Motor / Transmisie
A patra generație Skoda Octavia este construită pe aceeași platformă MQB Evo precum frații săi din grupul VAG. Asta înseamnă că, sub noua caroserie a modelului ceh, vei găsi aceleași motorizări disponibile precum și aceleași cutii de viteze cu ceea întâlnești pe Audi A3, Seat Leon sau, cel mai important, Volkswagen Golf 8.
Pentru piața din România gama este împărțită între modele cu propulsoare pe benzină, diesel sau plug-in hybrid. Prima categorie are la bază un motor de 1 litru, TSI cu 110 CP, urcând către un propulsor ceva mai sănătos, de 1.5 litri cu 150 CP sau chiar unul de 2.0 litri cu 190 CP.
Alternativa diesel propune doar motoare de 2.0 litri tactate la 115 CP, 150 CP sau 200 CP, în vârful piramidei. Sigur, gama include și modele RS, dar acestea fac parte dintr-o discuție separată, fiind totuși important de subliniat că poți achiziționa un astfel de model și cu un motor diesel sub capotă. Clasic Skoda.
Peste această listă generoasă de modele disponibile, puteți găsi și o versiune plug-in hybrid, modul Skoda de a arăta lumii că nu mai este Cenușăreasa percepută de toți în trecut, ci un brand care privește curajos spre viitor. Astfel, versiunea Skoda Octavia iV vine cu un ansamblu motor hibrid, compus dintr-un propulsor pe benzină, de 1.4 litri, supraalimentat, de 150 CP care este ajutat și de un motor electric. Acesta din urmă poate dezvolta până la 116 CP.
Nu vă grăbiți să adunați cele două numere. Așa cum se întâmplă în cazul multor alte modele hibrid, nici aici resursele maxime ale celor două motoare nu pot fi livrate simultan. Din această cauză, Skoda Octavia iV are la dispoziție până la 204 CP și 350 Nm cuplu. Toate aceste resurse sunt trimise exclusiv către roțile față prin intermediul unei cutii de viteze DSG, cu dublu ambreiaj, cu 6 rapoarte.
Coincidența face ca mașina de test pe care am avut-o la dispoziție să fie echipată fix cu această combinație interesantă de motor termic și motor electric. De altfel, această soluție este oferită și pe alte modele din gama VAG, sub alte sigle.
Având peste 200 CP la dispoziție, Octavia devine o mașină rapidă, cu resurse accesibile imediat, grație motorului electric. Cuplul disponibil instant reduce la zero orice fel de senzație de turbo lag, iar trecerea de pe un tip de propulsie pe cealaltă se face instantaneu, fără ca tu să simți în mod necesar ce se întâmplă sub capotă.
Singurele momente în care auzi vocea motorului cu combustie internă sunt cele în care apeși cu nesaț pedala de accelerație.
De cele mai multe ori mașina va rula în mod electric, ceea ce nu numai că va reduce consumul de combustibil foarte mult, dar va face și experiența la volan incredibil de silențioasă. Cu toate acestea, accelerările bruște vor scoate la iveală câteva din limitările modelului ceh. Ceea ce probabil nu au anticipat inginerii, atunci când au creat acest hibrid, a fost cât de rapid poate transfera puterea de la motor către roți cutia cu dublu ambreiaj DSG de sub capotă.
Practic, dacă apeși cu ceva mai mult curaj pedala de accelerație, roțile față își vor pierde aderența, moment semnalat acustic de anvelope.
Depăsirile sunt foarte ușor de făcut mulțumită cuplului instant livrat de motorul electric, ce oferă un plus de putere în accelerările puternice. Mai mult, la viteze de peste 50 km/h, roțile față nu mai derapează atunci când apeși ceva mai curajos pedala de accelerație. De fapt, Octavia iV accelerează foarte rapid până la viteza maximă admisă pe autostradă și chiar peste.
Jalnica mutație genetica pt ce a fost Octavia3... arata ca un Hyundai