Consum
Atunci când vorbești de consumul unui model plug-in hybrid ai multe variabile de trecut în revistă. În primul rând, acesta va depinde foarte, foarte mult de cum exploatezi mașina. Modelele plug-in hybrid sunt concepute pentru a fi folosite primordial cu bateria încărcată.
Întreaga idee din spatele lor este să îți ofere posibilitatea de a avea un model electric la dispoziția ta pentru deplasările scurte prin oraș, precum și un motor termic, clasic, pentru momentele în care vrei să pleci la drum lung, fără să-ți faci griji cu privire la autonomie.
Conform celor de la Skoda, Octavia iV ar trebui să ofere o autonomie pur electrică de până la 55 de kilometri conform ciclului de testare WLTP, grație bateriei de 13 kWh, înghesuită undeva sub podeaua portbagajului. Ei bine, datele obținute de mine prin traficul aglomerat de București au fost ceva mai diferite. Astfel, autonomia electrică maximă obținută a fost de aproximativ 40 de kilometri, mergând pur electric.
După epuizarea bateriei mașina își va schimba ritmul de mers. Practic, aceasta va deveni un hibrid clasic, care va efectua plecările de pe loc electric și va opri motorul cu combustie internă pe decelerare.
Completând distanța până la 100 de kilometri parcurși în oraș, Skoda Octavia iV îmi arăta un consum de 4.5 litri/100 km, destul de departe de numărul pretins de Skoda, respectiv 1.2 l/100 km. Chiar și așa, un astfel de consum în traficul aglomerat de București, pe o mașină cu peste 200 CP, nu este de lepădat.
În afara orașului, lucrurile se schimbă puțin. Asta pentru că motorul electric nu va mai ajuta decât în anumite momente, restul călătoriei fiind făcută exclusiv cu resursele motorului de 1.4 litri de sub capotă. Astfel, consumul mediu înregistrat în regim extra-urban a fost de 5.5 l/100 km.
Rivalii Octaviei iV sunt puțini la număr în România în acest moment, iar majoritatea sunt tot de la grupul VAG, cu exact aceeași configurație sub capotă. Astfel, Volkswagen oferă o versiune eHybrid pe Golf, cu exact aceleași specificații tehnice și aceleași date de consum ce pretind doar 1.2 litri de benzină arși pentru fiecare sută de kilometri parcursă. Aceeași poveste se repetă și în cazul lui Seat Leon, dar cu un consum puțin mai ridicat, respectiv 1.4 l/100 km.
Jalnica mutație genetica pt ce a fost Octavia3... arata ca un Hyundai