Consum

4.5

Am tot pomenit de consum, acum a venit momentul să dezbatem puțin acest subiect. Îți zic din start, dacă vrei cifre cât mai mici, atunci ar fi mai bine să îți îndrepți atenția către o motorizare diesel. TDI-ul nu te lasă la greu.

Dar, pentru această motorizare de 265 de cai putere, Skoda declară un consum mediu de 7.8 litri/100 de km.

După câțiva kilometri parcurși în oraș, bordul indica un consum de 11.3 litri/100 de km, dar imediat ce am nimerit în aglomerația specifică Bucureștiului, consumul a crescut la 12.5 litri/100 de km.

În mediul extra-urban, cei 265 de cai putere nu sunt atât de însetați pe cât te-ai aștepta. Traseul nostru a inclus porțiuni de drum național și autostradă, iar la final am avut un consum de 6.9 litri/100 de km. Să nu mai spun că, strict pe DN, consumul a fost de 6 litri/100 de km.

În ceea ce privește rivalii, Skoda Superb a fost dintotdeauna poziționată destul de confuz. Odată cu generația a 3-a, modelul ceh s-a fixat serios în segmentul D, dar dacă ne luăm după spațiul interior am putea să îl includem în segmentul E sau F.

Între timp, ca lucrurile să fie și mai confuze, majoritatea rivalilor săi au dispărut: Opel nu mai produce Insignia, Ford Mondeo a fost pensionat, iar Volkswagen Passat este disponibil doar în variantă break. În plus, Mazda6 a dispărut din configuratorul oficial al mărcii (cel puțin din România), în așteptarea noii Mazda6e, adică electrice.

Unde mai pui că Peugeot 508 poate fi comandat, în România, doar alături de două motorizări plug-in hybrid și într-un singur nivel de echipare.

  • nsrei, vineri, 14.03.2025 11:08

    oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...

  • Seriff, vineri, 14.03.2025 12:01

    @nsrei, ai ramas in urma, masina merita banii, focus RS nu se mai fabrica de ceva timp, zi-mi tu un sedan de astfel dimensiuni cu 265 de cai mai ieftin.

  • ds, vineri, 14.03.2025 13:41

    Poate să adapi calu' lu' Georgescu, că RS nu se mai fabrică din 2018...

  • mult, mult prea scumpă, vineri, 14.03.2025 15:50

    pentru ce oferă!

  • Andrei, vineri, 14.03.2025 16:06

    Mult pentru o Skoda, iar motorul de 265CP e o risipa, sasiul nu ii face fata decat pe drumuri drepte. Skoda merita atunci cand ai nevoie de spatiu si dotari de baza si asteptari realiste de la sasiu, care e sub un VW.

  • eu, vineri, 14.03.2025 16:08

    usor invechit conceptul pentru 2025. majoritatea producatorilor au renuntat la sedan. insa avantajul major al superbului e ca doar arata a sedan, in timp de deschiderea portbagajului e larga si practica, cu tot cu luneta, ca la octavia. si desigur, faptul ca per total a fost mereu si inca este o masina foarte solida si fiabila, bine primita si apreciata de public. toate astea nu sterg insa imaginea de invechit, ca si concept. daca ai peste 50 ani si esti foarte conservator in preferinte si sobru/discret in atitudine, superb sedan ar putea totusi sa ti se potriveasca manusa. personal, daca ar fi sa am nevoie de o masina atat de ... interminabila interior/exterior, as alege versiunea combi. cine are combi stie ca marginea aia joasa de incarcare face totii banii.

  • grila aia, vineri, 14.03.2025 18:11

    parcă e Gheorghe Doja după ce a luat o sapă în dinți la răscoală

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 18:31

    Făn-eu, cum talanga lui Hector se face că reproduceţi cu toţii (nişte voi…cunoaştem prea bine marfa!) aceleaşi şabloane, pardon, axiome? Coane, ascultă-l pe moşu’ : măcar când şi când, mai variaţi şi voi (nu doar cu mândrele). “Ştiţi” voi (şi vă daţi şi sentenţioşi-incontestabili-inatacabili) că sedanul (sau coupé-ul) n-ar mai fi de actualitate, că s-ar preta doar “bătrânetului”…M-hm! Unde/cum se constată sau cine stabileşte? “Realiştii” de pe L14?! Nu, mulţumim! Preferăm să cercetăm…piaţa (unde închipuirile/samavolniciile voastre n-au sens/valoare nici ca hârtie igienică). Neîndoielnic fiind faptul că, în general, piaţa (nici n-ar mai fi nevoie să precizez: Globală…) va preţui (ba încă multă vreme!) forma de caroserie consacrată ((iar amatorii de senzaţii sport, totodată…cunoscătorii, vor miza tot pe coupé – plus Otto, plus, desigur, “manuala” – da, biiine, “joacă sârba în trei pedale”…aşa, şi?! / joacă direct pe creierii (nu şi creiere :D) voştri (Stângo-îmbâcsiţi – ca să continui ideea din paranteza anterioară) sau ce??)). PS. Şi bagă odată în craniul cela de granit al tău că…autovotarea (fidelă manierei “subtile” psihologic “Nu multă, ca să nu bată la ochi, dar neapărat rapidă”) nu ţine loc de popularitate (başca instituţională), de argumente nici atât… Deci nu-ţi mai irosi timpul: ia pulpa!

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:51

    Pentru cine crede că mă exprim încifrat-ezoteric: “L14” = B-dul Libertăţii nr. 14 (Bucureşti). Iar cine n-are idee ce reprezintă să efectueze un “sărci” pe “goagăl” (:D) şi va afla negreşit (sursa unică, standardizată, a tuturor belelelor noastre sociale şi naţionale…).

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:59

    PS. Libertăţii…Ca să fie ironia completă (întru încununarea sorţii noastre – totuşi, care este intriga din “Terminator 2” ?...”No Fate”).