi. Presupunand ca ai unde sa faci asta , la un cost rezonabil, si ignorand deranjul, tot ramane problema deteriorarii bateriei:la un calcul simplist. o autonomie electrica reala de 50 km , inseamna ca la 10000 km/an folosesti 200 de cicluri de incarcare . Viata unei baterii de cam de 1000 de cicluri. Deci in 50000 km , sau 5 ani , bateria e terminata. Dupa care mergi mai mult pe benzina, cu un consum crescut ca tragi dupa tine greutatea moarta a bateriei. O masina pur electrica care are 300 km autonomie in mod real, face 1000 de cicluri in 300,000 km. Intr-un astfel de scenariu , as inclina mai degrabă spre o electrica full, decat un PHEV. Daca nu, eu as inclina tot spre diesel ( su benzina , in functie de preferinte/ costuri). PHEV mi se pare ca aduna inconvenientele celor doua moduri de propulsie, mau mult decat avantajele.

  • Leontin, marţi, 25.02.2025 10:27

    Ursul de Alaska se numește gryzzly.