
Interior
Cele mai mari schimbări pe care le-am văzut la noua generație Kodiaq sunt cu siguranță la interior. Este complet schimbat, construit după cu totul alte metode și idei față de generația precedentă.
Noi am avut de-a face cu echiparea Sportline, care este cea de top. Pe Kodiaq nu există nivelul Laurin&Klement, cum vedem pe Superb. Din păcate, modelul nostru de test nu a venit echipat cu scaunele din piele, acestea fiind îmbrăcate într-o combinație de Alcantara și microfibră.
Acestea veneau cu funcție de încălzire. În rest, pe partea superioară a ușilor și a bordului regăsim doar material moale. Singurul loc unde găsim un material ceva mai tare este în partea de jos a ușii.
Opțional, clienții pot alege scaune din piele naturală, de culoare neagră sau maro, certificate AGR, care vin cu funcție de încălzire, ventilație și chiar masaj. Chiar și fără aceste opțiuni, interiorul lui Kodiaq are un aer premium.
Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Asta înseamnă că trebuie să te obișnuiești puțin cu faptul că nu ai o manetă pentru ștergătoare. Comenzile ștergătoarelor au fost puse pe maneta de semnalizare.
Astfel, consola centrală este mult mai aerisită și mai practică. De exemplu, Kodiaq vine cu suporturi de pahare modulare, iar asta înseamnă că din două suporturi pentru pahare poți obține 4. Cotiera este modulară și poate fi reglată pe înălțime.
Știm deja foarte bine că producătorul ceh merge foarte mult pe ideea de „Simply Clever”. De asta în habitaclu vei găsi un burete special cu care poți șterge ecranul sistemului multimedia. În același timp, primești și două coșuri de gunoi, care pot fi agățate de oricare din cele 4 buzunare de ușă ale mașinii.
În partea din spate, ai două suporturi pentru tabletă, care se pot monta pe spătarul scaunelor față și un spațiu de depozitare, configurabil, între scaune. Cotiera vine cu două suporturi de pahare. Kodiaq își păstrează tradiția, iar pasagerii spate au extrem de mult loc atât la cap cât și la picioare. Pot spune că încap lejer 3 adulți pe banchetă.
Opțional, pasagerii spate pot avea propria climatizare, cât și funcție de banchetă încălzită. Mai mult, tetierele spate pot avea incluse niște perne laterale care coboară. Cu siguranță sunt bune la drum lung când vrei să tragi un pui de somn.
Modelul meu de test a avut configurația cu 7 locuri. Un adult cu o înălțime de peste 1.70 metri va avea destul de multe dificultăți în a sta confortabil. Totuși, primești spații de depozitare cât și suporturi de pahare pe al treilea rând de scaune.
În standard, portbagajul are un volum de 845 de litri. Spun în standard, pentru că bancheta spate glisează pentru a mări volumul portbagajului la o cifră impresionantă de 910 litri. Desigur, primești și despărțitoare de bagaje, agățătoare pentru plase de cumpărături și un cârlig acționat parțial electric.
Fratele german Tayron este mai puțin generos, atunci când vine vorba de volumul portbagajului. Sincer, e destul de greu pentru oricine să țină pasul cu Skoda când vine vorba de spațiu în portbagaj. Modelul de la Volkswagen vine cu un volum de 885 de litri, cu al treilea rând de scaune rabatat. Pe de altă parte, Mazda CX-5 vine cu un portbagaj de 510 litri, iar KIA Sorento oferă 710 litri de spațiu.
În mare parte izolarea fonică este foarte bună, chiar dacă mai auzi pe ici pe colo o intervenție zgomotoasă a motorului și câte un zgomot de vânt la viteze de autostradă. Totuși, poți ignora aceste momente pentru că în mare parte din timp vei avea parte de o experiență liniștită la bordul acestei mașini
interesant.am vazut kodiaq si tygon. seat o lasa moarta ca taracco nu se mai face?