
Consum
Am tot pomenit de consum, acum a venit momentul să dezbatem puțin acest subiect. Îți zic din start, dacă vrei cifre cât mai mici, atunci ar fi mai bine să îți îndrepți atenția către o motorizare diesel. TDI-ul nu te lasă la greu.
Dar, pentru această motorizare de 265 de cai putere, Skoda declară un consum mediu de 7.8 litri/100 de km.
După câțiva kilometri parcurși în oraș, bordul indica un consum de 11.3 litri/100 de km, dar imediat ce am nimerit în aglomerația specifică Bucureștiului, consumul a crescut la 12.5 litri/100 de km.
În mediul extra-urban, cei 265 de cai putere nu sunt atât de însetați pe cât te-ai aștepta. Traseul nostru a inclus porțiuni de drum național și autostradă, iar la final am avut un consum de 6.9 litri/100 de km. Să nu mai spun că, strict pe DN, consumul a fost de 6 litri/100 de km.
În ceea ce privește rivalii, Skoda Superb a fost dintotdeauna poziționată destul de confuz. Odată cu generația a 3-a, modelul ceh s-a fixat serios în segmentul D, dar dacă ne luăm după spațiul interior am putea să îl includem în segmentul E sau F.
Între timp, ca lucrurile să fie și mai confuze, majoritatea rivalilor săi au dispărut: Opel nu mai produce Insignia, Ford Mondeo a fost pensionat, iar Volkswagen Passat este disponibil doar în variantă break. În plus, Mazda6 a dispărut din configuratorul oficial al mărcii (cel puțin din România), în așteptarea noii Mazda6e, adică electrice.
Unde mai pui că Peugeot 508 poate fi comandat, în România, doar alături de două motorizări plug-in hybrid și într-un singur nivel de echipare.
oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...